ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مسائل امنیتی که باید در سفر رعایت کنید

همه ما به یک دلیل مشخص که همان آرامش ذهن است سفر می‌کنیم، ولی اگر قرار است به هر دلیلی این آرامش جای خود را به تنش و استرس دهد، پس دقیقاً سفر چه مفهومی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همه ما به یک دلیل مشخص که همان آرامش ذهن است سفر می‌کنیم، ولی اگر قرار است به هر دلیلی این آرامش جای خود را به تنش و استرس دهد، پس دقیقاً سفر چه مفهومی خواهد داشت. پیش‌نیاز داشتن سفری مطمئن و سالم که توأم با خاطرهای فراموش ناشدنی باشد، بررسی مسائل امنیتی است.

به طور کلی، ایمنی و امنیت مسافران در طول سفر اهمیت بالایی دارد تا جایی که ممکن است حتی با جان و زندگی مسافر نیز در ارتباط باشد. در زیر برخی نکات کلی و همچنین منابع مختلف حفظ ایمنی را برای کمک به شما جهت داشتن برنامه‌ریزی سفری امن آورده‌ایم.

مسائل امنیتی که باید در سفر رعایت کنید

در مورد مقصد سفرتان تحقیق کنید: درباره فرهنگ محلی، محیط سیاسی، وضعیت امنیتی، آب‌وهوا، جغرافیا، الگوهای ترافیکی، حل و نقل، شرایط جاده و نحوه واکنش مردم بومی با مسافران و گردشگران را مورد کنکاش قرار دهید. مثلا در شهر های جنوبی مانند کیش و قشم بهتر است به مردم محلی احترام بگزارید و از موسیقی های بلند و جشن در محل های عمومی خودداری کنید. به همین دلیل می توانید به اجاره ویلا و سوئیت در کیش یا قشم بپردازید تا مزاحم مردم محلی نشوید.

محل اقامت خود را مورد بررسی قرار دهید: زمانی را برای شناسایی محل اسکان خود از هتل گرفته تا مسافرخانه‌های کوچک اختصاص دهید، در این مورد می‌توانید به وب‌سایت‌های معتبر رزرو اقامتگاه رجوع کنید.

همیشه سعی کنید با دوستان یا خانواده سفر کنید: سفر با دوستان در کنار لذت‌بخش بودن می‌تواند تاحدودی امنیت شما را نیز حفظ کند. در صورت تنها سفر کردن، همیشه خانواده، دوستان و یا همکاران را از برنامه سفر خود مطلع کنید.

از مزایای بیمه سفر برخوردار شوید: داشتن بیمه سفر نه تنها شرایط بحرانی و غیرمنتظره در سفر را پوشش می‌دهد، بلکه می‌تواند از سرقت یا از دست دادن اموال شخصی شما نیز محافظت کند. به عنوان مثال، با بیمه سفر و اجاره ویلا در سایت شب می توانید سفری بیمه شده را تجربه کنید.

مواظب سلامتی خود باشید: حفظ سلامتی در طول سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از مسافرت، با پزشک خود مشورت کنید و اگر لازم است دارو یا قرص‌های مورد نیاز خود را در سفر همراه داشته باشید.

به نوع پوشش خود دقت کنید: از سَبک لباس و رفتاری که به‌وضوح شما را به‌عنوان یک مسافر خارجی نشان دهد، حذر کنید. همیشه لباسی نزدیک به پوشش مردمی که به آنجا سفر می‌کنید را بپوشید.

یک برنامه امنیتی شخصی ایجاد کنید: در صورت بحران ذهنی یا فیزیکی شماره‌های تماس اضطراری برای خود ایجاد کنید. همچنین در مقصد سفر پایگاه پلیس، اورژانس بیمارستان، آتش‌نشانی و موارد ضروری را شناسایی کنید.

مراقب پول نقد باشید: امروزه انجام همه امور با استفاده از کارت اعتباری به سهولت انجام می‌گیرد؛ بنابراین، دلیلی برای بردن پول نقد وجود ندارد. اگر پول نقد با خود حمل می‌کنید، آن را جایی امن در لباس یا جیب شلوارتان قرار دهید.

سناد و مدارک مورد نیاز را به خود حمل کنید: اگر به کارت سربازی، کارت اعتباری و یا هر مدرک دیگری نیاز ندارید، آن‌ها را با خود حمل نکنید. تنها کافی است شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت یا ویزا (خارج از کشور) و موارد مورد نیازتان را با خود داشته باشید.

شیوه سفرتان را بررسی کنید: از وقوع حادثه هوایی ناخواسته اجتناب کنید، این کار با بررسی مرتب شرایط هوایی و بررسی لغو پروازها میسر می‌شود. هنگام استفاده از اتوبوس و یا ماشین برای سفر، به دنبال شرکت‌ها و تعاونی‌های معتبر باشید.

تنها وسایل مورد نیازتان را به همراه داشته باشید: از حمل بیش از حد بسیاری وسایل غیرضروری و چمدان‌های بزرگ خودداری کنید، مگر آنکه اقامت طولانی مدتی داشته باشید. از موبایل و لپ‌تاپ خود به‌خوبی مراقب کنید، اگر سفرتان کوتاه است، اسناد مهم را از موبایل و لپ‌تاپ شخصی خود پاک و در حافظه جانبی ذخیره کنید.

راهنمای مربوط به سفر به کشورهای خارجی را دریافت کنید: اطلاعات مهم در مورد مقصد خود را از طریق صفحه اطلاعات وزارت امور خارجه مرور کنید. همچنین، اطلاعات تماس را برای سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های مقصد خود را پیدا کنید.

خطرات بالقوه سفر

بهداشتی: مربوط به مشکلات ناخواسته و نگران کننده‌ که شامل رژیم غذایی، سطح بهداشتش و شرایطی مانند آنفولانزا، استفراغ و اسهال می‌شود.

کلاه‌برداری: ضرر مالی به‌ویژه اگر شما به زبان کشور مقصد صحبت نکنید یا با فرهنگ آنجا آشنا نباشید.

سرقت: هیچ چیز نمی‌تواند به‌اندازه سرقت، سفر دلپذیری را خراب کند. سرقت می‌تواند شامل گذرنامه، پول و دیگر موارد ارزشمند باشد.

خشونت: مسافران ممکن است خود را در معرض خشونت قرار دهند، مخصوصاً اگر شما از مکان‌هایی که درگیری‌های قومی یا نژادی وجود دارد، اطلاع نداشته باشید.

حمل‌ونقل: مشکلات حمل‌ونقل می‌تواند مسئله دیگری باشد، به‌ویژه اگر شما به شهر یا کشوری سفرکرده‌اید که در آن حوادث حمل‌ونقلی مشهوری مانند سقوط هواپیما اتفاق افتاده باشد.

فاجعه طبیعی: بسته به‌جایی که در حال سفر هستید، بلایای طبیعی مانند زمین‌لرزه، طوفان، سیل و دیگر بلایای طبیعی غیرقابل‌پیش‌بینی می‌تواند رخ دهد.

جنگ یا ناآرامی‌های سیاسی: بسته به کشور یا منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید، خطرات سیاسی می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی