ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تویوتا کمری، خودرویی که هیچ وقت محبوبیتش را از دست نداد

تویوتا سال‌هاست که یکی از محبوب‌ترین برند‌های خودرو در کشور ما به شمار می‌رود و در یک دهه اخیر مدل کمری از تولیدات این کمپانی با اقبال بسیاری از سوی مشتریان ایرانی مواجه شده است. ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تویوتا سال‌هاست که یکی از محبوب‌ترین برند‌های خودرو در کشور ما به شمار می‌رود و در یک دهه اخیر مدل کمری از تولیدات این کمپانی با اقبال بسیاری از سوی مشتریان ایرانی مواجه شده است. به همین دلیل نیز فروش تویوتا کمری نه تنها در بازار خودرو بلکه در سایت‌های اینترنتی مانند دیوار از رونق گسترده‌ای برخوردار است.

در سال ۱۹۸۳ کمپانی تویوتا اولین نسل از خودروهای کمری را به بازار جهانی عرضه کرد که یکی از موفقیت‌های بزرگ این کمپانی را در طول چهار دهه گذشته رقم زد. البته پیش از آن سال، یک سری از خودروهای کمری که با نام سلیکا شناخه می‌شدند فقط در داخل کشور ژاپن عرضه شدند.

اولین نسل کمری در عرصه جهانی هم با بدنه سدان قابل خریداری بود و هم در قالب هاچبک و همچنین برای تنوع بخشی بیشتر به این تولید، جعبه‌ دنده آن نیز به هر دو شکل دستی و خودکار طراحی و تولید شده بود. تولید نسل دوم این خودروی ژاپنی در سال ۱۹۸۷ آغاز شد و تا سال ۱۹۹۱ ادامه پیدا کرد. علاوه بر تغییراتی که در بدنه این نسل ایجاد شد، پیشرانه این خودرو نیز از قدرت بالاتری برخوردار بود و با شش سیلندر، قدرت فوق‌العاده‌ای به این خودرو می‌داد. نسل های بعدی این خودرو با قالب «بدنه باریک» نیز به ترتیب در دوره‌های زمانی ۱۹۹۱-۹۵، ۱۹۹۵-۱۹۹۸و۱۹۹۹-۲۰۰۳ در بازار جهانی به فروش رسیدند.

اما قالبی که کمری را در ایران به شهرت رساند و موجب رونق فروش تویوتا کمری در کشور ما شد، نسلی از این خودرو است که با عنوان قالب «بدنه پهن» شناخته می‌شود. همان طور که از اسم این مدل‌ها بر می‌آید، این کمری‌ها از نمونه‌های قدیمی‌تر این خودرو پهن‌تر هستند و همین موضوع، جذابیت و وقار بیشتری به این خودروها می‌دهد.

تولید کمری‌های بدنه پهن در واقع شیوه‌ای بود که کمپانی تویوتا برای از دست ندادن بازار آمریکای شمالی در پیش گرفت، بازاری که به طور معمول به ماشین‌های بزرگ و عریض علاقه نشان می‌دهد. اولین مدل از این سری که با نام XV10 شناخته می‌شود در واقع همان مدل V30 با بدنه باریک بود که تغییراتی در طراحی آن ایجاد شد تا بتواند توجه مشتریان آمریکایی را به دست بیاورد.

عملا از سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم، تولید کمری به سری‌های بدنه پهن محدود شد و نمونه‌هایی که از این خودرو در بازار ایران خرید و فروش می‌شوند نیز به این مدل‌ها مربوط است. یکی از قدیمی‌ترین مدل‌هایی که از این خودرو در بازار ایران خرید و فروش می‌شود، محصول سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ است که با نام کمری گرند نیز شهرت دارد.

هر چند کمپانی تویوتا به طور کلی به عنوان تولید کننده خودروهای پرکار شناخته می‌شود که محصولاتش عمری طولانی دارند اما به اولین نسل‌های کمری بدنه پهن همیشه این ایراد وارد بوده است که دارای توانایی پیشرانه قابل توجهی نیستند. به ویژه به این دلیل که وزن بالای این خودروها در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ مانع از نمایش چشمگیر قدرت و سرعت در قیاس با دیگر برند‌های بین‌المللی بود.

با این حال پیشرفت‌های فناوری یک دهه گذشته کمک فراوانی به کمپانی تویوتا کرده است تا محصولات تازه خود را با توانایی بالا در بخش فنی به بازار عرضه کند. همین موضوع نیز موجب شده فروش تویوتا کمری در سال‌های اخیر هم در بازار جهانی و هم در داخل ایران رونق تازه‌ای بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

    ? روپورتاژ آگهی حرفه ای!!!

مطالب پیشنهادی