ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به استراتژی تبلیغاتی چری در کشورهای حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه

شرکت خودروسازی چری (chery) به عنوان یکی از کارخانه‌های اصلی تولید خودرو و موتور خودرو، در چین به ‌شمار می‌ آید. این شرکت در سال 1997 توسط دولت چین تاسیس شد و همچنان نیز توسط ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شرکت خودروسازی چری (chery) به عنوان یکی از کارخانه‌های اصلی تولید خودرو و موتور خودرو، در چین به ‌شمار می‌ آید. این شرکت در سال 1997 توسط دولت چین تاسیس شد و همچنان نیز توسط دولت چین کنترل می‌شود. حالا برند چری گستره‌ی وسیعی از وسایل نقلیه شامل خودروهای سواری، مینی‌ون‌ها و خودروهای شاسی‌بلند تولید می‌کند. آن‌ها تا سال 2012 توانسته بودند از نظر تعداد خودروهای تولید شده به رتبه دهم بین خودروسازان چین دست پیدا کنند.
دبی یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است. به عنوان مثال، فرودگاه بین المللی دبی نه تنها بزرگترین فرودگاه جهان است، بلکه در اصل دفتر مرکزی شرکت هواپیمائی امارات نیز است.

برند چری

بسیاری از مسافران هنگام سفر به آفریقا یا اروپا به فرودگاه بین المللی دبی می روند. در دبی تعجب نخواهید کرد که خودروهای فوق لوکس، سوپر اسپورت و یا حتی مسابقه ایی را در پارکینگها ببینید.

اخیرا برند چری تبلیغات خود را شهر دبی انجام داده، که توانسته حس مناسبی را ایجاد نماید، 33 تابلوی بزرگ تبلیغاتی در ترمینال شماره 3 فرودگاه بین المللی دبی نصب شده که حدود 70 درصد از مسافران ترمینال را در اختیار دارد.

مدل هایی که در تبلیغات فرودگاهی نشان داده شده اند، خودروهای آریزو 6 و تیگو 8 هستند که طی 1 سال اخیر رونمایی شده اند. این نشان می دهد که در حال حاضر برند چری توانایی ارائه محصولات جدید در سطح جهان را به طور همزمان دارد.

به عنوان نمونه مصر را در نظر بگیرید، فاصله آن از دبی حدود 4 ساعت است وسایل نقلیه چری در همه جا دیده میشود، از قاهره به عنوان پایتخت و سایر نقاط مصر در شمال و جنوب، چنانچه به زبان عربی در اطراف نگاه نکنید خیلی سخت است که تصور کنید در مصری هستید که فاصله طولانی با چین دارد.

محصولات برند چری در بازارهای خارجی حضور چشمگیری دارند که مطابق با استراتژی برند چری برای حضور در بازارهای جهانی هستند، بر طبق گفته نمایندگان چری در خارج از کشور، مصرف کنندگان این برند در خاورمیانه عمدتا قضات، وکلا و صاحبان کسب و کار های خصوصی در گروه قشر متوسط و حتی کسانی که مالک برندهایی چون مرسدس بنز و بی ام و هستند.

این گروه مصرف کنندگان با توجه به اولویت های لازم و عملکرد کلی محصول، خودروی خود را انتخاب میکنند، اکثر آنها محصولات چری را به عنوان وسیله نقلیه دوم استفاده میکنند، امروز در کشورهای خاورمیانه برند چری یکی از انتخاب های افراد طبقه متوسط است.

علاوه بر بازار خاورمیانه چری پایگاه های تولیدی را در روسیه، شمال آفریقا و آمریکای جنوبی ایجاد کرده است و به تدریج با فرایند محلی سازی این تاسیسات، تولید را تسهیل میکنند. یکپارچه سازی منابع قوی جهانی و برنامه های رو به جلو از چری نخستین برند چینی را ساخته که پا به بازارهای جهانی نهاده است.

چری محصولات خود را به بیش از 80 کشور جهان صادر کرده و 10 کارخانه تولیدی تاسیس کرده و دارای شبکه ایی با 1500 نمایندگی مجاز فروش و خدمات است، تا برای 16 سال پیاپی رتبه نخست صادرات را از آن خود نماید.

تبلیغات چری در فرودگاه دبی، تصویر بین المللی از برند چری ایجاد کرده است و به عنوان برند پیشرو چینی، حرکتی بین المللی را آغاز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • vahid kamali
    vahid kamali | ۳۱ تیر ۱۳۹۸

    سایپا هم باید میرفت تو دبی تبلیغ میزد برای پراید..
    ناسلامتی اینها هم حمایت دولتی میشن?

مطالب پیشنهادی