ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

کوچ سرفینگ چیست؟

شاید تا به حال از خود پرسیده باشید کوچ سرفینگ چیست که نامش در سایت های مختلف بر سر زبان ها افتاده است. شاید هم خودتان آن را تجربه کرده باشید. Casey Fenton شخصی است ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید تا به حال از خود پرسیده باشید کوچ سرفینگ چیست که نامش در سایت های مختلف بر سر زبان ها افتاده است. شاید هم خودتان آن را تجربه کرده باشید. Casey Fenton شخصی است که برای اولین بار اقدام به ساخت یک سایت در زمینه مهمان نوازی پرداخت. البته او دو سال صبر کرد تا سایتش در میان مردم شناخته شود؛ اما امروزه میلیون ها کاربر در آن فعالیت می کنند و با کمترین هزینه به مسافرت می روند و تجربه های جالبی از سفر خود کسب می کنند. اگر بتوانید بلیط هواپیما برای مقصد خود پیدا کنید که نهایت صرفه جویی را در مسافرت خود اعمال کرده اید.

کوچ سرفینگ به صورت تحت اللفظی به معنی نیمکت یا کاناپه است. در واقع این سایت به شما کمک می کند به هر جای دنیا که قصد سفر داشتید، یک سری افراد مهمان نواز به شما محل استراحت داده و پذیرای شما شوند. این افراد علاقه زیادی به گردشگران خارجی دارند و از وقت گذرانی با آن ها لذت می برند. با این که ممکن است شما در منزل میزبان خود روی کاناپه بخوابید، اما شاید میزبان تخت و اتاق اضافه هم برای در اختیار گذاشتن شما داشته باشد.

ایرپلین تیکت این امکان را برای شما فراهم آورده که با تهیه بلیط هواپیما خارجی به مسافرتی هیجان انگیز بروید و در صورت استفاده از Couchsurfing سفری خاطره انگیز برای خود رقم بزنید.

اگر تا پایان مقاله با ما همراه باشید اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیارتان قرار می دهیم.

Couchsurfing چیست؟

شبکه اجتماعی که به صورت آنلاین این امکان را برای شما فراهم می کند که به صورت رایگان در یک مکان اسکان داده شده و از خدماتی که میزبان در اختیارتان می گذارد استفاده کنید. تعجب نکنید، افراد مهمان نوازی در سراسر دنیا وجود دارند تا پذیرای شما باشند که سفری خاطره انگیز برای تان به وجود آید. این افراد به شدت علاقمند به برقراری ارتباط با خارجی هستند و از گفتوگو با آن ها لذت می برند. تجربیات خود را با آنان به اشتراک گذاشته و به هم صحبتی با آن ها می پردازند. این شبکه علاقمندان و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. با ثبت نام در سایت کوچ سرفینگ به عنوان میزبان می توانید به مهمان های خارجی خود جای خواب و غذا بدهید، با فرهنگ ها و ملیت های مختلف آشنا شوید و در نهایت دوستان خوبی پیدا کنید.

چطور می توان در اپلیکیشن کوچ سرفینگ ثبت نام کرد؟

فقط در سه مرحله به سادگی می توانید عملیات ثبت نام را انجام دهید:

  1. ابتدا باید اپلیکیشن این سایت را روی گوشی موبایل خود نصب و اجرا کنید. البته در وب سایت نیز می توانید این کار را انجام دهید.
  2. اگر در فیسبوک حساب کاربری دارید به وسیله آن لاگین کنید. این کار را با ایمیل نیز می توانید انجام دهید.
  3. اکنون می توانید با ضربه زدن روی گزینه جستجو، در هر کشوری که دوست دارید به دنبال میزبان بگردید.
نحوه ثبت نام در سایت Couchsurfing

احتیاج به کار خاصی ندارید، پس از ثبت نام در سایت باید یک پروفایل برای خود ایجاد کنید و مشخصاتی از قبیل شغل، عکس، علاقمندی ها، تجربیات و مختصری در مورد شخصیت خودتان در آن بنویسید. هرچقدر این پروفایل کامل تر باشد میزبان یا مهمان بهتر متوجه می شود که آیا با تیپ شخصیتی طرف مقابل جور در می آید یا خیر و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می کند. میزبان می تواند امکانات و شرایط منزل خود را توضیح دهد و شرایطی از قبیل تعداد مهمان ها و جنسیت آن ها را نیز مشخص کند.

شخصی که پروفایلش صادقانه تر و کامل تر باشد راحت تر و سریع تر می تواند هاست مورد نظر را پیدا کند. بنابراین چه در اپلیکیشن و چه در سایت، تمامی اطلاعات را به زبان انگلیسی وارد کنید و عکس های مرتبط را به آن بیافزایید. عکس ها را می توانید از قسمت Add new photo وارد کنید. هرچقدر تعداد عکس ها بیشتر باشد بهتر است. اگر قبلا از Couchsurfing استفاده کرده اید حتما عکس های آن سفر را نیز اضافه کنید.

اگر شرایط خاصی برای میزبان خود دارید می توانید کاملا محترمانه آن را در پروفایل خود ذکر کنید. مثلا این که دوست دارید میزبان در حد توان چه کارهایی برای شما انجام دهد، یا این که از انجام چه کارهایی می خواهید خودداری کند. پروفایل شما به صورت کامل می تواند شما را به دیگران معرفی کند.

پس از انتخاب هاست و راهی منزل او شدن، سعی کنید در حد امکان از شیرینی یا سوغاتی های محلی خودتان به او هدیه بدهید و کمی از وقت تان را صرف او کنید تا مکان های مورد نظر را برای شما توضیح دهد و از تجربیاتش برای شما بگوید. با اینکه شما آنجا مهمان هستید، اما بد نیست کمی در پخت غذاها به او کمک کرده یا حتی غذای محلی شهر خودتان را برای میزبان بپزید.

آیا کوچ سرفینگ امن است؟

تا به حال فقط از مزایای این شبکه اجتماعی گفتیم اما به هرحال ممکن است در صورت انتخاب نادرست میزبان مشکلاتی هم برای تان پیش بیاید. معمولا کسانی که بسیار ریسک پذیر هستند این تجربیات را به جان می خرند. البته شما می توانید تعیین کنید میزبان تان چه ویژگی هایی داشته باشد. خانم باشد یا آقا، مجرد یا متاهل و ... با مطالعه دقیق و پرسیدن تجربیات دیگران اطلاعات کامل تری به دست آورده و سپس اقدام به سفر کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی