ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

روش های ارسال بار به ترکیه

حمل بار به خارج از کشور، نوعی خدمات باربری است که برای اشخاصی که می خواهند اقدام به ارسال بار به کشورهای خارجی کنند، انجام می گیرد. این خدمات در حالت کلی به دو دسته ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

حمل بار به خارج از کشور، نوعی خدمات باربری است که برای اشخاصی که می خواهند اقدام به ارسال بار به کشورهای خارجی کنند، انجام می گیرد. این خدمات در حالت کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • کارگو (cargo)
  • فریت بار (freight)
تفاوت خدمات کارگو و فریت بار

کارگو: خدمات بسته بندی و ارسال بار به صورت کالاها و اجناس به خارج از کشور مورد استفاده بازرگانان و تجار است.

فریت بار: خدمات بسته بندی و ارسال بار به خارج از کشور برای اشخاصی که قصد ارسال وسایل و اثاثیه خانه خود را به کشورهای دیگر دارند.

در واقع فریت بار برای افراد حقیقی صورت می گیرد که قصد اسباب کشی به خارج از کشور و ارسال وسایل منزل خود دارند. به طور مثال اگر فردی قصد مهاجرت به ترکیه را دارد. این فرد می تواند قسمتی یا تمام وسایل و لوازم زندگی خود را (مانند لوازم صوتی تصویری، لوازم آشپزخانه، لوازم شخصی، فرش و قالی، حتی مبلمان و میز و صندلی و غیره) را به ترکیه و محل جدید زندگی خود ارسال کند.

در این زمینه فرد مورد نظر باید جهت خدمات فریت بار به ترکیه اقدام کند. به این ترتیب پس از تماس با شرکت هایی که خدمات فریت بار را انجام می دهند، خدمات زیر برای وی انجام خواهد شد:

  • بسته بندی وسایل و اثاثیه
  • ارسال بار به فرودگاه و سپس به مقصد

خدمات فریت بار امروزه توسط بسیاری از شرکت ها از جمله شرکت های هواپیمایی معروف داخلی و خارجی انجام می شود. البته معمولا جهت استفاده از این خدمات، چند روز پیش از پرواز مورد نظر انجام می شود. مثلاً اگر قصد ارسال بار به کشوری را دارید، باید ضمن هماهنگی های اولیه، چند روز قبل از پرواز اقدام به هماهنگی های اولیه و فریت بار جهت ارسال به کشور مورد نظر کنید. البته شرکت های ارائه دهنده این خدمات، توصیه های لازم را به شما ارائه خواهند داد و جای نگرانی نیست.

اما خدمات کارگو در حقیقت آماده سازی و ارسال بار و کالاهای تجار و بازرگانانی است که به منظور واردات یا صادرات کالا اقدام به رزرو این خدمات می کنند. خدمات کارگو شامل طیف گسترده ای از انواع کالاها و اجناس می شود. از حیوانات زنده تا قطعات خودرو و یا از کتاب و لوازم تحریر تا لوازم ساختمانی و ... به طور مختصر هر کالا و جنسی که در بازار وجود دارد (چه ساخت داخل کشور و یا خارج از کشور) می توانند با خدمات کارگو ارسال شوند. هم اکنون کارگو بخش اساسی از خدمات حمل بار به خارج از کشور را تشکیل می دهد. اما خدمات حمل بار به خارج از کشور در حالت کلی از سه طریق  می تواند انجام شود:

  1. حمل بار به صورت هوایی
  2. حمل بار به صورت زمینی
  3. حمل بار به صورت دریایی

فریت بار و کارگو می توانند از سه روش نام برده انجام شوند، اما تفاوت های با هم دارند.

ارسال بار به خارج از کشور از طریق هوایی

خدمات هوایی کارگو یا حمل بار تجاری به صورت هوایی، با استفاده از هواپیماهای باری بزرگ و مخصوصی انجام می گیرد. از جمله هواپیماهای آنتونوف و ایلیوشین که در سطح دنیا امروزه کاربرد بیشتری در این مورد دارند و از ایمنی پرواز بالایی و همچنین دارای ظرفیت قابل توجه ای برای حمل و نقل بار بین کشورهای مختلف دنیا را دارند.

اما خدمات فریت بار برای مسافرانی که قصد دارند لوازم زندگی خود را به کشورهای دیگر ارسال کنند، معمولا از طریق هواپیماهای مسافربری انجام  می گیرد. حمل بار از طریق هوایی به عنوان یکی از محبوب ترین  و به صرفه ترین روش های حمل بار به خارج از کشور شناخته می شود.

ارسال بار به خارج از کشور از طریق زمینی

این روش معمولا برای ارسال بار به کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه صورت می گیرد. به این ترتیب تجاری و یا مسافرانی که قصد استفاده از خدمات حمل بار به خارج را دارند، می توانند با پرداخت هزینه های مربوطه از این خدمات استفاده کنند.

اما در نظر داشته باشید که جهت خدمات کارگو زمینی و حمل بار و اثاثیه مسافران با استفاده از این روش  نیاز به پرداخت کلیه هزینه های کامیون و یا تریلی های باری است. در صورتی که حجم بار و یا اجناس شما چندان زیاد نیست و از طرف دیگر جهت ارسال بار به کشور مقصد عجله دارید، این روش گزینه خوبی نیست و ارسال بار هوایی به صرفه تر و سریع تر است.

حمل بار به خارج از کشور از طریق دریایی

این روش می تواند جهت حمل بار مسافران و یا خدمات کارگو به کار برده شود. در این روش اجناس و یا بار مسافران و یا بازرگانان (تجار و یا شرکتهای تجاری و بازرگانی) بسته بندی و آماده حمل شده و از طریق کانتینرهای مخصوص و سپس کشتی های باری به کشور مقصد ارسال می شوند.

امروزه بسیاری از اشخاص حقیقی و یا حقوقی که قصد ارسال بار به خارج از ایران را دارند روش اول یعنی ارسال بار هوایی را بر می گزینند. اما روش های دیگر نیز برای برخی افراد یا شرکت ها می تواند انتخاب مناسبی باشد. به ویژه اشخاصی که وسایل و بارهای حجیم و سنگین زیادی  را می خواهند ارسال کنند.

هزینه باربری به خارج از کشور

قیمت و هزینه حمل بار به خارج از کشور بستگی به چند عامل تعیین کننده در محاسبه و ارزیابی آن دارد. از جمله:

  • نوع و روش باربری به خارج از کشور (هوایی، زمینی و یا دریایی)
  • حجم و مقدار اجناس و یا کالاها
  • نوع اجناس
  • نرخ های پایه شرکت های کارگو
  • کشور مبدأ

هزینه حمل و نقل وسایل و اثاثیه یا کالاهایی که از طریق خدمات باربری و حمل بار به خارج از کشور فرستاده می شوند، بر طبق واحد کیلوگرم حساب می شود. برای استعلام قیمت خدمات حمل بار به کشورهای خارجی (آسیا، اروپا و یا سایر مناطق جهان) می توانید با شرکت های ارائه دهنده این خدمات تماس و از آنها  در مورد نرخ روز و همچنین نوع خدمات و سرویس دهی آنها سوال کنید.

بهترین روش برای خرید بلیط هواپیما

در ادامه ما آسان ترین راه را برای تهیه بلیط  کشور ترکیه و مسافرت به شهر های دیدنی آن را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید با نصب اپلیکیشن مستر بلیط بر روی گوشی همراهتان به راحتی و به صورت آنلاین بلیط سفر به هر کجای این کشور را رزرو کنید و بدون صرف وقت زیادی سفری ایمن را تجربه کنید.

با مراجعه به سایت این اپلیکیشن که اولین وب سایتی می باشد که خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس را به صورت همزمان در یک جا را امکان پذیر کرده است، و کامل ترین و ساده ترین سامانه خرید بلیط می باشد. این وب سایت خرید اینترنتی، دارای نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره از مرکز توسعه تجارت الکترونیک بوده و زیر نظر سازمان های مربوطه فعالیت می کند. خرید بلیط هواپیما که در خیلی از موارد کار سختی به نظر می رسد، در این سامانه به سهولت قابل انجام است. پس از جستجو در کمترین زمان و به راحتی می‌توانید بلیط هواپیمایی خارجی و داخلی خود را خریداری کنید.

شما در هر ساعتی از شبانه ‌روز با مراجعه به این سایت  بهترین و ارزان‌ترین بلیط را پیدا کنید، قیمت‌ها و مسیرهای پیشنهادی را مشاهده کنید و سپس برای خرید بلیط اقدام کنید. در این سامانه امکان کنسل کردن و استرداد بلیط هواپیما، بلیط قطار و اتوبوس را نیز دارید.

برای تهیه بلیط هواپیما آنتالیا، شهری که در جوار مدیترانه است می توانید به راحتی از این سامانه این بلیط را بدون صرف وقت زیادی تهیه کنید؛ این شهر برای سفر فوق‌العاده می باشد  این شهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی است؛ که از کنار آبشار دودن رد شدن هواپیماها را می‌توان دید. در چند سال‌ اخیر این شهر از اهمیت بیشتری برخوردار شده‌است و بیشتر اشخاص به آن سفر می‌کنند.

علاوه بر آنتالیا، استانبول و ازمیر هم از جمله شهرهای زیبای ترکیه محسوب می شوند؛ استانبول شهری با تاریخ 2500 ساله است که در زمان باستان با اسم قسطنطنیه شناخته می شود. این شهر به علت  جاذبه های تاریخی و مدرن و البته مساجد زیبای عثمانی، مرکز فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ترکیه محسوب می‌شود. جالب آن که استانبول از لحاظ جغرافیایی به گونه‌ای‌ است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگرش در قاره اروپا قرار دارد. این دو بخش توسط پل معروف بسفر به یکدیگر متصل می‌شوند و از همین روی، آن را پلی میان دو قاره نیز می‌نامند. برای سفر به این شهر زیبا می توانید با مراجعه به سایت و انتخاب بلیط هواپیمای استانبول و رزرو آن استفاده کنید.

شهر ازمیر نیز سومین شهر بزرگ کشور ترکیه بعد از استانبول و آنکارا می باشد. این شهر موقعیت ممتازی به عنوان یک شهر تجاری، صنعتی و البته بندری دارد. نام ازمیر ریشه ترکی دارد و به معنای زیبا است. این شهر بر فراز خلیجی بلند و باریک قرار دارد و کرانه‌های این دریا که اژه نام دارد هم از زیباترین و چشمگیرترین چشم انداز‌های این شهر به حساب می آید.

بعد از استانبول، دومین شهر بندری بزرگ ترکیه است. ازمیر نیز مقصد بسیاری از مسافران است؛ برای رزرو بلیط هواپیما پس از انتخاب دکمه جستجو در اپلیکیشن طبق اطلاعات مشخص شده، لیست قیمت بلیط ها و اطلاعات دقیق هر پرواز شامل ایرلاین، تاریخ و شماره پرواز، ساعت حرکت، مدت زمان پرواز، تعداد توقف ها و مدت زمان آن ها، کلاس پروازی را مشاهده می کنید و هم چنین در قسمت جزئیات بیشتر پرواز؛ اطلاعات تکمیلی مانند قوانین بلیط و حمل بار، فرودگاه ها و نوع ایرلاین ارائه شده است. در نهایت با انتخاب دکمه رزرو و تایید پرواز، به مرحله بعد یعنی ثبت مسافران منتقل می شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی