ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

توجه بسیاری از فعالان حرفه‌ای تبلیغات و بازاریابی به کمپین ایکس ویژن

اخیرا کمپین برند ایکس ویژن مورد توجه بسیاری از فعالان حرفه‌ای تبلیغات و بازاریابی قرار گرفته است. کمپینی که با شعار «کیفیت را در این قاب ببینید» آغاز شد و حالا خود به قاب باکیفیتی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اخیرا کمپین برند ایکس ویژن مورد توجه بسیاری از فعالان حرفه‌ای تبلیغات و بازاریابی قرار گرفته است. کمپینی که با شعار «کیفیت را در این قاب ببینید» آغاز شد و حالا خود به قاب باکیفیتی برای عرصه بازاریابی تبدیل شده است.

وبسایت خبری دنیای کسب و کار (MBA News) که به طور تخصصی به بررسی کمپین های تبلیغاتی می‌پردازد، درباره این کمپین نوشت: «کمپین قاب ایکس ویژن با جذب بازخورد میلیون ها کاربر در فضای مجازی، توانسته است مشارکت افراد زیادی را در فعالیت‌های BTL خود جلب کند. مادیران از ابتدای تابستان امسال کمپین تبلیغاتی را با کلید واژه «چطور می بینی؟» شروع کرده که در فضای تبلیغات بسیار موثر بوده است.

استفاده از فضاهای باز عمومی در شهرها و مناطق تاریخی و دیدنی ایران از جمله مختصات این کمپین تبلیغاتی بوده است که مورد توجه کارشناسان بازاریابی و مارکتینگ قرار گرفته است.

اما این همه ماجرا نیست. آنچه بیش از همه در این کمپین جلوه داشته و دیده شده است نحوه استفاده این شرکت تولید کننده لوازم خانگی از پلتفرم شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.

آمارها نشان می‌دهند در 40 روز نخست این کمپین، فیلم ها و کلیپ‌های تبلیغاتی برند ایکس ویژن در صفحات اینستاگرامی دست کم 20 میلیون بازدید داشته است. این رقم در نوع خود یک رکورد شکنی جالب در حوزه برندینگ به شمار می آید. به نظر می‌رسد این تجربه موفق، توانسته راه تازه ای را پیش روی متخصصان برندینگ در ایران باز کند.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد کمپینی که اواخر سال گذشته اکران شد، با هدف معرفی سفیر برند ایکس ویژن یعنی «کریم انصاری فرد» طراحی شده بود. کریم انصاری فرد، چهره‌ی شناخته شده است که به دلیل عملکرد مثبتش مخاطبان نسبت به آن واکنش خوبی نشان دادند.

علاوه بر عامه مردم، جامعه ورزشی نیز بازخوردهای مثبتی را نسبت به انتخاب ایکس ویژن ابراز کردند. در مجموع می‌توان گفت کمپین سال گذشته، شروعی برای فعالیت‌های جدید تبلیغاتی ایکس ویژن بود. فعالیت‌هایی که برای شروع دستاورد خوبی داشت و ایکس ویژن را به اهداف تعریف شده رساند. تحقیقات کارشناسان بازاریابی نشان می‌دهد که مخاطبان با سفیر برند ارتباط برقرار کرده و در ذهن‌شان کریم انصاری فرد به عنوان سفیر ایکس ویژن ثبت شده است.

دلایل موفقیت این کمپین را می‌توان در تغییر رویکرد مادیران پیدا کرد. در کمپین جدید ایکس‌ویژن، جوان‌ها به عنوان گروه مخاطبان اصلی که تصمیم گیرندگان نهایی خرید تلویزیون هستند هدف قرار گرفت. تغییر رویکرد در انتخاب گروه مخاطبان باعث شد مادیران در کمپین برندینگ ایکس ویژن بیش از پیش بر شبکه‌های اجتماعی متمرکز شود.

به نظر می‌رسد  ایکس ویژن در کمپین اخیر خود، فروش محصول را هدف گذاری نکرده بلکه این برند قصد دارد میزان آگاهی مخاطبان را نسبت به برند ایکس ویژن افزایش دهد. فعالان عرصه بازاریابی ضمن تحلیل کمپین مادیران می گویند: «کمپین مورد نظر 360 درجه بوده یعنی در آن از تمام رسانه‌های تبلیغاتی بهره برداری شده است.» ویژگی خاص این کمپین استفاده از ماکت قاب ایکس ویژن در فضاهای مختلف شهری از جمله بام تهران، پارک آب و آتش و باملند در تهران، سی و سه پل در اصفهان، کوه سنگی در مشهد و ائل گلی تبریز بوده است که با دعوت از مراجعین برای عکاسی بهمراه قاب ایکس ویژن و شرکت در مسابقه اینستاگرامی قاب زندگی، میزان همراهی مردم با برند را افزایش داده است.

همچنین نوآوری کمپین یادشده در این بوده که مادیران همراه با رسانه‌های محیطی، وارد فضای مجازی نیز شد و  تعدادی از اینفلوئنسرها به انتقال پیام کمپین کمک کردند. به این صورت که هر کدام از اینفلوئنسرهای همراه، محتوای پیشنهادی خودشان را  تولید و برای گروه مخاطبانشان منتشر کردند همه آنها در محتواهای خود حول محور قاب حرکت می‌کردند.

با کمپین اخیر، توقعات در فضای برندینگ از مادیران بالا رفته و فعالان این حوزه منتظرند ببینند این شرکت در کمپین بعدی خود چه طرح و نوآوری دیگری را ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Nima Ashoori
    Nima Ashoori | ۶ شهریور ۱۳۹۸

    یک لینکی شما بذارین ما این 20 میلیون بازدید رو ببینیم یه جا... البته من نگاهی کردم به صفحه اینستاگرامتون ولی ندیدم.

  • رضا
    رضا | ۵ شهریور ۱۳۹۸

    همش الکیه. هیشکی به برند ایکس ویژن اهمیت نمیده. بازاریاب‌ها باید کمی بیش تر به مغزشون فشار بیارن. به جای چرند نویسی رو کیفیت تی وی هاتون کار کنید اینقدر رنگ‌ها رو مرده نشون نده

مطالب پیشنهادی