ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

با خرید طلای آب شده سرمایه خود را نجات دهید

حکایت وضعیت کنونی ایران، حکایت ماجرای کشتی تایتانیک است. در طبقه فقرای کشتی، ترس و وحشت حکم فرما بود و در طبقه اشراف و ثروتمندان، همه در رفاه و آرامش به سر می بردند. در ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

حکایت وضعیت کنونی ایران، حکایت ماجرای کشتی تایتانیک است. در طبقه فقرای کشتی، ترس و وحشت حکم فرما بود و در طبقه اشراف و ثروتمندان، همه در رفاه و آرامش به سر می بردند. در شرایط بحرانی این روزهای کشورمان نیز تنها قشر ضعیف جامعه در تکاپو برای نجات اندک سرمایه خود هستند در حالی که همه اقشار جامعه باید به فکر نجات سرمایه خود باشند. کمی تدبیر و آینده نگری می تواند به ما کمک کند تا ارزش سرمایه هرچند اندک خود را حفظ کرده و حتی چندین برابر کنیم.

همان طور که می دانیم این روز ها بازار ارز بسیار پرطرفدار شده است. قیمت دلار از سال 92 تا کنون حدود 4.5 برابر شده و بر جذابیت این بازار پرتلاطم افزوده است. در سال 96 و 97 شاهد افزایش قیمت دلار از 4200 به 19000 تومان بودیم و این افزایش بی سابقه نصیب بسیاری از دلالان شد. همین اتفاقات باعث ایجاد این ذهنیت شده که با توجه به تحریم های اقتصادی، در سال 98 نیز شاهد این افزایش در قیمت دلار خواهیم بود، بنابراین مردم تمایل زیادی به ورود به این بازار پرتلاطم و بی رحم نشان می دهند. اما نباید به سیر صعودی افزایش قیمت دلار اعتماد کرد. علاوه بر تنش های سیاسی، تحریم های اقتصادی و حضور دلالان، دولت نیز شدیدا این بازار را کنترل می کند و هر زمان که بخواهد می تواند این قیمت ها را کم یا زیاد کند، بنابراین سرمایه گذاری در این بازار ریسک بالایی را به همراه دارد. همچنین محدودیت های موجود در خرید و فروش قانونی ارز، وجود دلارهای تقلبی و خطر نگهداری آن در منزل و ... بر ریسک های سرمایه گذاری در این بازار می افزاید.

اما اگر هم سود بالا و هم ریسک کمتر را بخواهیم، قطعا بازار طلا گزینه مطلوب ما خواهد بود.

از گذشته تا کنون خرید طلا بهترین گزینه سرمایه گذاری محسوب می شده و همواره در بحرانی ترین شرایط، پناه امن مردم طلا بوده است. در سال 97 بازار طلا در مقایسه با بازارهای موازی خود با رشد 414 درصدی، بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است. در سال 98 هم شاهد همین برتری در سوددهی بوده ایم و تا پایان سال نیز پیش بینی می شود که بیشترین سود متعلق به بازار طلا باشد. بنابراین می توان آن را بهترین انتخاب در بین بازارهای متلاطم حال حاضر دانست. همچنین اگر به دنبال حمایت از کشور و تولید ملی باشیم، این نکته نیز قابل توجه است که سرمایه گذاری در بازار طلا (به جای خرید دلار و سفته بازی در بازارهای مختلف) علاوه بر سود شخصی، می تواند به رشد اقتصادی کشور نیز کمک کند.

همان طور که می دانیم قیمت بسیاری از کالاها از جمله طلا به دلار است؛ وقتی قیمت دلار افزایش می یابد، قیمت طلا نیز افزایش خواهد یافت. نکته قابل توجه این است که طلا اولین کالایی است که نسبت به تغییرات قیمت دلار، عکس العمل نشان می دهد و این اتفاق گاهی در عرض تنها 10 ثانیه رخ می دهد.

بنابراین می توان گفت قیمت طلا دو عامل محرک دارد :

  1. قیمت جهانی طلا
  2. قیمت دلار

هنگامی که ما بر روی دلار سرمایه گذاری می کنیم، صرفا وارد بازار دلار می شویم. اما وقتی سرمایه خود را صرف سرمایه گذاری روی طلا می کنیم، هم زمان وارد بازار طلا و بازار دلار می شویم. همچنین قیمت طلا به دلیل داشتن قیمت جهانی، کمتر تحت تاثیر سیاست های دولت قرار می گیرد. ضمن اینکه قدرت نقدشوندگی بالای طلا باعث شده که عموم جامعه تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در آن داشته باشند.

بازار طلا در ایران به دو بخش تقسیم می شود:

  1. بازار سکه
  2. بازار طلا و جواهرات زینتی
  3. بازار طلای آب شده

سکه همانند پول، تحت کنترل دولت ها است؛ به این معنا که همانطور که دولت ها می توانند با چاپ پول، ارزش پول ملی را تغییر دهند، می توانند با ضرب سکه نیز کنترل قیمت ها را در دست بگیرد و آن را کاهش و یا افزایش دهد. بنابراین این بازار، بازاری پرریسک و غیرقابل پیش بینی به حساب می آید.

یک سازنده طلای زینتی را در نظر بگیرید. فرض کنید او 10% بابت هزینه ساخت (اجرت) دریافت کرده و آن طلای ساخته شده را به طلا فروش تحویل دهد. طلا فروش نیز به عنوان کارمزد 7% از مبلغ فروش را برای خود در نظر می گیرد. از طرف دیگر دولت نیز 9% مالیات از فروش آن طلای زینتی را دریافت می کند. بنابراین با خرید زیورآلات، شما مبلغی را به سازنده طلا ( اجرت)، طلا فروش (کارمزد) و دولت (مالیات) پرداخت خواهید کرد. در نتیجه خرید زیورآلات بیشتر برای لذت بردن از زیبایی طلا توصیه می شود.

در بازار طلای زینتی، طلاهای دست دوم که به طلای بدون اجرت شهرت دارد نیز معامله می شود. برای خرید طلای بدون اجرت نیز باید 7% کارمزد و 9% مالیات پرداخت کنید و تنها اجرت ساخت ندارد.

در حالی که با خرید طلای آب شده نه نیازی به پرداخت مالیات هست و نه اجرت! بلکه تنها کارمزد ناچیزِ 1 درصدی به آن تعلق می گیرد.

بنابراین برای ما که همواره در بین بازارهای سرمایه گذاری به دنبال پرسودترین و در عین حال کم خطرترین بازار هستیم، خرید و فروش طلای آبشده بهترین گزینه است.

طلای آبشده چیست؟

فرض کنید شما مقداری طلا در خانه دارید و می خواهید آن را بفروشید. وقتی به طلافروشی مراجعه می کنید، آن ها طلای دست دوم شما را می خرند و به آزمایشگاه های تعیین عیار ( میزان خلوص) که مورد تایید اتحادیه طلافروشان و اداره استاندارد ایران است می فرستند. این طلای کهنه در این آزمایشگاه ها ذوب شده و بعد از تعیین عیار به طلای آب شده یا همان طلای سرمایه ای تبدیل می شود.

بازار طلای آبشده که برای عموم مردم کمتر شناخته شده است، بر عکس طلای زینتی ظاهر زیبایی ندارد. از مزیت های سرمایه گذاری در بازار طلای آب شده نسبت به طلای زینتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طلای آب شده کهنه نمی شود و هزینه نگهداری ندارد.
  • هیچگونه مالیاتی به خرید و فروش طلای آب شده تعلق نمی گیرد.
  • کارمزد بسیار پایینی دارد و کاملا مناسب سرمایه گذاری است.
  • به راحتی قابل حمل است و در هر جایی از دنیا قابلیت نقدشوندگی دارد.
  • حتی در شرایط ریزش شدید قیمت ها، طلای آبشده به راحتی فروخته می شود.

اگر شما هم به جذابیت این بازار پی برده و قصد ورود به آن را دارید، بهتر است بدانید که کوچک ترین قطعات طلای آبشده  که می توان از طلافروشی ها خریداری کرد، حداقل 30 گرم بوده و برای خرید آن به مقدار زیادی سرمایه نیاز است. به همین منظور مرکز معاملات و سرمایه گذاری طلای بازَر این امکان را برای عموم مردم فراهم کرده است تا با هر سطح از توان مالی، بتوانند با خرید و فروش طلایِ آب شده ارزش پول خود را حفظ کرده و از سود آن بهره ببرند. بازَر اپلیکیشنی برای خرید آنلاین طلا طراحی کرده است که حداقل میزان خرید طلا در آن تنها 0.01 گرم است، به این معنا که فقط با 5 هزار تومان می توان به یک سرمایه گذار طلای آب شده تبدیل شد!

برای شروع کافیست سری به سایت مرکز معاملات و سرمایه گذاری طلای بازَر بزنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

    هنوز جای "ثامن" درد می کنه

مطالب پیشنهادی