ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

وکیل مدنی کیست؟

بنا به گزارش سایت وکیل مهاجرت همانطور که بی‌شک همگان می‌دانند، حدود اختیارات یک وکیل از سوی موکل اش تعیین می شود و تخطی از این حدود، بدون رضایت موکل، قانونا جرم محسوب می‌شود و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بنا به گزارش سایت وکیل مهاجرت همانطور که بی‌شک همگان می‌دانند، حدود اختیارات یک وکیل از سوی موکل اش تعیین می شود و تخطی از این حدود، بدون رضایت موکل، قانونا جرم محسوب می‌شود و در شان هیچ وکیلی نیست. در صورتی که نیاز به گرفتن یک وکیل برای انجام کارهای حقوقی، قضایی خود دارید، توصیه می‌شود که حتما مفاد مندرج در وکالت‌نامه را با دقت مطالعه کنید و نسبت به حق و حقوق خود به عنوان موکل و نیز تعهدات وکیل در قبال شما، به خوبی آگاه باشید.

کلیه دادگاه‌ها نیز مکلف به پذیرش وکیل هستند، اگر دادگاهی حق گرفتن او را از متهم سلب کند، حکم صادرشده از آن دادگاه فاقد ارزش و اعتبار قانونی است.

به گزارش سایت Persian immigration attorney پرونده مدنی زمانی به وجود می‌آید که بین حقوق یا تعهدات شخصی افراد و گروه‌ها اختلافاتی باشد و هیچ یک از طرفین با یکدیگر به توافق نرسد. غالباً این نوع پرونده‌ها در برابر اشخاص، شرکت‌های تجاری، سازمان‌ها و یا حتی دولت (در صورتی که فرد صدمه یا خسارت مالی دیده باشد) آغاز می‌شوند. حتی اگر خسارت وارد شده عمدی یا غیر عمدی باشد، فرد این حق را دارد که ادعای خسارت کند. اما در صورت عمدی بودن خسارت می‌تواند در دادگاه و یا به صورت توافقی در بیرون از دادگاه، بابت جبران خسارت مبلغ بیشتری بگیرد.

در دعاوی مدنی هر یک از طرفین دعوا اجازه دارند حداکثر تا دو نفر وکیل به دادگاه معرفی کنند. وکلای طرفین باید دارای شرایطی باشند که به‌موجب قانون راجع به وکالت در دادگاه‌ها برای آنان مقرر شده است.

Persian immigration lawyer در ادامه آورده است که:

وکالت در دادگاه‌هایی که به پرونده‌های مدنی رسیدگی می‌کند، تمام اختیارات مربوط به محاکمه را دارد به جز مواردی را که موکل برای آنها استثنا قائل شده باشد. اما برای دخالت وکیل در بعضی امور، نیاز به تصریح در وکالت‌نامه دارد مانند:

  • وکالت در تعیین کارشناس
  • وکالت برای درخواست صدور برگ اجرایی و تعقیب عملیات مربوط به اجرای حکم و استرداد وجوه پرداختی به نام موکل
  • وکالت در خصوص اعتراض به رای دادگاه، در خواست تجدید نظر، فرجام خواهی و اعادۀ دادرسی
  • وکالت در صلح و سازش

زمانی که وکالت در جلسۀ دادرسی داده شود، شرایط آن در صورت جلسه ذکر می‌شود به موکل آن را امضا می‌کند، اگر موکل در زندان باشد و در جلسه حضور نداشته باشد، رئیس زندان یا معاون ولی باید اثر انگشت یا امضای زندانی را مورد تایید قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی