ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سفر به چندصد سال پیش استانبول با بازدید از کاخ های تاریخی آن

استانبول یکی از کلانشهرهای بزرگ جهان است که توسط امپراطوری هایی که بر آن حکومت می کردند در طول قرون متمادی، اروپا و آسیا را به هم پیوسته است. مستعمره بیزانس که در حدود 1000 ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

استانبول یکی از کلانشهرهای بزرگ جهان است که توسط امپراطوری هایی که بر آن حکومت می کردند در طول قرون متمادی، اروپا و آسیا را به هم پیوسته است. مستعمره بیزانس که در حدود 1000 سال قبل از میلاد تاسیس شد، به پایتخت بزرگ امپراتوری بیزانس قسطنطنیه تبدیل شد و پس از فتح عثمانی، این شهر جایگاه باشکوه خود را به عنوان قلب امپراتوری اش حفظ کرد. این شهر (که پس از تأسیس جمهوری ترکیه به استانبول تغییر نام داده است) به طور پراکنده با بقایای باشکوه تاریخ طولانی و برجسته آن همراه می باشد و گشت و گذار در اینجا حتی خبره ترین بازدید کننده آثار تاریخی را تحت تأثیر قرار می دهد. در این مطلب برخی از خیره کننده ترین کاخ هایی که جزء بهترین جاذبه های گردشگری می باشند را به شما عزیزان معرفی می کنیم. برای شناخت تاریخ استانبول، رفتن به این کاخ ها را از دست ندهید.

کاخ آینالی کاواک، میراث عثمانی

کاخ فوق العاده و بسیار زیبای آینالی کاواک میراث به جای مانده از دوره عثمانی است که در ساحل شاخ طلایی قرار گرفته است. کاخ آینالی کاواک در سال 1613 به دستور سلطان احمد یکم ساخته شد. این کاخ یکی از کاخ های مجلل امپراطوری عثمانی است که در شهر استانبول قرار گرفته است. آینالی کاواک به معنای قصر آینه ای است و دلیل این نام گذاری این بوده است که بعد از جنگ عثمانی ها و ونیزی ها در سال 1715، ونیزی ها چندین آینه به عنوان هدیه برای سلطان احمد سوم فرستادند و کاخ آینالی کاواک با این آینه های بزرگ تزئین شد. کاخ آینالی کاواک در قرن های 19 و 20 میلادی بدون استفاده بود اما در سال 2000 پروژه ترمیم و بازسازی این کاخ شروع شد و امروزه کاخ آینالی کاواک به یک موزه زیبا و دیدنی برای کسانی که با خرید بلیط هواپیما استانبول به شهر سفر می کنند، تبدیل شده است و یکی از زیباترین اماکن دیدنی استانبول می باشد. در طبقه زیرین کاخ آینالی کاواک موزه موسیقی ترکی قرار دارد که دارای تعداد زیادی از سازهای تاریخی و سنتی موسیقی ترکیه می باشد.

کاخ توپکاپی استانبول، مرکز امپراطوری عثمانی

در سال 1459 سلطان محمد فاتح دستور ساخت کاخ توپکاپی را داد و ساخت آن 6 سال به طول انجامید. کاخ توپکاپی در سال های ۱۴۶۵ تا ۱۸۵۳ مرکز امپراطوری عثمانی بوده است. امروزه این کاخ تبدیل به موزه شده است که بسیاری از اثار فرهنگی و هنری ایرانی در این موزه نگه داری میشوند. قسمت های مختلف کاخ توپکاپی دارای جاذبه های دینی بسیاری برای گردشگران تور استانبول ارزان می باشد.

کاخ دولما باغچه استانبول، جایگاه بزرگترین چلچراغ بوهمی

کاخ دولماباغچه در قرن هجدهم به دستور سلطان عبدالمجید یکم در سال های ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ میلادی  ساخته شد و به عنوان مرکز اداری اصلی امپراطوری عثمانی بوده است. ملکه بریتانیای کبیر - ویکتوریا اول، بزرگترین چلچراغ بوهمی را به سلطان عثمانی هدیه داد که در این کاخ قرار دارد. کاخ دولما باغچه در قسمت اروپایی تنگه بسفر می باشد.

کاخ چراغان استانبول، گران قیمت ترین هتل دنیا

کاخ چراغان استانبول در ساحل بسفر در میان محله های بشیکتاش و اورتاکوی قرار دارد.این اثر که سال های طولانی به صورت خرابه مانده بود با انجام بازسازی کلی اکنون به یک هتل 5 ستاره بسیار زیبا و همچنین یکی از بهترین هتل های استانبول تبدیل شده است. درسال 2012 سی.ان.ان اتاق سلطان واقع در این کاخ را به عنوان چهاردهمین اتاق گران قیمت هتل در دنیا معرفی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی