ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

Airbnb ایرانی را بهتر بشناسید

سال 2008 میلادی را میتوان آغاز یک انقلاب بزرگ در صنعت اقامت کوتاه مدت در دنیا دانست. در این سال چند جوان در شهر سانفرانسیسکو گرد هم آمدند تا با بزرگ کردن یک ایده ساده ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سال 2008 میلادی را میتوان آغاز یک انقلاب بزرگ در صنعت اقامت کوتاه مدت در دنیا دانست. در این سال چند جوان در شهر سانفرانسیسکو گرد هم آمدند تا با بزرگ کردن یک ایده ساده اما خارج از چهارچوب عقاید خانواده ها یکی از 50 شرکت بزرگ و خلاق جهان را پایه گذاری کنند. این سایت با اشتراک گذاشتن مکان هایی که افراد مازاد بر نیاز خود در اختیار دارند و اجاره آنها به میهمانان باعث شده است ضمن ایجاد درآمد جدید برای صاحبین ملک میهمانان نیز انتخابی جز مسافرخانه و هتل داشته باشند.

هم‌اکنون حدود ۳ میلیون اقامتگاه، از خانه‌های کوچک چوبی گرفته تا ویلاهای گرانقیمت و حتی هتل‌ها در ۶۵ هزار شهر و ۱۹۱ کشور دنیا در این سایت وجود دارد و کشور ایران به دلیل تحریم های اقتصادی از فهرست کشورهای این سایت حذف گردیده و حتی دسترسی به این سایت برای کاربران ایرانی امکان پذیر نمی باشد.

در سال های اخیر با توجه به نیاز بازار جامعه ایرانی به این نوع از خدمات از طرق مختلف افراد سعی نموده اند بصورت کاملا سنتی وارد این حوزه شوند اما عدم وجود ساختار نظارتی باعث گردیده دست کلاهبرداران نیز باز شود. از این رو حضور یک استارتاپ داخلی همانند ایر بی ان بی به این مارکت ضمن برطرف کردن چالش های داخلی نظم زیادی به این بازار داده است.

نمونه مشابه و کاملا ایرانی این سایت که در چند سال اخیر به شدت مورد استقبال مواجه شده است سایت میهمان شو است، میهمان شو همانطور که از نام آن مشخص است در زمینه خدمات اقامتی کوتاه مدت به میهمانان فعالیت میکند. این سایت در سال 1397 پس از گذشت چندین ماه از زمان شروع تولید نرم افزار اولیه خود در شهر تهران با پشتوانه مدیران خویش در راه اندازی کسب و کارهای تجارت الکترونیک شروع به فعالیت نموده و با جذب نیروهای متخصص سعی نموده بازار سنتی اجاره سوئیت و اپارتمان مبله را با خدمات دانش محور نزدیک کند، مدیران این سایت همگی از فعالین عرصه تولید نرم افزار، صادرات و خدمات گردشگری بوده و همین موضوع باعث شده است نگرش این سایت به خدمات خود کاملا مدرن باشد.

سایت میهمان شو دارای یک نسخه تحت وب مخصوص PC، یک نسخه تحت وب مخصوص موبایل و نرم افزار android مخصوص خود می باشد. از جمله امکانات این سایت میتوان به داشتن فهرست کامل با بیش از 3000 هزار ویلا، اپارتمان مبله، سوئیت، خانه و اقامتگاه محلی، سنتی و بوم گردی در بیش از 300 شهر ایران با قابلیت جستجو بصورت محله ای نام برد.

در این سایت فیلترهای مختلفی برای یک جستجو دقیق تر درج شده که تمامی نیازهای کاربران را رفع می نماید همانند فیلتر ویلاهای استخردار، ویلاهای ساحلی و ده ها فیلتر دیگر، تمامی ملک های این سایت درای حداقل 5 تصویر از زوایای مختلف بوده و هر ملک ضمن مشخص بودن نام مالک، اطلاعات کاملی از امکانات داخلی ان شرح داده شده است. تمامی اماکن دارای تقویم قیمتی بوده و هزینه اجاره ملک در شب های مختلف درج شده است. همچنین در بخش قوانین صاحبخانه میتوانید از قوانینی که مالک برای ورود به ملک ذکر نموده آگاه شوید همچون اجزاه ورود به خانه با کفش، ور.د حیوانات خانگی و غیره.

فرایند رزرو در این سایت به سادگی امکان پذیر است، ابتدا ملک مورد نظر خود را یافته و بر روی دکمه درخواست رزرو کلید میکنید، سپس تاریخ ورود و خروج خود را به همراه تعداد نفرات مشخص و در انتها ضمن مشاهده قیمت نهایی درخواست خود را برای مالک ارسال نموده و پس از مدت زمانی کوتاهی مالک در صورتی که امکان رزرو در آن روز میسر باشد درخواست شما را قبول و از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی میشود و شما در مرحله اخر با پرداخت وجه رزرو میتوانید اطلاعات کامل مالک را دریافت و از اقامت خود لذت برید، همچنین تمامی مراحل پرداخت وجوه به میزبان از طریق میهمان شو انجام شده و میهمان هیچ گونه مراوده مالی بصورت مستقیم با میزبان نخواهد داشت، به همین دلیل این سایت پرداخت وجه را گارانتی می نماید.

هم اکنون در فصول مختلف افرادی که قصد سفر به جاهای مختلف ایران را دارند از خدمات این سایت استفاده میکنند، عموما برای اجاره ویلا در شمال، کیش، قشم، تهران و سایر شهرها همچون اصفهان، شیراز، یزد و مشهد بیشترین تقاضا وجود دارد، تنوع بالای ملک ها در این سایت باعث شده میهمان به راحتی بتواند انتخاب مناسبی داشته باشد، رنج قیمت ویلاها و سوئیت ها در این سایت از رنج ارزان تا لوکس متغییر بوده و قیمت گذاری ها بصورت کامل توسط میزبانان انجام می گردد، بصورت نرمال سایت حدود 10 درصد از مبلغ کل رزرو را به عنوان هزینه ارائه خدمات برداشته و باقی مانده را با مالک در روز ورود میهمان تسویه می کند.

از دیگر ویژگی هایی که سایت میهمان شو را متمایز میکند ارائه گارانتی کمترین قیمت برای اجاره روزانه می باشد، این سایت تضمین میکند که اگر ملکی در سایت دیگری با قیمت پایین تر از این سایت اجاره داده شود و این موضوع اثبات گردد، سایت 5 درصد زیر مبلغ ان سایت مبلغ نهایی را با میهمان محاسبه خواهد نمود، بنابریان میتوانید اطمینان داشته باشید که با قیمت مناسب یک ملک را از این سایت اجاره میکنید.

مرکز تماس و پشتیبانی همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت 9 الی 23 توسط کارشناسان این سایت باعث بهبود خدمات شده است، همچنین در صورتی که هر سوالی داشته باشید با درج شماره خود در پاپ آپ سایت کارشناسان این سایت سریعا با شما تماس خواهند گرفت.

از نکات قابل توجه این سایت نیز میتوان به صفحه اینستاگرام ان با بیش از یکصد هزار دنبال کننده اشاره کرد، در این صفحه بصورت کاملا منظم و با برنامه اطلاع رسانی دقیق در مورد نقاط گردشگری، فرهنگ گردشگری و تخفیفات سایت منتشر می گردد. همچنین این سایت با داشتن مجله گردشگری خود سعی می کند ضمن آگاه سازی افراد در مورد جذابیت های ایران مسائل و مشکلات سفر را تحلیل و برای انها راهکار نشان دهد.

در نهایت میتوان با مراجعه به این سایت دریافت که میهمان شو تلاش میکند نه تنها جای خالی سایت airbnb را در ایران پر کند بلکه با بومی سازی خدمات سفر تمامی نیازهای گردشگری مردم ایران را شناسایی و سعی در رفع آنها نماید. این سایت در افق چندین ساله خود تلاش بنا دارد که به مرکز رسمی خدمات گردشگری ایران بصورت کاملا تخصصی تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی