ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

اولین سامانه هوشمند املاک در ایران

مسکن علاوه بر اینکه در کشورما به عنوان یک کالای مصرفی شناخته می‌شود، به عنوان سرمایه افراد و خانواده­ها نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و می­توان تعداد و متراژ ملکهای افراد را به عنوان شاخصی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

مسکن علاوه بر اینکه در کشورما به عنوان یک کالای مصرفی شناخته می‌شود، به عنوان سرمایه افراد و خانواده­ها نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و می­توان تعداد و متراژ ملکهای افراد را به عنوان شاخصی برای آگاهی از دارایی اشخاص دانست. این اتفاق با افزایش تورم قیمت در بازارمسکن اهمیت دوچندانی پیدا کرد و تامین مسکن به دغدغه‌ای بسیار بزرگ برای جوانان تبدیل شد.

این افزایش قیمت‌ها بسیار فراتر از آن که مردم تصورش را می‌کردند افزایش داشت؛ تا جایی که دولت و سیاست­گذاران بازار مسکن ثبات قیمت در این بازه قیمتی باورنکردنی را دستاورد مهمی دانسته و به عنوان موفقیت در سیاست­گذاری قلمداد می­کنند. اما آمارها ازکاهش شدید تعداد معاملات خبر می­دهد و هرروز مردم از وضعیت بازار مسکن ناراضی‌تر شده و به قولی شکاف قیمت مسکن با جیب مردم عمیق­تر می­شود. به طوری­که اجاره آپارتمان در ازگل برای جوانان بسیار سخت شده و نرخ اجاره بها در برخی مناطق همچون اجاره آپارتمان در اختیاریه به قیمت خرید یک آپارتمان در مناطق مرکزی شهر رسیده است.

برای اطلاع حدودی از قیمت­ها با مثالی متوجه خواهید شد که مسکن در این مناطق درچه بازه قیمتی معامله می­شود. به طور مثال قیمت خرید آپارتمان در یوسف آباد میانگین متری22 میلیون تومان تخمین زده شده است. گفتنی است این قیمت با احتساب میانگینی از قیمت معاملات انجام شده در مشاورین املاک برآورد شده است. قیمت اجاره بهای این واحد مسکونی نیز به همین نسبت محاسبه می­شود و بدلیل تفاوت­های زیاد امکانات رفاهی در ملک­های مختلف و نظر شخصی مالکان برای قیمت‌گذاری، امکان اعلام قیمت اجاره در این منطقه وجود ندارد. برای اطلاع از این قیمت­ها باید به بخش رهن و اجاره سامانه کیلید مراجعه کنید.

اما راهکار بهبود این شرایط چیست؟ یکی از راه­های تصحیح سیاست­گذاری‌ها و پیدا کردن روش­های بهتر برای خانه­دارکردن مردم سیاست­گذاری صحیح و داشتن دید باز از وضعیت فعلی بازار و قیمت­های آن است. این امر متولیان تصمیم گیری در بازار مسکن را برای اعمال بهتر تصمیمات بزرگ برای آغاز طرح­های عمرانی همچون نوسازی بافت فرسوده، قراردادهای ساخت با تیراژ انبوه و... یاری می­دهد. وزارت راه و شهرسازی تا حدودی توانست خود را با تکنولوژی و سیستم روز سازگار کند و سامانه­ای با عنوان «سابا» که مخفف سامانه اطلاعات بازار املاک ایران است را راه‌اندازی کرد.

این سامانه اطلاعات معاملات انجام شده در سراسر کشور را از طریق کدرهگیری مشاورین املاک دریافت و دردسترس عموم قرار می­دهد. اما این اطلاعات کافی نیست و نمی­تواند مرجعی برای تصمیم­گیری باشد. از طرفی با وجود اینکه دسترسی به آن برای همگان آزاد است، جذابیت زیادی برای استفاده کاربران و بهره­گیری برای خرید یا فروش ملک ندارد.

اما سامانه­ای با رویکردی کاملا شفاف این مهم را آسان کرد و این اطلاعات را جمع­آوری و با هوش مصنوعی محاسبات پیچیده ریاضی را در بحث قیمت ملک‌های مختلف انجام داده و خروجی نهایی را در قالب نمودار و جدول ارائه می­دهد تا جذابیت گشتن در بازارمسکن برای کاربران افزایش یافته و اطلاعات تکمیل‌تری با مستندات دریافت کنند.

«کیلید» علاوه بر اینکه به متولیان سیاست­گذاری در بازار مسکن­ کمک می­کند، به مشاورین­املاک نیز برای فروش یا اجاره ملک خود در سریع­ترین زمان ممکن یاری می­رساند. این امر علاوه بر ایجاد شفافیت در بازار مسکن سرعت انجام معاملات رادو چندان می‌کند.

اما یکی از جذاب­ترین ابزارهای دیگر کیلیدکه اولین وتنها دارنده این تکنولوژی درایران است، ارائه مشخصات ملک با ارائه کدپستی است. به طوری­که به راحت­ترین روش ممکن که همان وارد کردن کدپستی 10رقمی خود در صفحه اول«کیلید» است، از آخرین وضعیت معامله ملک خود و قیمت آن و قیمت فعلی مسکن خود باخبر می­شوید.

حال که بحث اولین­ها در تکنولوژی بازارمسکن شد، لازم به ذکر است نخستین سامانه­ای که سیستم«AR» را راه­اندازی کرد مجموعه «کیلید» بود. این سیستم به شما قابلیت این را می­دهد تا از طریق دوربین گوشی خود خانه­هایی که در دید دوربین قرار دارد و برای اجاره یا خرید و فروش در سامانه «کیلید» بارگذاری شده است را مشاهده کنید.

اما یکی دیگر از ارزش­افزوده هایی که «کیلید» برای بازار مسکن به همراه دارد، اطلاعات محلات و انتشار آن در مجله خبری خود است. این بخش از کیلید به شما علاوه بر مشخصاتی ازقیمت، وضعیت اجتماعی، مسیرهای رفت و آمد با خودروی عمومی و شخصی در محلات مختلف، به شما دیدی از وضعیت فعلی و آینده بازارمسکن می­دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی