ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

وام خودرو و وام مسکن؛ دو وام ضروری در منوی زندگی تمام خانوارها

خودرو آب و آتش است. در هوای سرد و بارانی، داشتن یک خودرو هر چقدر مدل پایین هم باشد نعمت است. اگر بتوانید برای تهیه ماشین از وام های قرض الحسنه مثل وام های بانک ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خودرو آب و آتش است. در هوای سرد و بارانی، داشتن یک خودرو هر چقدر مدل پایین هم باشد نعمت است. اگر بتوانید برای تهیه ماشین از وام های قرض الحسنه مثل وام های بانک رسالت استفاده کنید؛ باز اگر خدایی ناکرده برای ماشین اتفاقی افتاد خیالتان راحت است بهره وامتان آنقدر زیاد نیست که از هر دو طرف ضرر کرده اید.

احیای سنت وام قرض الحسنه

بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان نخستین بانک قرض الحسنه خصوصی کشور به منظور احیای سنت نیکوی قرض الحسنه و با هدف پاسخگویی به نیازهای خرد جامعه بر اساس سپرده گذاری نسبت به اعطای تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 2% اقدام کرده است.

وام بانک رسالت چگونه محاسبه می شود.

روش محاسبه وام بانک رسالت بر اساس معدل موجودی سپرده گذار بوده و در این مدت افتتاح کننده حساب از تمام امتیازهای معمولی بانک مانند برداشت، واریز، استفاده از دستگاه خودپرداز، اینترنت بانک و همراه بانک می تواند استفاده کند.

شرط بانک رسالت برای پرداخت تسهیلات

طبق قوانین بانکی کشور وام گیرنده و ضامنین نبایستی دارای چک برگشتی و یا بدهی معوقه بانکی (یعنی اقساط عقب افتاده یا پرداخت نشده) در هیچ یک از بانک های رسمی جمهوری اسلامی ایران باشند.

اگر وام گیرنده دسته چک نداشته باشد؟

وقتی فردی می خواهد وام بگیرد یکی از شرط های اعطای وام دادن یک برگه چک توسط فرد خواهان وام است. اگر فرد خواهان وام دسته چک نداشته باشد بانک در این شرط انعطاف قائل شده است و چک یک فرد آشنا و مورد اعتماد به خواهان وام را می پذیرد.

مدت زمان افتتاح حساب در بانک رسالت

مدت سپرده گذاری بدون محدودیت بوده و متقاضی تقریباً هر ماه 20% معدل موجودی را با اقساط 10 ماهه که متناسب تا 60 ماه قابل افزایش است، دریافت خواهد کرد.

بانک رسالت مسدودی حساب دارد؟

هنگام اعطای تسهیلات هیچ مبلغی مسدود نخواهد شد و کل سپرده اولیه پس از دریافت وام قابل برداشت است.

هدف بانک رسالت از وام دهی

بانک قرض الحسنه رسالت بانکی غیر تجاری و اجتماعی است، که به دنبال جذب اعتبارات و منابع قرض الحسنه و پرداخت آن در قالب تسهیلات قرض الحسنه در جهت گره گشایی از امور محرومان و نیازمندان جامعه بوده و تلاش حداکثری خود را معطوف به تحقق این امر مهم کرده است.

یک منبع از سهام بانک رسالت

سهام بانک قرض الحسنه رسالت با 500 میلیون سهم در بازار معاملات توافقی پایه فرابورس داد و ستد می شود. سود سرمایه گذاری در فرابورس روزانه مثبت/منفی ده است.

اعتبار سنجی در بانک رسالت

اعتبارسنجی متقاضیان از طریق سامانه مرآت و خود اظهاری افراد انجام می‌شود. منظور از خود اظهاری فرد این است که با توجه به فرمی که در اختیارش قرار می گیرد و سوالات بانک را جواب می دهد توان باز پرداختی اش محاسبه می شود.

وام خودرو به چه ماشین هایی تعلق می گیرد؟

وام خودرو در حال حاضر برای خرید خودروهای تولید داخل پرداخت می‌شود. ماشین های خارجی مشمول بسته حمایتی پرداخت تسهیلات نمی شوند.

سقف وام خودرو در تمام بانک ها

سقف این نوع وام در کل شبکه بانکی کشور 15 میلیون تومان تعیین شده است اما بانک‌هایی هم هستند که بیشتر از این سقف به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌کنند اما این پرداخت از تامین منابع مالی خود با سیاست های داخلیشان خواهد بود.

سند ماشین را بانک به رهن خود در می آید؟

در بیشتر این موارد سند خودرو به رهن بانک نمی‌رود اما باید نسبت به مقدار مبلغ تسهیلات باید ضامن رسمی معتبر با چک کارمندی و گواهی کسر از حقوق داشته باشید.

مدت زمان تسویه وام خودرو

معمولاً این وام باید حداکثر ظرف 3 ساله تسویه شود. وام چی شرایط تسویه بدهی در اکثر بانک ها را بررسی کرده و با همین شرایط 12 ماه تا 36 ماه تمام بانک ها توقع دارند صاحب وام حسابش را تسویه کند.

در وام خودرو از گرفتن پول نقد خبری نیست

بانک‌ها پول را به‌حساب شما واریز نمی‌کنند و تنها در وجه خودروساز یا نمایندگی آن‌ها چک صادر می‌شود. این یک عمل حمایتی از تولید ملی است.

سود باز پرداختی وام خودرو

سود این وام‌ها معمولاً همان 24 درصد سالانه است. اما اگر بانکی با ضوابط خودش مبلغ بیشتری را به مشتری وام داد امکان دارد تا 36 درصد سالیانه هم سود بگیرد.

بانک ملی چه کار می کند؟

اکثر افراد وقتی اسم بانک می آید سریع نام بانک ملی در ذهنشان تداعی می شود. بانکی که سالیان سال یکه تاز داد و ستدها و ارائه دهنده تسهیلات بوده است. این روزها بانک هایی که بیشتر تسهیلات قرض الحسنه را مد نظر قرار داده اند رونقشان باعث کسادی اکثر بانک ها شده است. اما بانک ملی هم وام های قرض الحسنه ایی را به مشتریانش ارائه می دهد.

شرایط حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن در بانک ملی

افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن در بانک ملی همانند سپرده کوتاه مدت عادی انجام و بر اساس مبلغ سپرده گذاری و مدت ماندگاری در قالب 3 طرح قابل ارائه می باشد. مشتری می تواند بر اساس شرایط خود یکی از طرح ها را انتخاب و اقدام به افتتاح سپرده کنند.

اسم طرح های بانک ملی برای وام مسکن

بانک ملی سه طرح با نام های طرح یک، دو و سه ارائه داده است که هر فرد با شرایط خودش می تواند یک مسیر را انتخاب کند تا وام بانک ملی به او اعطا شود.

ویژگی طرح های وام مسکن بانک ملی

در هر سه طرح باید با مبلغ پولی که در هر کدام حداقلیش مشخص شده است فرد افتتاح حساب کند به پولش در مدت معین که در هر کدام از طرح ها مشخص شده است که حداقل یک ماه می باشد دست نزد و در این مدت سود هم به او تعلق می گیرد. میانگین و مدت حساب در هر ماه امتیازی است که به واسطه آن بانک برایش یک سهم اوراق به طور ماهیانه محاسبه خواهد کرد. در موقع گرفتن وام امتیاز اوراق ها جمع می شود و مبلغ تسهیلات در وام بانک ملی محاسبه می شود.

بانک ملی سفته هم به مشتریانش ارائه می دهد

یکی از اسناد تجاری که اشخاص عادی و بازرگانان در معاملات خود از آن استفاده می کنند سفته است. سفته یک سند تعهد پرداخت می باشد و در آن دو شخص مد نظر قرار دارند (متعهد و ذی نفع) که در آن امضا کننده متعهد می شود مبلغ مندرج در آن را پرداخت کند. فروش سفته با مبالغ خرد در تمامی شعب بانک ملی ایران انجام می شود و سفته با مبالغ بالای 1،2،5و 10 میلیارد ریالی در شعب منتخب ارائه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی