ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

یاد گرفتن «هرچیزی» تنها در بیست ساعت؟!!

اگر به شما بگوییم که هر چیزی را می‌توانید در بیست ساعت یاد بگیرید چه می‌کنید؟ بیست ساعت، یعنی «تمرین به مدت یک ماه و هر روز 45 دقیقه». به نظرتان این برای یادگیری زمان ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر به شما بگوییم که هر چیزی را می‌توانید در بیست ساعت یاد بگیرید چه می‌کنید؟ بیست ساعت، یعنی «تمرین به مدت یک ماه و هر روز 45 دقیقه». به نظرتان این برای یادگیری زمان زیادی است؟

شاید فکرتان پیش ریاضیات و فیزیک و فرمول‌های سخت برود و بگویید: «مگه میشه آخه! هرچیزی رو توی بیست ساعت میشه یاد گرفت؟»

البته که منظور ما بحث‌های این‌چنینی نیست. یادگیری کامل چیزی مثل زبان آلمانی طبیعتاً نیاز به ساعات زیادی تمرین و تلاش دارد؛ اما بسیاری از چیزها را می‌شود تنها در بیست ساعت یاد گرفت. موسیقی، رقص، یک نوع ورزش مثل پارکور، گفتنِ اخبار، یک مهارت ارتباطی تازه، یک مهارت فنی جدید و خلاصه خیلی چیزهای دیگر را می‌توانید در 20 ساعت یاد بگیرید.

بنابراین بیست ساعت اول یادگیری هر چیز، بسیار حیاتی است؛ اما چرا بیست ساعت اولیه این‌قدر مهم است؟

دکتر جاش کافمن که در زمینه «یادگیری در 20 ساعت» تحقیق کرده، بر اساس اطلاعات دقیق خود، به این نتیجه رسیده که برخی از متفکران و دانشمندان بزرگ از جمله بنجامین فرانکلین هم از این روش استفاده می‌کرده‌اند.

یک یافته مشهور نشان می‌دهد که برای یادگیری و «کارشناس شدن» در هر چیزی، نیاز به 10 هزار ساعت تمرین مداوم داریم؛ یعنی شما با ده هزار ساعت تمرین می‌توانید در هرچیزی به معنای واقعی کلمه، «استاد» شوید؛ اما مهم‌ترین بخش این ده هزار ساعت، «همان بیست ساعت اولیه» است.

وقتی مغز ما محرکی جدید دریافت می‌کند در یک «موقعیت پذیرنده» قرار می‌گیرد. این موقعیت پذیرنده بیست ساعت طول می‌کشد و بعد از این بیست ساعت، فرایند یادگیری کندتر می‌شود.

مثل وقتی که چیزی جدید می‌خریم و در ساعات و روزهای اولیه حسابی اشتیاقش را داریم؛ اما در روزهای بعد، اشتیاقمان کمتر می‌شود.

یادگیری در 20 ساعت می‌تواند فراگرفتن یک زبان باشد، یک مهارت مثل کنترل خشم باشد، یک ساز مثل ویولن باشد و یا حتی درک مفاهیم اولیه فیزیک کوانتوم.

با «خرید کتاب چگونه در بیست ساعت هرچیزی را یاد بگیرید» که توسط محمد پیام بهرام پور به فارسی ترجمه شده، می‌توانید گامی بلند در جهت ارتقای مهارت یادگیری خود بردارید. جالب است بدانید یادگیری مهارت‌های جدید، بهترین راه برای جلوگیری از «آلزایمر احتمالی» در سنین بالاتر است.

با خواندن این کتاب، می‌توانید رشد و توسعه فردی را یک گام به جلوتر ببرید.

البته ما در بخش «معرفی کتاب» وب سایت «بیشتر از یک نفر» تلاش کرده‌ایم تا بهترین و به‌روزترین کتاب‌های آموزشی دنیا را معرفی کنیم تا دیگر وقت خود را برای اینکه بدانید چه کتاب‌هایی برایتان ضروری است، هدر ندهید. با خواندن معرفی کتاب‌ها، می‌توانید انتخاب کنید که چه کتابی با چه موضوعی برای شما مناسب است.

مثلاً فرض کنید شما دچار «اهمال‌کاری» و «تنبلی» هستید؛ یعنی ایده‌های فراوانی در ذهن دارید، اما هر بار که می‌خواهید اقدام کنید، چیزی جلوی شما را می‌گیرد. انگار نیرویی به شما می‌گوید: «حالا که وقت هست. چرا این‌قدر عجله داری!»

بسیاری از ما، دچار «از شنبه شروع می‌کنم» ها، «دیگه از عید به بعد میخوام تغییر کنم» ها و «از ماه بعد فلان کار را می‌کنم» ها شده‌ایم.

با خرید کتاب از شنبه و عمل به راهکارهای ساده و کاربردی آن، برای همیشه از شر اهمال‌کاری و تنبلی رها خواهید شد.

شما می‌توانید نسخه رایگان الکترونیکی این کتاب را با کلیک بر روی لینک بالا دریافت کنید.

یادمان نرود، اهمال‌کاری بزرگ‌ترین تفاوت بین افراد موفق و افرادی است که هرگز نتوانسته‌اید ایده‌های ذهنشان را عملی کنند است. همان‌هایی که آن‌ها را به نام «شکست‌خورده‌ها» می‌شناسیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی