ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نقد و بررسی خوشبوکننده‌ی گاردنیا؛ پخش رایحه‌ای از جنس موسیقی

وقتی صحبت از خوشبوکننده می‌شود، تصویری مرسوم از نوع افشانه‌ای یا دستگاه‌های سفیدی که بیشتر در سرویس‌های ‌بهداشتی‌ یا فضاهای عمومی استفاده می‌شود، در ذهنمان نقش می‌بندد. خوشبوکننده‌هایی که عموما در فضاهایی با بوی نامطبوع ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وقتی صحبت از خوشبوکننده می‌شود، تصویری مرسوم از نوع افشانه‌ای یا دستگاه‌های سفیدی که بیشتر در سرویس‌های ‌بهداشتی‌ یا فضاهای عمومی استفاده می‌شود، در ذهنمان نقش می‌بندد. خوشبوکننده‌هایی که عموما در فضاهایی با بوی نامطبوع استفاده شده و چون قرار است آن بو را از بین ببرند، انتظار عطری تند با تاثیر لحظه‌ای را داریم.

خوشبو‌کننده‌ی خانگی گاردنیا دنیای متفاوتی از خوشبوکننده‌هاست؛ خوشبو‌کننده‌ای لوکس که در فضای عمومی خانه یا محل کار قرار گرفته و رایحه‌ای از جنس موسیقی را به‌ تدریج در فضا پخش می‌‌کند. رایحه‌های این خوشبوکننده توسط طراحان ایتالیایی بر اساس شاهکارهای موسیقی دنیا طراحی شده‌اند. عطرها بر مبنای منطق مشابه نوت‌‌های موسیقی و رایحه طراحی شده‌اند. ساختن عطر مانند ساختن یک سمفونی موسیقی است و حتی ترکیباتی که در ساخت عطر به کار می‌روند یعنی نوت و آکورد هم مشابه ساخت موسیقی هستند با این تفاوت که عطرسازها از سازهای خود که همان رایحه‌ها هستند برای خلق اثرشان استفاده می‌کنند. رایحه و موسیقی به دلیل هماهنگی‌ای که با خود دارند، وقتی به درستی در کنار هم می‌نشینند از ذهن بیرون نرفته و ماندگار می‌شوند‌.

رایحه‌های شناخته شده و  طبیعی

رایحه‌های مصنوعی و استفاد از الکل برای پخش رایحه باعث حساسیت و سردردهای دوره‌ای می‌شوند و بهتر است در مکان‌های محدود استفاده شوند. طبیعی و بدون الکل بودن رایحه‌های گاردنیا باعث شده است که نه تنها برای انسان‌ که برای حیوانات خانگی و گیاهان داخل محیط زندگی نیز مشکلی ایجاد نکند و چیزی که در هوا ساتع می‌کند صد در صد از جنس رایحه و آن هم از برندی شناخته‌شده باشد.

عطری یکنواخت و ملایم

رهاسازی آرام و پیوسته‌ی رایحه‌های گاردنیا باعث می‌شود رایحه را نه به شکلی تند و گذرا بلکه به‌تدریج در فضا حس کنیم. جالب اینجاست که حس کردن عطر و بوها در طبیعت یکنواخت و ملایم است. وقتی وارد جنگل می‌شویم، عطر جنگل را به تدریج حس می‌کنیم؛ بعد از گذشت زمانی حس لذت بخش آن برایمان باقی می‌ماند.

رایحه‌ای از جنس موسیقی

دستگاه خوشبوکننده‌ی گاردنیا از رایحه‌های ساخت شرکت اسپانیایی ایبرکم و با الهام گرفتن از شاهکارهای موسیقی دنیا طراحی شده‌اند. برای نمونه، دو مورد از شاهکارهای موسیقی جاز با الهام از دو رایحه‌ی "سرانجام" (At last) و "دنیای شگفت‌انگیز" (Wonderful World) طراحی شده‌اند که حتما هواخواهان موسیقی جاز را شیفته‌ی خود کنند.

طراحی متناسب با دکوراسیون داخلی

گاردنیا قرار است در فضای اصلی خانه یا محل کار قرار بگیرد، نه در سرویس‌ بهداشتی! از این رو، جذابیت در طراحی جزو ویژگی‌های اصلی آن به شمار می‌رود. طراحی مینیمال و شیک به همراه تنوع رنگ محصول باعث می‌شود بهتر بتوانیم در مورد محل قرارگیری آن تصمیم بگیریم. گاردنیا، مهمان ناخوانده‌ی فضای اطراف خود نیست، بلکه عنصری دکوراتیو و جزیی تشکیل‌دهنده از دکوراسیون منزل یا محل کار به شمار می‌رود.

ابعاد کوچک

گاردنیا تقریبا اندازه یک گلدان کوچک است، طراحی و جاگیری تجهیزات آن بیشتر به‌صورت عمودی انجام شده تا فضای کمتری بگیرد. دستگاه به‌صورت مداوم درحال فعالیت نیست، می‌توان از گزینه‌هایی استفاده کرد که هر ده دقیقه یا پنج دقیقه یکبار دستگاه خاموش شود. هوا از بخش پایین دستگاه وارد و از بخش بالایی آن به همراه رایحه خارج می‌شود. شاید بتوان گفت همین امر یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گاردنیا است، به‌طوری که حتی شخصی که در مجاورت دستگاه نشسته است در معرض بوی تند رایحه قرار نمی‌گیرد. این سازکار به کمک عبور هوا از روی کپسول رایحه اتفاق می‌افتد که فرآیندی بی خطر و بدون تولید هرگونه گرما در دستگاه است. بنابراین صدای دستگاه مربوط به همین گردش هواست و معمولا در سر و صدای مرسوم فضاهای مختلف جلب توجه نمی‌کند.

جمع‌بندی

گاردنیا قطعا خوشبوکننده‌ای متفاوت است، ظاهری زیبا و شیک دارد و بعید است که با رنگ‌بندی کاملی که دارد به فضای داخلی شما ننشیند. صدای دستگاه در فضای کاملا ساکت حس می‌شود و شاید این موضوع را با فعال و غیرفعال شدن دستگاه حس کنید. معمولا کاربران این‌گونه دستگاه‌ها نگران تامین کپسول رایحه در بلندمدت هستند و این می‌تواند دغدغه‌ای جدی باشد. اما با توجه به اینکه شرکت معتبر و با سابقه‌ی لوازم خانگی کن، تامین کپسول‌های رایحه را در ایران گارانتی کرده است، احتمالا این نگرانی کمرنگ شده و جدی نیست. به‌طور کلی در ۱۴ روزی که در دفتر کار از گاردنیا استفاده می‌کنیم، آنرا خوشبو‌کننده‌ای واقعا خواستنی می‌بینیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی