ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بهترین روش برای پیدا کردن شغل کدام است؟

در زمانی نه چندان دور بسیاری از کارجویان برای پیدا کردن شغل از روش‌های سنتی مثل مراجعه به قسمت نیازمندی‌های روزنامه‌های پرتیراژ استفاده می‌کردند. البته در آن زمان، روش‌های دیگری هم برای استخدام متقاضیان کار ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در زمانی نه چندان دور بسیاری از کارجویان برای پیدا کردن شغل از روش‌های سنتی مثل مراجعه به قسمت نیازمندی‌های روزنامه‌های پرتیراژ استفاده می‌کردند. البته در آن زمان، روش‌های دیگری هم برای استخدام متقاضیان کار وجود داشت مانند سفارش به اقوام و آشنایان یا مراجعه به آژانس‌های کاریابی.

هرچند هنوز هم بسیاری از افراد از چنین روش‌هایی برای پیدا کردن کار استفاده می‌کنند، اما ورود تکنولوژی جنبه‌های مختلفی از زندگی را تحت‌تاثیر قرار داده که کاریابی و استخدام نیز از جمله آنها بود.

حال به لطف همه‌گیر شدن استفاده از اینترنت، افراد برای پیدا کردن جدید‌ترین فرصت‌های شغلی تا حدود زیادی از روش‌های سنتی و وقت‌گیر فاصله گرفته‌اند و به روش‌های مدرن‌تر روی آورده‌اند.

این روزها با چند کلیک ساده می‌توان شغل مناسب را بسیار ساده‌تر از گذشته پیدا کرد و فشارهای ناشی از بیکاری را تا حد زیادی کاهش داد. اما این روش‌ها شامل چه روش‌هایی است؟

صفحه فرصت‌های شغلی در وب‌سایت شرکت‌ها

یکی از روش‌های کاریابی امروزی، مراجعه به قسمت فرصت‌های شغلی در وب‌سایت شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف است. بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌های شناخته شده، دارای صفحه‌‌ای مخصوص در این زمینه هستند. این بخش در بیشتر سایت‌ها در قسمت همکاری با ما قرار دارد و به طور مرتب توسط استخدام‌کنندگان به روزرسانی می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها و سازمان‌ها

‎بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. یکی از اهداف حضور شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی جدای از فروش محصولات و خدمات، به اشتراک گذاشتن فرصت‌های شغلی و جذب نیروی کار مستعد است.

فضای کاری امروزی، فضایی رقابتی است که شرکت‌ها و سازمان‌ها را وادار به تلاش برای جذب بهترین نیروها می‌کند. یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک‌گذاری فرصت‌های شغلی است. مخاطبان می‌توانند با دنبال کردن صفحات کسب‌وکارها از جدیدترین فرصت‌های کاری موجود باخبر شوند.

سایت‌های استخدامی و کاریابی

امروزه سایت‌های بسیاری در زمینه استخدام و کاریابی فعالیت می‌کنند و می‌توان گفت که یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن کار مراجعه به یکی از این وب‌سایت‌ها است. بسیاری از این سایت‌ها روزانه هزاران بازدیدکننده دارند و امکان رزومه‌سازی و جستجوی آسان مشاغل، آنها را به یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن کار تبدیل کرده است.

بسیاری از کسب و کارهای مهم آگهی‌های استخدام خود را در این سایت‌ها درج می‌کنند و این امکان را در اختیار کارجویان قرار می‌دهند که در کمترین زمان ممکن برای شغل مورد نظر درخواست همکاری دهند تا کارفرمایان با آنها تماس بگیرند.

همچنین، بسیاری از وب‌سایت‌های استخدامی دارای اپلیکیشن هستند و جز استخدام تهران، فرصت‌های شغلی دیگر شهرها نیز در آنها وجود دارد. مزیت استفاده از این سرویس‌های کاریابی جدا از اینکه هم کارجویان و هم کارفرمایان را خیلی سریع به نتیجه می‌رساند، تنوع وجود فرصت‌های شغلی در آنها و پوشش زمینه‌های مختلف کاری است. بنابراین فرقی ندارد که قصد دارید در زمینه برنامه‌نویسی فعالیت کنید یا به دنبال کلیدواژه استخدام مهندس برق باشید، به دنبال شغلی در یک شرکت دارویی هستید یا می‌خواهید مدیر پروژه یک شرکت بزرگ شوید، با مراجعه به یکی از این سایت‌ها شغل مورد نظرتان را پیدا کنید.

برخی از وب‌سایت‌های اشتغال‌زایی، نیز کار را از این هم راحت‌تر کرده‌اند و با فراهم کردن امکان مصاحبه ویدیویی بین کارجویان و کارفرمایان روند استخدام را تسهیل کرده‌اند. مزیت مصاحبه ویدیویی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه، کاهش استرس‌های ناشی از مصاحبه برای کارجویان و جلوگیری از انجام مصاحبه‌های متعدد برای کارفرمایان است.

ایران تلنت با بیش از 17 سال سابقه در زمینه جذب و استخدام، بزرگترین مرجع استخدام آنلاین کشور محسوب می‌شود که نزدیک به یک میلیون نفر از متخصصان و مدیران ایرانی عضو آن هستند و بیش از 5000 شرکت داخلی و بین‌المللی، استخدام‌های خود را از طریق آن انجام می‌دهند. همچنین، سالانه بیش از 12000 موقعیت شغلی از معتبرترین شرکت‌ها در وب‌سایت ایران تلنت ثبت می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۶ بهمن ۱۳۹۸

    بهترین کار اینه که به دیجیاتو ایمیل بزنی و سوال کنی شرایط استخدامی که گذاشته رو و دیجیاتو ایمیلتو بخونه و پاک کنه و جوابتو نده

مطالب پیشنهادی