ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تولید محتوا برای شما واجب است؛ به 11 دلیل

تولید محتوای تخصصی یکی از اصلی‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. شاید بتوان ادعا کرد که تولید محتوای تخصصی در قالب بازاریابی محتوایی، آخرین بازمانده تکنیک‌های تبلیغاتی است که همچنان اثربخشی خود را حفظ کرده ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تولید محتوای تخصصی یکی از اصلی‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. شاید بتوان ادعا کرد که تولید محتوای تخصصی در قالب بازاریابی محتوایی، آخرین بازمانده تکنیک‌های تبلیغاتی است که همچنان اثربخشی خود را حفظ کرده است. بنابراین روز به روز به تعداد شرکت‌ها و سازمان‌هایی به اهمیت تولید محتوا پی می‌برند و آن را در برنامه‌های تبلیغاتی خود قرار می‌دهند افزوده می‌شود. اما علت این ماجرا چیست؟ چند دلیل مهم می‌توان برای این مسئله برشمرد.

تولید محتوا روشی موثر است

اگر هدف شما فروش بیشتر باشد، تولید محتوای مناسب و تخصصی بسیار موثر است. شما با تولید محتوای تخصصی هم اطلاعات مورد نیاز مشتری را در اختیار او قرار می‌دهید و هم تخصص و حرفه‌ای بودن خود را نشان می‌دهید و اثبات می‌کند. خود شما وقتی می‌خواهید محصول یا خدمتی تخصصی را انتخاب کنید چقدر به توصیه یک متخصص در آن زمینه اعتماد می‌کنید؟

تولید محتوا روشی ارزان است

در قیاس با روش‌های دیگر تبلیغاتی از قبیل تبلیغات کلیکی، بنری، محیطی، رپرتاژ و تبلیغات رادیو و تلویزیونی، تولید محتوا اینترنتی روشی بسیار ارزان محسوب می‌شود. یک مطلب بر حسب کیفیت مدنظر شما از 20 تا 100 هزارتومان هزینه در بر خواهد داشت ولی به سادگی تخصص و محصولات شما را در معرض دید بسیاری از افراد قرار خواهد داد. این هزینه مناسب باعث شده است که توجه به تولید محتوا و بازاریابی محتوایی دوچندان شود؛ بنابراین حتی استارت‌آپ‌ها نیز می‌توانند این هزینه را تقبل کنند و رشد خوبی در نخستین ماه‌ها و سال‌های شروع کسب و کار خود تجربه نمایند.

تولید محتوا، راه دستیابی به مشتریان انبوه موتورهای ترجمه است

روزانه میلیاردهای کلمه مختلف توسط کاربران اینترنت در موتورهای جستجو وارد می‌شود و نتایج این موتورهای جستجو به تصمیمات مشتریان جهت می‌دهد. بسیاری از شرکت‌ها برای استفاده کردن از این حجم عظیم مخاطب، گزینه تبلیغات گوگل یا Google Adwords را انتخاب کرده‌اند. گزینه‌ای که بسیار هزینه بر و مقطعی بوده و به محض قطع کردن هزینه، از بین خواهد رفت. در مقابل این، شما می‌توانید با تولید محتوای مفید و کار کردن روی سئوی آن از طریق تکنیک‌های مختلف، به صورت رایگان به این خیل عظیم مخاطبان دست پیدا کنید.

حتی می‌توانید تولید محتوا را به طور کامل برون سپاری نمایید و خودتان تنها بر جنبه‌های مرتبط با سئو از قبیل استراتژی محتوا، لینک‌سازی داخلی و خارجی و انتشار موثر محتوا تمرکز نمایید.

تولید محتوا برای کسب‌و‌کارهای بین‌المللی بسیار سودمند است

کسب و کارهای بین‌المللی روز به روز در کشور گسترش پیدا می‌کنند و شرکت‌های متعددی محصولات و خدمات خود را به کشورهای همسایه و بقیه کشورهای جهان عرضه می‌کنند. شاید قبلا ارتباطات تجاری بین‌المللی متکی بر دفترچه‌های تلفنی بود که شماره اشخاص کلیدی و شرکت‌های مرتبط در کشورهای خارجی را در خود داشت. اما امروزه، ارتباطات اینترنتی و وب سایت شرکت‌ها این اطلاعات را به سادگی در اختیار همگان قرار می‌دهد. در نتیجه شما با داشتن یک سایت معتبر و به روز شامل محتوای تخصصی، خواهید توانست با مخاطبان بین‌المللی خود ارتباط بگیرید.

شما می‌توانید کاتالوگ محصولات خود را با هزینه‌ای اندک به زبان‌های خارجی ترجمه تخصصی نمایید و سپس در وبگاه خود منتشر کنید. همچنین می‌توانید به تولید محتوای آموزشی مرتبط با حرفه خود اقدام کنید و به مشتریان خارجی دست یابید. این کار هزینه چندانی ندارد ولی رشد فوق‌العاده‌ای در کسب و کار شما ایجاد می‌نماید.

به ویژه کسب‌وکارهایی که مشتریانی در روسیه، چین، کشورهای عربی و اروپا دارند، به سادگی قادر هستند مطالب مرتبط با خدمات و محصولات خود را به زبان‌های دیگر تولید نمایند و مستقیما با مخاطبی که در موتورهای جستجو، مطالبی را سرچ می‌کند، در ارتباط باشند. البته ممکن است تولید محتوا به این زبان‌ها قدری سخت باشد زیرا دسترسی به متخصصان آن‌ها دشوار است. اما در پلتفرمی همچون ترجمیک که تخصص بالایی در زمینه ترجمه دارد و بیش از 5000 مترجم فعال دارد، این کار چندان دشوار نیست. بنابراین همین امروز تصمیم خود را در خصوص تولید محتوای انگلیسی، روسی و عربی بگیرید و با ترجمیک در تماس باشید.

تولید محتوا را می‌توان برون‌سپاری کرد

در بسیاری از موارد نیازی به استخدام دائم تولید کننده محتوا به صورت حضوری وجود ندارد. حتی کسب‌و‌کارهای ویژه‌ای همچون ترجمیک به وجود آمده‌اند که کار تولید محتوا را به صورت کاملا تخصصی برای شما انجام می‌دهند. به این ترتیب شما به عنوان مدیر یا مسئول منابع انسانی یک سازمان، دیگر لازم نیست دردسرهای متعدد استخدام و ارزیابی تولیدکننده‌های محتوا را تحمل کنید.

شما می‌توانید عملیات تولید محتوای خود را به صورت پروژه‌های کوچک و جداگانه به ترجمیک بسپارید و از توان بیش از 6000 مترجم و نویسنده در سراسر کشور بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه می‌توانید با ترجمیک تماس بگیرید. برای مشاهده قیمت انواع خدمات به سایت ترجمیک مراجعه فرمایید.

تولید محتوا، مخاطب‌ها را برای شما دست‌چین می‌کند

با توجه به اینکه، محتوایی که تولید می‌کنید مرتبط و یا نزدیک به خدمات و محصولاتی است که ارائه می‌کنید، کسانی محتوای شما را می‌بینند که آن نیاز را دارند یا به زودی آن نیاز را پیدا خواهند کرد. بنابراین شما به شکل باور نکردنی، مشتریان خود را از میان دیگران دست‌چین کنید و به نوعی، سرنخ فروش مناسبی به دست بیاورید اگر فرصت را غنیمت بشمرید، از طریق روش‌هایی مانند دریافت ایمیل، نوتیفیکشن، تبلیغات ریتارگتینگ و ... ارتباط خود را با این مخاطبین دست‌چین شده، قوی‌تر خواهید کرد.     

تولید محتوا باعث آگاهی مشتریان از برند شما می‌شود

بازاریابی محتوایی یکی از بهترین و موثرترین راه‌های ایجاد آگاهی نسبت به برند در مورد همه کسب و کارها در اینترنت است. فرآیند ایجاد آگاهی از برند از طریق روش‌های تبلیغاتی دیگر می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد. در مقابل بازاریابی محتوایی اگر به روش صحیح انجام شود، می‌تواند با افزایش ترافیک وب‌سایت شما، شگفتی ایجاد کند و برند شما را به مردم نمایش دهد.

تولید محتوا باعث می‌شود از سایت‌های دیگر لینک بگیرید

وب‌سایت‌های دیگر چه چیزی می‌خواهند تا به وب‌سایت شما لینک دهند؟ پاسخ ساده است: «محتوای خوب». اگر شما محتوای خوب و کاربردی تولید کنید، به تدریج وب‌سایت‌های دیگر، محتوای وب‌سایت خود را به شما لینک ‌می‌دهند و در واقع شبکه‌سازی شکل می‌گیرد که بسیار ارزشمند است. بسته به سایتی که محتوای شما را لینک می‌دهد، ممکن است بتوانید ترافیک زیادی را در یک زمان بسیار کوتاه به دست آورید. اگر چه مزیت شبکه‌سازی فقط این نیست. یکی از معیارهای اصلی که اعتبار سایت شما را بالا می‌برد و در نهایت منجر به دریافت مخاطبین ارگانیک بیشتری خواهد شد، داشتن لینک‌های بیشتر و با کیفیت‌تر است. بنابراین تولید محتوای با کیفیت در نهایت منجر به افزایش اعتبار سایت خواهد شد.

با تولید محتوا در دریای اطلاعات شنا کنید

شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که تولید محتوا خوب است، جمع‌آوری حجم زیادی از اطلاعات مفید از مشتریان و رفتارهای آن‌هاست. اگر سعی کنید در ابتدای استراتژی محتوایی، جامعیتی را برای موضوعات نزدیک با کسب و کار خود در نظر بگیرید، زمین‌هایی حاصل‌خیز که در آن بذر پاشیده‌اید را کشف خواهید کرد و بعد از مدتی با جمع آوری و تحلیل درست این اطلاعات می‌توانید انواع مختلف مشتریان خود، پرسونای مخاطب، رفتار و علایق مخاطب و نیازهای مخاطب خود را بشناسید. این مساله اگر با دقت انجام شود می‌تواند منجر به بهینه‌سازی در تمام  ابعاد کسب‌وکار شود. از جمله تاثیرات این اطلاعات می‌تواند منجر به بهبود و هدفمند کردن استراتژی محتوایی، بهبود انواع دیگر تبلیغات و جلوگیری از اتلاف هزینه در آن، کشف مسیر درست توسعه بازار و محصولات و ... گردد.

تولید محتوا یک بازی دو سر برنده است

بازاریابی محتوایی در واقع برای مخاطب و برند ارزشمند است. بازاریابی محتوایی را می‌توان بازاریابی مخاطب‌محور دانست. در این نوع بازاریابی مخاطب به جواب سوالی که برای آن زمان صرف کرده است و در اینترنت جستجو کرده است، می‌رسد. اگر به خوبی جواب سوالات او را بدهید، شما و مخاطب وارد یک بازی دو سر سود شده‌اید. مخاطبین از شما سپاسگزار خواهند بود و شما فرصت مناسبی برای ارائه برند خود خواهید داشت.

به کمک تولید محتوا ارتباطی قوی با مشتریان ایجاد کنید

اگر شما محتوای مفید، کاربردی و دائمی برای مخاطب تولید کنید، مخاطبین شما به طور مرتب از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند. زمانی که محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد، مخاطبین شما را باور می‌کنند و شما مخاطبینی که اصطلاحا دنبال‌کننده شما هستند را ایجاد کرده‌اید. پس از این، هرچه محتوایی نزدیکتر با سلایق مخاطبان خود تولید کنید، این پیوند را قوی‌تر کرده‌اید و استراتژی بازاریابی‌تان غیرقابل شکست‌تر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mojard
    mojard | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    سلام من تو این مطلب اینو متوجه شدم که تولید محتوا خیلی با ارزشمند هست.و حتما باید تخصصی باشه.چند تا سوال برام پیش اومد.اول اینکه تعداد کلماتی که میخاییم بنویسم چقدر باشد.و دوم آیا از سایت های دیگر کپی کنیم چی میشه.و سوم آیا مفهوم محتوا ها یکی باشد کپی حساب میشود.خیلی ممنون میشم که راهنمایی کنین.

مطالب پیشنهادی