ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

امانتداری باسلام حتی به اندازه ۲۹۴ ریال

فکر کنید یک روز صبح از خواب بیدار شوید و پیامک بانک را ببینید که نوشته: 294 ریال به حساب شما واریز شد. احتمالا اولش فکر می‌کنید عدد را اشتباه خوانده‌اید؛ اما خوب که دقت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فکر کنید یک روز صبح از خواب بیدار شوید و پیامک بانک را ببینید که نوشته:

294 ریال به حساب شما واریز شد.

احتمالا اولش فکر می‌کنید عدد را اشتباه خوانده‌اید؛ اما خوب که دقت می‌کنید می‌بینید چشم‌هایتان درست می‌بینند. بعد از خودتان می‌پرسید به کدام دوست امانت‌دارتان 294 ریال قرض داده‌اید که حالا آن را به حساب‌تان برگردانده است؟ این همان اتفاق عظیمی است که در روز 12 بهمن 1398 برای آقای مرتضی عظیم افتاد. حالا کمی عقب‌تر می‌ایستیم و پای صحبت آقا مرتضی می‌نشینیم تا ماجرا را از ابتدا به زبان خودش برایمان تعریف کند.

مدتی پیش تصمیم گرفتم به کسب و کارم توسعه بدهم. با بازار اجتماعی «باسلام» آشنا شدم و آنجا یک غرفه ایجاد کردم تا فروش اینترنتی خوبی داشته باشم. چون «باسلام» درگاه اینترنتی داشت، بسیاری از نگرانی‌های مرا برای پرداخت امن از بین می‌برد و خیالم را راحت می‌کرد. اما به هر حال من تازه با اینجا آشنا شده بودم و باید امانتداری باسلام را می‌آزمودم.

در «باسلام» صاحب ۴ غرفه‌ی موفق بودم که یکی از آنها غرفه‌ی «آقای عطار» نام داشت؛ با فروشی بسیار خوب و گردش مالی بالا. غرفه‌های دیگرم در زمینه‌ی گیاهان دارویی، انواع خشکبار و آجیل و تنقلات، عسل و زعفران، و کیف و کفش چرم فعال بودند. خوشبختانه به خاطر وسعت بازار «باسلام» و مشتریانی که از سراسر ایران داشتم، به درآمد خیلی خوبی رسیده بودم.

من برای سنجیدن امانتداری باسلام همان اوایل ورودم، دفتری برداشته بودم و مرتب حساب و کتاب می‌کردم. می‌نوشتم که مثلا این‌قدر فروخته‌ام و «باسلام»  اینقدر واریز کرده است، اما بعد از مدتی که دیدم حساب‌ها کاملا درست است؛ دفتر را کنار گذاشتم و دیگر چیزی را خودم ثبت نکردم. به باسلام اعتماد کردم و مشغول بازاریابی محصولاتم شدم.

این روزها اتفاقی افتاد تا بیشتر از همیشه به «باسلام» افتخار کنم. چند روز پیش پیامک واریز داشتم. وقتی پیامک را باز کردم، خنده‌ام گرفت. ۲۹۴ ریال یعنی ۲۹ تا تک تومانی به حسابم واریز شده بود.

با خودم گفتم خدایا، چه مبلغ ریز و خردی به حسابم واریز شده است. مطلع شدم که طبق بررسی «باسلام» مبالغی که اختلاف حساب داشته، به حساب غرفه‌داران واریز شده و اختلاف حساب من و باسلام ۲۹ تا تک تومان بوده که حتی برای همین مبلغ ناچیز هم امانتدار من بوده اند.

دریافت آن پیامک واریز و دیدن دقت عمل و امانتداری باسلام در این حد خیلی برایم جالب و شیرین بود. این مبلغ خیلی ناچیز بود اما حجم اعتمادی که ایجاد کرد، بی‌نهایت بود.

هرگز این امانتداری و شفافیت مالی «باسلام» را فراموش نمی‌کنم و افتخار می‌کنم که عضوی از خانواده‌ی «باسلام»  هستم. «باسلام» کارش درست است، حسابش درست است و این باعث اعتماد و دلگرمی ما می‌شود.

اینکه غرفه‌داران، عضوی از باسلامند و باسلام هوادار آنها و پناهی امن برای کسب و کارشان است، یک شعار نیست. اینجا همه دست در دست هم خانواده‌ی بزرگ و گرمی را ساخته‌اند.

شفافیت مالی و امانتداری از ۲۹۴ ریال

شرح ماجرا از این قرار است که مدتی پیش به دلیل مشکل فنی و پیچیدگی محاسبه‌ی کارمزدها، اختلالی در حساب و کتاب بعضی از غرفه‌داران به‌وجود آمده بود که تیم مالی باسلام خیلی زود متوجه این مسئله شده و برای پرداخت تفاوت مالی حتی در مبالغ بسیار ناچیز دست به کار شده است.

در کل حساب «باسلام» کمتر از ۷ میلیون تومان اختلاف وجود داشته که میان ۴۰۴ غرفه‌دار تقسیم و به آنها پرداخت شده است. شاید برای شما هم جالب باشد که این پرداخت‌ها از ۲۹۴ ریال که متعلق به آقای عظیم بود، شروع شدند و تا ۶۶۰ هزار تومان ادامه پیدا کردند.

شفافیت مالی به توان ۲

چند نفر از غرفه‌داران باسلامی قبلا متوجه این اختلاف حساب اندک شده و با مراجعه به باسلام وجه را دریافت کرده بودند؛ اما به دلیل اینکه باسلام می‌خواست هیچ غرفه داری از قلم نیفتد؛ مبلغ مورد اختلاف را برای بار دوم و از جیب خودش به این غرفه داران نیز پرداخت کرد.

صداقت و حس خانواده‌دوستی باسلام باز هم موجب روسپیدی‌اش در میان مردم ایران شد. غرفه دارانی که پیام واریز وجه را از باسلام دریافت کرده بودند، با پشتیبانی باسلام تماس می‌گرفتند و از او به خاطر حسن امانتداری اش تشکر می‌کردند. یکی از این غرفه داران چنین پیامی برای همکاران باسلام ارسال کرده بود:

اگر شما هم دلتان می‌خواهد صاحب یک غرفه‌ی رایگان در سایت باسلام شوید و کسب و کار دلخواهتان را بسازید و در بازاری به وسعت صدها هزار مشتری محصولاتتان را ارائه کنید؛ همین حالا به جمع ده هزار نفره‌ی غرفه‌داران باسلام بپیوندید و کرکره‌ی غرفه‌تان را بالا بکشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی