ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

قبل از خرید گوشی به این ده نکته توجه کنید

این روزها بیش از یک انتخاب برای خرید گوشی هوشمند وجود دارد، در گذشته تنها برای برقراری ارتباط صوتی و گاهی متنی از گوشی استفاده می شد، اما این روزها امکانات گوشی های هوشمند فراتر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این روزها بیش از یک انتخاب برای خرید گوشی هوشمند وجود دارد، در گذشته تنها برای برقراری ارتباط صوتی و گاهی متنی از گوشی استفاده می شد، اما این روزها امکانات گوشی های هوشمند فراتر از این ها رفته و جای خود را در جنبه های مختلف زندگی روزانه باز کرده است. در نتیجه انتخاب و خرید یک گوشی هوشمند بسیار دشوار خواهد بود. فروشگاه اینترنتی دیجی دو سعی دارد تا با آگاه سازی مشتریان، خریدی به صرفه و امن را برایشان بوجود آورد.

قبل از خرید گوشی باید بدانید:

  • چه چیزی نیاز دارید؟
  • حامل ها و تعرفه ها
  • سیستم عامل موبایل
  • طراحی و عملکرد
  • اندازه ی صفحه نمایش
  • پردازنده ها و سخت افزار
  • حافظه داخلی
  • عمر باتری
  • کیفیت دوربین
  • سفارشی سازی نرم افزار
  • قیمت

چه نوع گوشی هوشمندی نیاز دارید؟

قبل از انتخاب هر گوشی هوشمندی ابتدا باید اولویت های خود را در نظر بگیرید. یک گوشی هوشمند در واقع دستیاری هوشمند برای شما خواهد بود که قرار است زندگی را برایتان راحت تر سازد. با خرید گوشی سامسونگ که این روزها به عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند در ایران شناخته می شود می توانید تجربه ی استفاده از یک گوشی همه کاره و مقرون به صرفه را داشته باشید، علت محبوبیت این برند به دلیل رنج قیمتی مناسب و خدمات پس از فروش آن است.

باید بدانید از گوشی هوشمند خود چه انتظاری دارید؟ آیا فقط می خواهید صرفا در اپلیکیشن های اجتماعی پیام رد و بدل کنید و یا می خواهید یک گوشی برای بازی های با گرافیک بالا در اختیار داشته باشید؟ یا اصلا به دنبال یک طراحی و عملکرد فوق العاده در تمام جنبه ها هستید؟

1. گوشی هوشمند و برنامه های متناسب

قبل از اینکه پول خود را دور بریزید با کمی جست و جو در فضای مجازی می توانید از برنامه های سازگار با گوشی مورد نظر خود آگاه شوید و بعد دست به خریدی درست بزنید. خرید گوشی هواوی پس از کش مکش های فراوان بین دولت آمریکا و این برند کمی سخت و غیر عاقلانه به نظر می رسید تا زمانی که هواوی اخیرا توانست فروشگاه مختص به اپلیکیشن های خود را عرضه کند و خیال کاربران را از عدم دسترسی به فروشگاه گوگل کمی آسوده سازد.

2. سیستم عامل مورد نظر

اگر این مقاله را می خوانید، و از قبل تصمیم گرفته اید یک گوشی با سیستم عامل اندروید خریداری کنید، باید به تاریخچه ی گوشی و اینکه آیا آپدیت جدیدی برای آن در سال های آینده در نظر گرفته شده است  نیز توجه کنید. به دنبال خرید گوشی اندرویدی با اندروید pie باشید و از گزینه های منسوخ شده دوری کنید.

3. طراحی و عملکرد

در انتخاب گوشی هوشمند جدید، سلیقه شخصی هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر ظاهری یک نکته مهم خواهد بود، برخی از افراد ممکن است خطوط گردتر و طرحی ساده تر را ترجیح دهند ، در حالی که برخی دیگر ظاهری محکم تر با خطوط مستقیم و لبه های فلزی را در نظر دارند.

باید اعتراف کنیم که این روزها اکثر گوشی های هوشمند تحت تاثیر یک نوع طراحی قرار گرفته اند و انتخاب یک گوشی متفاوت کمی سخت تر شده است. این روزها خرید گوشی شیائومی به دلیل طراحی های منحصربفرد و رنگ های خاص آن در بین جوانان دیده می شود، این برند توانسته کاربردی ترین گوشی های روز را در قالبی جذاب عرضه کند.

اما طراحی درست مبتنی بر کارایی است. یک بدنه فلزی شیک، مرسوم و مد روز است، اما در برخی موارد مانع از استفاده برخی از ویژگی ها از قبیل کارت میکرو اس دی یا جک هدفون می شود. قبل از خرید، کیفیت بدنه را مورد بررسی قرار دهید.

4. اندازه نمایشگر

برای کسانی که دوست دارند وضوح بالاتری را به تماشا بنشینند یا از آخرین بازی های با گرافیک HD برخوردار شوند حداقل ابعاد صفحه نمایش باید 5.7 اینچ باشد. برای کسانی که از گوشی های هوشمند به طور عمده برای ارسال پیام در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، صفحه نمایش کوچکتر نیز کاربردی خواهد بود.

فناوری  عمده در صفحه نمایش ها به دو دسته ی LCD و AMOLED تقسیم می شود. تفاوت اصلی این دو در پیش بینی نور نهفته است. از نظر تئوری، صفحه نمایش های LCD تمایل بیشتری به درخشان تر بودن دارند و در هنگام نور مستقیم خورشید صفحه ای نمایان تر را نمایش می دهند، در حالی که در صفحه نمایش  AMOLED  کنتراست واضح تر و رنگ های اشباع تری را خواهیم دید. اما در عمل، با گذشت زمان و رسیدن فناوری های جدید، تفاوت بین این دو کمتر مشاهده می شود. گفته می شود وضوح  Full-HD و FullHD + یا QHD برای تصاویر در هر شرایطی بی نقص خواهد بود.

5. پردازنده و رم

پردازنده قطب اصلی گوشی هوشمند است که به عملکرد کلی آن منجر می شود. بعضی اوقات، قابلیت پردازنده چیزی است که بروزرسانی های نرم افزار را محدود می کند  Qualcomm و Mediatek از مطمئن ترین پردازنده ها هستند.

6. فضای ذخیره سازی داخلی

برای خرید گوشی هوشمند جدید خود، RAM و حافظه داخلی را بررسی کنید، اما نه فقط آنچه بر روی جعبه نوشته شده است، تحقیق کنید برنامه های از پیش نصب شده چقدر فضا را در بر خواهد گرفت. گرچه می توانید از کارت MicroSD برای گسترش ظرفیت ذخیره سازی گوشی خود استفاده کنید، اما فراموش نکنید وجود فضای ذخیره سازی بر روی خود گوشی متناسب با کارکرد شما از عوامل مهم خواهد بود.

7. عمر باتری

ماندگاری باتری یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باید هنگام انتخاب گوشی هوشمند جدید در نظر بگیرید. صفحه نمایش هایی با وضوح بالاتر انرژی بیشتری مصرف می کنند، به جای اینکه فقط به مشخصات فنی نگاه کنیم، بهتر است بررسی ها و نتایج را جستجو کنید تا بدانید که همه این عوامل هنگام ترکیب در یک گوشی چگونه عمل می کنند.

8. کیفیت و خلاقیت دوربین

تولید کنندگان گوشی های هوشمند اخیراً توجه بیشتری به کیفیت دوربین و ویژگی های آن نشان داده اند و کاربران را دچار هیجان کرده اند، تعداد مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک هیبریدی، تثبیت نوری، حالت های دستی، جلوه های ویژه و ویژگی های ویژه سلفی همگی باید قبل از خرید مورد بررسی قرار گیرند.

9. نرم افزارهای کاربردی

آیا شما به گوشی نیاز دارید که بتواند کاملاً همه کار را انجام دهد؟ آیا شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به حسگر اثر انگشت، مانیتور ضربان قلب و ... نیاز دارید؟ شما انتخاب های گسترده ای از میان رده ها تا پرچمداران گوشی های هوشمند خواهید داشت. کافی است سری به مجله تکنولوژی دیجی دو بزنید تا با جزئیات بیشتری آشنا شوید.

10. قیمت و کاربرد

در مجله ی تکنولوژی دیجی دو می توانید آخرین گوشی های هوشمند را به تفکیک قیمت مشاهده و مقایسه کنید. اولین و مهم ترین عامل در خرید گوشی هوشمند بودجه ی هر فرد است، اگر بودجه محدودی دارید، قطعاً باید بیشتر جست و جو کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی