ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

برنده‌های بزرگترین ماراتن برنامه نویسی گردشگری مشخص شدند [رپورتاژ‌ آگهی]

اولین ماراتن برنامه نویسی موبایل و وب در حوزه‌ی گردشگری، هاکاتریپ، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه‌ی هفته‌ ی گذشته با حضور 14 تیم در مرکز نوآوری و رشد دانشگاه شهید بهشتی با حمایت علی‌بابا دات ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اولین ماراتن برنامه نویسی موبایل و وب در حوزه‌ی گردشگری، هاکاتریپ، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه‌ی هفته‌ ی گذشته با حضور 14 تیم در مرکز نوآوری و رشد دانشگاه شهید بهشتی با حمایت علی‌بابا دات آی آر در حالی برگزار شد که تیم ها در رقابتی سخت و نفس‌گیر طبق چالش های مطرح شده در ابتدای رویداد، راهکارهای نوآورانه‌ی خود را در قالب اپلیکیشن‌های وب و موبایل در سه روز به مرحله‌ی اجرا گذاشتند.

افرادی که سابقه‌ی فعالیت تیمی و آشنایی با برنامه نویسی و ایده پردازی و پیاده سازی آن را داشتند، در هاکاتریپ شرکت کردند.

اولین ماراتن برنامه نویسی موبایل و وب در حوزه‌ی گردشگری، به میزبانی مرکز نوآوری و رشد دانشگاه شهید بهشتی و Alibaba.ir، سامانه‌ی اینترنتی خرید بلیط هواپیما، که پیش از این نیز میزبان رویدادهایی همچون هاکاتون بوده است، با هدف پوشش‌دهی خلاهای موجود در حوزه‌ی گردشگری و سفر، برگزار شد.

هاکاتریپ در حالی برگزار شد که شرکت‌کنندگان با سه چالش مطرح شده از سوی علی‌بابا مواجه بودند و باید دموی ایده‌ی خود را در یکی از این سه چالش ارائه می‌دادند. چالش اول، طراحی پلتفرم یکپارچه‌ی اماکن گردشگری داخلی بود، چالش دوم ایجاد سامانه‌ی جامع اطلاعاتی برای گرشگران خارجی و چالش سوم نیز با موضوع آزاد مشروط بر اینکه دارای این سه ویژگی باشد: اولین نمونه‌ی داخلی باشد، مستقیما به صنعت گردشگری و سفر اشاره داشته باشد و نیز دارای ویژگی نوآوری مخرب باشد.

شرکت کنندگان در این ماراتن طی سه روز و زیر ‌نظر مربی‌ها (منتورها) بر روی پیاده‌سازی ایده‌های خود، کار کردند تا ایده‌ها به مرحله‌ی دمو برسد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رویداد، بررسی کدهای ارائه شده بود که مربیان بر اساس تمیز بودن، کیفیت و پایداری به آنها امتیاز می‌دادند. در روز آخر رویداد هاکاتریپ، صاحبان ایده در زمان پنج دقیقه‌ای راهکارهای نوآورانه‌ی خود را دمو و مقابل داوران طی مدت سه دقیقه‌ از آن دفاع کردند.

پس از پایان فرصت و به چالش کشیدن نمونه‌های تولید شده، داوران در نهایت با توجه به معیارهای مشخص، تیم‌های اول تا سوم رویداد هاکاتریپ را از میان شرکت‌کنندگان انتخاب کرده و به هر تیم جوایزی ارزنده اهدا شد. همچنین به تیم‌های منتخب امکان استقرار در مرکز نوآوری و رشد دانشگاه شهید بهشتی حداقل به مدت 3 ماه تعلق گرفته است و استقرار آن‌ها به همراه مربی‌گری کارشناسان علی‌بابا صورت خواهد گرفت.

تیم هایAlmost a Bit (چالش سوم)، SBUter (چالش سوم) وEyes On (چالش اول) به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم رویداد هاکاتریپ را کسب کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی