ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ما کنار شما هستیم؛ نگران پیچیدگی‌های فرآیند استخدام و کاریابی نباشید

وقتی که صحبت از فرآیند استخدام و کاریابی می‌شود، یک شرکت، سازمان و یا استارتاپ را تصور می‌کنیم که طی این فرآیند نیروی تازه‌ای را جذب خواهند کرد. به نظر همه چیز ساده می‌رسد. اما ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وقتی که صحبت از فرآیند استخدام و کاریابی می‌شود، یک شرکت، سازمان و یا استارتاپ را تصور می‌کنیم که طی این فرآیند نیروی تازه‌ای را جذب خواهند کرد. به نظر همه چیز ساده می‌رسد. اما مراحل استخدام در عمل به هیچ وجه ساده و کوتاه مدت نمی‌باشد. کارکنان واحدهای منابع انسانی در تمام سازمان‌ها به خوبی می‌دانند که برای جذب نیروهای جدید، نیاز به اجرای سلسله مراتب خاصی می‌باشد که باید با دقت طی شوند. از طرفی هر موسسه و یا سازمانی فرآیند استخدام منحصر به فردی دارد که با دیگر سازمان‌ها متفاوت می‌باشد. با این حال، استخدام صحیح و اصولی برای تمام مدیران و شرکت‌ها بسیار ضروری می‌باشد. چرا که پیشرفت و تحقق استراتژی‌های هر کسب و کاری مستلزم به کارگیری نیروهای متخصص می‌باشد. بنابراین، جذب نیروهای درجه یک و تراز اول بازار کار هدف هر کارفرمای با تجربه‌ای می‌باشد. البته استخدام چنین افرادی به سادگی امکان پذیر نیست.

برای تکمیل پروسه‌ی استخدام و کاریابی و به کار گرفتن نیروهای جدید به طور موفقیت‌آمیز باید کار را به کاردان سپرد. در حال حاضر با وجود استقبال گسترده‌ی مردم از فضای اینترنت، سایت‌های کاریابی مختلفی برای رفع نیازهای کارجویان و کارفرمایان در حال فعالیت هستند. اما این بدان معنا نیست که در یک وب‌سایت کاریابی آگهی درج کنیم و چشم‌ انتظار رسیدن سیل گسترده‌ای از رزومه‌های مختلف به سوی خودمان شویم. با انتشار آگهی در سایت‌های کاریابی مختلف شاید با تعداد بسیار زیادی رزومه روبرو شویم اما بهترین کاندیداهای ممکن را پیدا نخواهیم کرد. پس چه باید کرد؟ گاهی اوقات ایجاد یک فلوچارت استخدامی خوب می‌تواند بهترین راه‌حل برای جذب نیرو باشد. در همین راستا چراغ سامانه آموزش و کاریابی و استخدام هوشمند با هدف ارتقا دانش و امنیت شغلی، خدماتی منحصر به فرد ارائه می‌دهد.

چراغ، مسیر استخدام و کاریابی را برایتان روشن خواهد کرد

همان‌طور که می‌دانید قدم نهادن در مسیر استخدام و کاریابی همواره با چالش‌ها و مسائل بسیاری همراه می‌باشد. این مسیر پر پیچ و خم همچون بازی ماز دارای انشعابات و بن ‌بست‌های بسیاری می‌باشد که هدف در آن‌ها پیدا کردن نزدیکترین و بهترین مسیر خروج می‌باشد. سامانه‌ی کاریابی چراغ همچون مشاوری دلسوز و باتجربه در طی این مسیر همراه شما خواهد بود و فوت و فن‌های لازم را به شما آموزش خواهد داد. در این صورت دیگر لازم نیست که بدون تجربه و با سردرگمی شغل جدید خود را انتخاب نمایید و پس از مدتی به دلزدگی برسید. ما به شما کمک می‌کنیم که به عنوان کارجو یا کارفرما در تمام مراحل استخدام به روش حرفه‌ای‌ها عمل نمایید.

شناسایی نیروهای متناسب با هر موقعیت شغلی در فرآیند استخدام و کاریابی

برای انتخاب شغل مناسب بهتر است از همان اول به همه چیز فکر کرده و حساب شده عمل نمایید. بی راه نیست که مولوی در گنجور خود می‌گوید: «ز ابتدای کار آخر را ببین، تا نباشی تو پشیمان یوم دین»! بنابراین لازم است که پیش از وارد شدن به هر شغلی علایق و توانمندی‌های خود را به خوبی بشناسید. برای اینکه ببینید چه شغلی متناسب با تیپ شخصیتی شما می‌باشد، می‌توانید از تست‌های شخصیت شناسی موجود در سامانه‌ی چراغ استفاده نمایید. این تست‌ها مطابق با آخرین استانداردها تدوین شده‌اند و با بهره‌گیری از آنها قادر خواهید بود تا به صورت کاملاً روانشناسانه به ارزیابی عمیق و دقیقی از خودتان دست یابید. این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل استخدام و کاریابی می‌باشد. بنابراین لازم است هم کارجویان و هم کارفرمایان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

برنامه‌ریزی برای رسیدن به شغل رویایی

پس از کشف اشتیاق و حوزه‌ی مورد علاقه‌ی خود برای فعالیت، می‌بایست تمام تلاش خود را در راه رسیدن به هدفتان به کار گیرید. برای مثال اگر به حسابداری علاقه‌مند هستید، لازم است تا با شرایط احراز این شغل آشنا شوید و به دنبال آن‌ها بروید. ذکر این نکته ضروری است که ضمن در نظر گرفتن علایق خود به دنبال مشاغلی باشید که نیاز بازار و مردم باشد. خبر خوش این است که شما در این مرحله از فرآیند استخدام و کاریابی هم تنها نیستید و ما در کنار شما هستیم. شما کارجویان عزیز می‌توانید از محتواهای آموزشی سایت آموزش و کاریابی چراغ در این زمینه استفاده نمایید و به تجارب خود بیافزایید. تعداد زیادی مقاله و آموزش ویدیویی در سایت چراغ برای ارتقای مهارت‌های فردی و تخصصی متناسب با نیاز کارجویان ارائه شده است.

ساخت رزومه حرفه‌ای و اصولی

در فرآیند استخدام و کاریابی داشتن یک رزومه‌ی شفاف، خلاصه و جذاب بیش‌تر از یک رزومه‌ی پر محتوا و ساده نظر کارفرمایان را جلب می‌نماید. فراموش نکنید که رزومه زندگی‌نامه‌ی شما نیست و نباید تمام سوابق فردی و تخصصی خود را در آن بیاورید. ما در سامانه‌ی آموزش و کاریابی چراغ هم اصول رزومه‌نویسی را به شما می‌آموزیم و هم این‌که یک رزومه‌ساز آنلاین و حرفه‌ای در اختیار شما قرار خواهیم داد. با استفاده از آموزش‌های چراغ در قالب متن و ویدئو با تمام قوانین رزومه‌نویسی آشنا شوید و سپس به سراغ رزومه‌ساز موجود در سامانه بروید و یک رزومه‌ی استاندارد برای خود بسازید.

تعامل آسان کارجو و کارفرما طی تمام مراحل فرآیند استخدام و کاریابی

کارجویان می‌توانند پس از ساخت رزومه‌ی خود آن را برای کارفرمایان در موقعیت شغلی مورد نظرشان ارسال نمایند. پس از آنکه رزومه‌های ارسالی توسط متولیان امر استخدام و کاریابی در سازمان‌ها آنالیز و غربال‌گری شد، با متقاضیان جهت شرکت در مصاحبه‌ی حضوری تماس گرفته خواهد شد. همچنین با نصب اپلیکیشن چراغ بر روی گوشی‌های هوشمند، می‌توانید همه‌ جا و در هر ساعتی از شبانه‌روز پیگیر وضعیت درخواست خود باشید. علاوه بر این‌ها در قسمت معرفی مشاغل، توضیحات کلی راجع به هر شرکت و فعالیت‌های آن‌ها وجود دارد که به کارجویان در شناخت بهتر آن محیط کاری بسیار کمک خواهد کرد.

برای یک مصاحبه حرفه‌ای آماده شوید

در آخرین مرحله از فرآیند استخدام و کاریابی با کاندیداهای منتخب جهت مصاحبه به صورت حضوری تماس گرفته خواهد شد. در واقع جلسه‌ی مصاحبه همانند کنکور می‌باشد! شما قرار است تمام توانایی‌ها و پتانسیل‌های خود را تنها در عرض چند ساعت به اثبات برسانید. پس بسیار مهم است که در این جلسه هوشمندانه وارد عمل شوید. ما در قسمت آموزش و بلاگ سامانه‌ی چراغ هر آنچه را که برای شرکت در جلسه‌ی مصاحبه نیاز دارید، به شما خواهیم آموخت. در آموزش‌های ویدئویی سایت چراغ نیز اساتید متبحر و خبره، تجارب ارزشمندی را در این زمینه در اختیارتان قرار خواهند داد. می‌توانید توصیه‌های مفید آن‌ها را به کار بندید.

استفاده از سرویس‌های جذاب و ویژه‌ی چراغ برای شما کارجویان و کارفرمایان گرامی، تجارب دلچسب و مطلوبی را در طول مسیر استخدام و کاریابی به ارمغان خواهد آورد. پس همین حالا دست به کار شده و با عضویت در سامانه آموزش و کاریابی چراغ، متفاوت‌تر از همیشه استخدام کنید و استخدام شوید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی