ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سفرمارکت و خدمات نوین آن در بازار گردشگری

به تازگی برند جدیدی به نام «سفرمارکت» وارد بازار گردشگری ایران شده است و با یک رویکرد نوآورانه و خلاق، در حال معرفی خود و جا باز کردن در این بازار است. سفرمارکت علاوه بر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به تازگی برند جدیدی به نام «سفرمارکت» وارد بازار گردشگری ایران شده است و با یک رویکرد نوآورانه و خلاق، در حال معرفی خود و جا باز کردن در این بازار است. سفرمارکت علاوه بر آنکه در ورود خود به بازار و صنعت گردشگری خلاقانه عمل کرده است، مدل کسب و کار نوینی را ارائه داده است و در این زمینه حرف های تازه ای برای گفتن دارد. اما سفرمارکت این عضو جدید بازار سفر کیست، از کجا آمده و چه چیزهایی برای عرضه در این بازار در اختیار دارد.

سفرمارکت چیست؟

سفرمارکت برند جدیدی است که توسط شرکت ایرسا آسمان تابناک ایرانیان، از شرکت های باسابقه در زمین عرضه خدمات B2B و فروش اینترنتی بلیط هواپیما معرفی شده است. سفرمارکت یک مارکت پلیس (marketplace) است که در آن، عرضه کنندگان بلیط هواپیما و تور مسافرتی، محصولات خود در حوزه سفر را در یک فضای رقابتی و پویا به بازار عرضه می کنند. همانگونه که از نام سفرمارکت مشخص است، این برند، یک بازار سفر است و در آن مسافران و گردشگران طرف تقاضای بازار هستند و فروشندگان بلیط هواپیما عرضه کنندگان این بازار.

مارکت پلیس یا بازار مجازی چگونه کار می کند؟

در حال حاضر صدها آژانس مسافرتی و سایت فروش بلیط هواپیما در حال فعالیت در ایران هستند. این آژانس ها و عرضه کننده ها هر کدام از نظر مقیاس کسب و کار متفاوت هستند. در نتیجه حاشیه سود متفاوتی هم دارند و قیمت های متفاوتی به مصرف کننده عرضه می کنند. در اینجا کاربر که همان عموم مسافران و خریداران بلیط هواپیما هستند، با قیمت های مختلفی رو به رو می شوند. در حالیکه خود بلیط هواپیما مربوط به پروازهای مختلف بنا به اینکه چه ساعتی پرواز انجام شود و هواپیما و شرکت هواپیمایی چه باشد، تنوع کیفیتی و قیمتی بالایی دارند. این موضوع معمولا موجب سردرگمی مسافران و در نهایت زیان دیدن آنها می شود. مارکت پلیس (market place) به مانند یک بازار یا مرکز خرید عمل می کند و عرضه کنندگان در یک فضای مقایسه ای، بلیط هواپیما مربوط به پروازهای یکسان را به نمایش می گذارند. در نتیجه خریدار به راحتی می تواند از بین گزینه ها، بلیط هواپیما مورد نظرش را پیدا و خریداری کند. سفرمارکت این خدمات را درباره تور مسافرتی و رزرو هتل های داخلی و خارجی هم انجام می دهد.

سفرمارکت یک موتور جستجو بلیط هواپیما

سفرمارکت به سبب آنکه یک بازار الکترونیکی و مجازی برای خدمات مختلف سفر مانند رزرو بلیط هواپیما و تور مسافرتی را ایجاد کرده است، یک قابلیت را هم به همراه آن عرضه کرده است. آن هم موتور جستجو (search engine) خرید خدمات سفر است. زیرا زمانی که عرضه کنندگان مختلف بلیط هواپیما مانند آژانس های مسافرتی و فروشندگان آنلاین در یک جا محصولشان را عرضه کنند، این امکان فراهم می آید که کاربر با جستجوی یک پرواز مشخص، بلیط مورد نظرش را از میان چندین عرضه کننده جستجو و انتخاب کند. این در عمل همان عملکرد موتور جستجوی تخصصی سفر است که مدت ها بود جای خالی اش در صنعت گردشگری احساس می شد.

امکان جستجوی ارزانترین بلیط هواپیما

به دلیل گران بودن نسبی سفرهای هوایی نسبت به دیگر انواع سفر، مسافرانی که قصد دارند از هواپیما برای مسافرت استفاده کنند، روی بودجه و هزینه های سفر تمرکز می کنند. زیرا شما با خرید یک بلیط هواپیما ارزانتر می توانید در بودجه سفر خود صرفه جویی کنید و به بخش های رفاهی و تفریحی سفرتان بیشتر بپردازید. این موضوع موجب می شود مسافران برای پیدا کردن بلیط هواپیما لحظه آخری و ارزان وقت زیادی صرف کنند. موتورهای جستجویی مثل سفرمارکت، امکان این پیگیری مداوم را آسانتر می کنند. چون کاربر را از گشتن بین صدها سایت مختلف و سر زدن به تک تک آنها بی نیاز می کنند. حتی درباره بلیط های در زمان عادی هم، عرضه کننده های گوناگون قیمت های مختلفی ارائه می دهند و مقایسه و سبک و سنگین کردن آنها خسته کننده و زمانبر است. امکانی که سفرمارکت ایجاد کرده است، بیش از همه، موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.

تورهای مسافرتی داخلی و خارجی در سفرمارکت

یکی از خدماتی که سفرمارکت عرضه می کند، ایجاد بازار مجازی یا مکانی برای عرضه مستقیم و بدون واسطه تورهای مسافرتی به مقاصد داخلی و خارجی است که توسط آژانس های مسافرتی معتبر و موفق ارائه شده است. آژانس های گوناگون تورهای مختلف به مقصدهای گوناگون را در سفرمارکت عرضه می کنند و کاربر می تواند با بررسی آنها، بهترین گزینه را انتخاب کند. اما خدمت متفاوت و متمایز سفرمارکت، ارائه تورهای مسافرتی به صورت اقساطی است. در این طرح که برای تشویق خانوارهای ایرانی به سفر و ایجاد تحرک در بازار گردشگری است، تورهایی به مقاصد داخلی و خارجی پرطرفدار به  صورت اقساطی و تنها با ارائه چک بانکی (چک صیاد) به متقاضیان عرضه می شود. در نتیجه هزینه گاه نسبتا بالای تورهای مسافرتی در چندین قسط تقسیم شده و استفاده از آن برای خانواده ها، آسانتر خواهد بود.

مجله گردشگری سفرمارکت

سفرمارکت علاوه بر ارائه خدمات گردشگری یعنی مارکت پلیس بلیط هواپیما، تور مسافرتی و هتل داخلی و خارجی، در زمینه عرضه اطلاعات و دانش حوزه گردشگری هم فعالیت می کند. فرض کنید شما مسافری هستید که قصد دارید به شهری دیگر سفر کنید. چه جاذبه های گردشگری در آن شهر قرار دارد؟ هتل های آن شهر کدام ها هستند و چه خدمات و امکاناتی عرضه می کنند؟  دسترسی به امکانات اقامتی و گردشگری هر استان چگونه است؟ چه برنامه سفری می تواند برای بازدید از هر شهر مناسب باشد؟ این وبسایت در قالب مجله گردشگری سفرمارکت (blog) تلاش کرده به این پرسش ها پاسخ دهد. هر روز ده ها، نوشته جدید شامل برنامه های سفر، راهنمای سفر، معرفی جاهای دیدنی شهرهای مختلف و... در همه حوزه های گردشگری به این مجموعه افزوده می شود و به مسافران کمک می کند تا با اطلاعات جامع تری به سفر بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی