ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

داده و تحلیل داده، رمز موفقیت کسب و کارها در فضای آنلاین

شرکت نرم افزاری نوژن با سابقه در حوزه طراحی اپلیکیشن موبایل، وب سایت و سایر سامانه های آنلاین در این مقاله به اهمیت نقش داده در موفقیت سامانه آنلاین و مزیت هوشمند سازی در طراحی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شرکت نرم افزاری نوژن با سابقه در حوزه طراحی اپلیکیشن موبایل، وب سایت و سایر سامانه های آنلاین در این مقاله به اهمیت نقش داده در موفقیت سامانه آنلاین و مزیت هوشمند سازی در طراحی سامانه آنلاین می‌گوید.

داده بازوی قدرت کسب و کار

هر کسب و کاری ( آنلاین یا آفلاین) می‌داند که داده های کسب شده در گذر زمان، ارزشی غیر قابل قیمت گذاری دارند. این داده ها گستره‌ی وسیعی شامل دموگرافی کاربران، رفتار خرید، اطلاعات شخصی کاربران، موجودی دوره ای انبار، دایرکتوری تامین کنندگان و تولید کنندگان، رفتار تولید کننده یا تامین کننده و مدل تقاضای بازار می‌باشد.

به صورت سنتی این داده ها بعد از آنالیز تبدیل به اطلاعاتی برای بهبود فرایند های داخلی سازمان و دستیابی به بهره‌وری کسب و کار در فروش می‌شد. ولی در دنیای اطلاعات محور و داده محور امروزی، داده تبدیل به عنصری حیاتی در تعاملات بیزینسی کسب و کارها شده است. اهرمی که هدف آن تنها افزایش فروش داخلی سازمان نیست بلکه به دنبال هدف بزرگتری در بلند مدت می باشد. داده، در کسب و کار امروزی موجودیتی قابل فروش یا مبادله است که به سادگی می تواند ساختار رقابتی کسب و کار ها، معرفی ترند جدید و یا شیفت سلیقه بازار را کنترل کند.

هوشمندی کسب و کار در چنین برهه‌ای استفاده موثر از داده ها و همچنین استفاده از فرصت های موجود برای کسب داده و آنالیز (مسئولانه) اطلاعات است. چرا که آینده تجارت آنلاین به یک اصل حیاتی وابسته است و این اصل چیزی جز داده و کلان داده ( بیگ دیتا) نیست.

تفاوت بین بیزینس های با وسعت دید کوچک و بزرگ در نحوه تعامل آن ها با داده های داخلی، عمومی و تحلیل رفتار مصرف کنندگان به وضوح دیده می شود.

عمق سیستم و هوشمندسازی در سامانه آنلاین

یکی از فرایند های مهم در طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی سایت و به طور کلی هر پلتفرمی، تدوین معماری سامانه آنلاین است. در طراحی این معماری، جزئیات متفاوت سیستم از نحوه تعامل کاربر با سامانه تا ارتباط اجزای سامانه با یکدیگر مشخص می‌شوند.

کسب و کار هایی که به هر نحوی در فضای آنلاین حضور دارند، چه در سوشال مدیا چه به صورت اپلیکیشن موبایل یا وب سایت، اطلاعات پیش فرضی از کاربران را در مدت فعالیت دریافت می‌کنند. در عمده کسب و کار های سنتی این اطلاعاتی به صورت خام ذخیره می‌شوند و گزارشات آنالیز شده از آن به صورت محدود به دست تیم فروش یا تولید می‌رسد.

در مسیر طراحی معماری سیستم و توسعه سامانه آنلاین، فاکتور های مشخصی برای اندازه گیری و دریافت داده تعیین می‌شوند. این فاکتور ها در فیلد های خاصی مانند پروفایل کاربری، سبد خرید، علاقه مندی ها، لیست دوستان، اطلاعات پرداخت و مسیر کاربر در سامانه دریافت داده می‌کنند.

به همین دلیل ضروری است سامانه به هنگام طراحی توانایی ذخیره و پردازش درست داده ها را داشته باشد. تا مدتی بعد از عمر سیستم، بتوان گزارشاتی مانند پروفروش ترین کالاها، سلیقه کاربران در یک کتگوری، سن کاربران، بهترین زمان برای پروموت کردن محصول جدید و همچنین دموگرافی کاربران را از سامانه دریافت کرد.

هوشمندسازی راهکاری برای کسب درآمد بیشتر

در این جا دو سناریو مطرح می‌شود، اول استفاده از داده ها برای نفع شخصی سیستم است و دیگری ارائه داده ها به صورت اخلاقی و مسئولانه به کسب و کار های دیگر!

در مثال سناریو اول، کافه ای که از خدمات اپلیکیشن اپتایزر (سامانه یکپارچه کافه گردی آنلاین، از محصولات شرکت نرم افزاری نوژن به صورت اپلیکیشن موبایل iOS و اندروید) استفاده می‌کند، بعد از مدتی فعالیت در سیستم بر اساس داده های به دست آمده از سبد غذایی مشتریان، ساعت حضور آنها در کافه، جنسیت و حدود سن مشتریان می‌تواند منوی جدیدی طراحی کند، و یا حتی پیش بینی بهترین لوکیشن برای شعبه‌ی دیگری از کافه داشته باشد.

در مثال سناریو دوم، در پلتفرم‌های پخش و نمایش ویدئو، با استفاده از سیستم‌های تگ گذاری و هوشمندسازی، می‌توان تبلیغات هدفمند ویدئویی با نرخ‌هایی بالاتر نسبت به تبلیغات کور، ایجاد و ارائه کرد که این مهم منجر به ایجاد جریان درآمدی در پلتفرم‌های کسب و کار خواهد شد. همچنین در بسترهای هیبرید می‌توان با ترکیب هوشمند‌سازی و واقعیت افزوده، در قالب محتواهای سامانه، تبلیغات هدفمند و بدون Interuption در پخش محتوا ارائه کرد.

طراحی سامانه آنلاین هوشمند در شرکت نرم افزاری نوژن

این که کسب و کاری داده های قابل اندازه گیری داشته باشد یک موضوع است و مدیریت درست این داده ها به وسیله ابزار ها و اتوماسیون کردن سیستم مسئله ای دیگر!

با بیشتر شدن تقاضا برای سامانه های آنلاین و به خصوص طراحی فروشگاه اینترنتی، اهمیت طراحی سامانه هایی مبتنی بر هوشمند سازی بیش از پیش مطرح است.

کمپانی های مطرحی مانند مکدونالد، نایکی، آمازون و نت فلیکیس بخش عظیمی از تمرکز خود را به داده و تحلیل های آن اختصاص داده اند. این داده ها در مکدونالد به گسترش شعبه ها و طراحی منو، در نایک به طراحی محصول انحصاری و تبلیغات، در آمازون به شناسایی مخاطبان و تعریف خدمات بر اساس ویژگی های آن ها و در نت فلیکس به صورت انحصاری به تبلیغات هدفمند و سیستم های پیشنهاد دهی قدرتمند مدیا اختصاص داده شده است.

با تبدیل شدن ویروس کرونا به یک بحران جهانی، تغییرات زیادی در زنجیره تامین و توزیع کسب و کارها در سراسر جهان ایجاد شد. فعالیت های بسیاری از کسب و کار ها با کاهش تعاملات فیزیکی دستخوش تغییرات زیادی شد و کسب و کارها برای جبران ضرر های به وجود آمده به سمت شرکت های نرم افزاری روی آوردند.

طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب سایت فروشگاهی و اتوماسیون کردن فرایند های کسب و کار برای کاهش تعاملات انسانی بخشی از خواسته های کسب و کار ها در این شرایط است. وظیفه هر شرکت نرم افزاری در چنین شرایطی پیشنهاد و ارائه مشاوره برای بهترین راهکار ها به کسب و کار ها است. به دلیل شرایط جهانی حاکم بر فضای تجارت آنلاین، تیم فنی نوژن و مشاوران توسعه کسب و کار ما همواره به مشتریان پیشنهاد و مشاوره استفاده از بهترین راهکار های هوشمند سازی را ارائه می‌کنند.

عمیقا بر این باوریم که استفاده هوشمندانه از داده در کسب و کار مزیتی است که ارزش روزافزون آن در آینده موفق کسب و کار مشهود می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص طراحی سامانه های آنلاین و دریافت تعرفه طراحی اپلیکیشن و یا وب سایت‌، با شماره 02188510548 در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی