ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چطور هکر کلاه سفید شویم؟ درآمد هکرهای کلاه سفید چقدر است؟

اگر شما هم رویای هکر کلاه سفید شدن را در سر دارید، احتمالا با این سوال روبه‌رو شده‌اید که هک و امنیت را از کجا شروع کنیم؟ احتمالا هنوز هم تصور برخی از افراد درباره ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر شما هم رویای هکر کلاه سفید شدن را در سر دارید، احتمالا با این سوال روبه‌رو شده‌اید که هک و امنیت را از کجا شروع کنیم؟

احتمالا هنوز هم تصور برخی از افراد درباره هکرها، شخصی است که با صورت پوشانده شده و در یک اتاق تاریک، در حال ارتکاب جرم است. اما در حقیقت، تمام هکرها مجرم نیستند، بلکه بسیاری از آن‌ها افراد با دانشی هستند که حفره‌های امنیتی سیستم‌ها را شناسایی کرده و در واقع از آن‌ها در برابر هکرهای کلاه سیاه (که در ادامه معرفی خواهیم کرد) محافظت می‌کنند.

دوره CEH یا Certified Ethical Hacker که با عنوان هک اخلاقی یا قانونمند نیز شناخته می‌شود، ابتدایی‌ترین دوره‌ای است که شما باید برای هکر کلاه سفید شدن بگذرانید. البته قبل از ورود به این دوره، حتما باید در دوره‌های پیش‌نیاز مانند Network+ نیز شرکت کنید.

علاقه‌مندان به این حوزه، می‌توانند از نقشه راهی که گروه آموزشی لیان برای آن‌ها تهیه کرده استفاده کنند تا بتوانند مسیر درست را برای ورود به دنیای امنیت و شبکه انتخاب کنند. همچنین در صورت تمایل، می‌توانید در وبینار رایگان نقشه راه ورود به حوزه هک و امنیت شرکت کنید تا با مسیری که قرار است طی کنید، آشنا شوید. برای ثبت نام در این وبینار، اینجا کلیک کنید.

برای هکر کلاه سفید شدن چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

هک، یکی از زیرمجموعه‌های حوزه تست نفوذ است. برای این که یک هکر کلاه سفید موفق باشید، باید دانش، مهارت و سرعت بالایی داشته و همیشه بروز باشید.

قبل از هر چیز، باید تسلط خوبی روی زبان انگلیسی داشته باشید زیرا بسیاری از منابع آموزشی در زمینه IT، به زبان انگلیسی هستند. مورد دوم، روحیه یادگیری و حل مسئله است که باید در خود تقویت کنید. دنیای امنیت هیچ حد و مرزی ندارد برای همین، هیچ‌وقت نمی‌توانید به دانش فعلی خود اعتماد کنید و همیشه باید در حال یادگیری باشید.

قدم بعدی، یادگیری حداقل یک زبان برنامه‌نویسی در سطح پیشرفته است. توجه داشته باشید که بدون داشتن دانش برنامه نویسی، هرگز نمی‌توانید خود را یک هکر بنامید. پیشنهاد ما یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون است.

بعد از آن، نوبت به مبانی امنیت می‌رسد که باید آگاهی خود را در این زمینه، تا حد امکان بالا ببرید. با گذراندن دوره‌هایی مانند CSCU می‌توانید تسلط خوبی در این زمینه پیدا کنید.

همچنین باید تسلط زیادی بر مفاهیم شبکه داشته باشید که یکی از معروف‌ترین و ابتدایی‌ترین دوره‌ها در این زمینه، دوره نتورک پلاس است.

بعد از گذراندن دوره‌های پیش‌نیاز، می‌توانید وارد دوره‌های تخصصی حوزه تست نفوذ شبکه شوید که همان‌طور که در ابتدای این متن گفتیم، دوره CEH مقدماتی‌ترین دوره در این زمینه است. البته به جای این دوره، می‌توانید در دوره Sans 504 که معادل آن است شرکت کنید.

درآمد یک هکر کلاه سفید چقدر است؟

یکی از دغدغه‌های افرادی که می‌خواهند وارد حوزه هک و امنیت شوند، درآمد این شغل است. قبل از این که درآمد هکرها را بررسی کنیم، بهتر است توضیحی درباره هکرها بدهیم. به طور کلی هکرها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که ما در این مقاله با 2 دسته از آن‌ها کار داریم: "هکرهای کلاه سیاه" و "هکرهای کلاه سفید".

منظور از هکرهای کلاه سیاه، افرادی هستند که با انگیزه مالی یا کسب شهرت، اقدام به نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری کرده و اطلاعات آن‌ها را سرقت یا در سیستم آن‌ها اخلال ایجاد می‌کنند. در مقابل این دسته از هکرها، هکرهای کلاه سفید هستند که از طرف خود شرکت‌ها استخدام می‌شوند یا برای برنده شدن باگ بانتی، اقدام به هک و نفوذ می‌کنند.

از آن جایی که درآمد هکرهای کلاه سیاه مشخص نیست، گروه مورد بحث ما در این مقاله، هکرهای کلاه سفید هستند که با عنوان هکر قانونمند یا اخلاقی شناخته می‌شوند.

متوسط درآمد سالانه یک هکر اخلاقی، 71,331 دلار است. رنج درآمد آن‌ها از 24,760 تا 111,502 دلار و رنج پاداش از صفر تا 17,500 دلار متغیر است. بنابراین، درآمد کل آن‌ها، تقریباً چیزی بین 24,760 تا 132,322 دلار است. البته این به جز مبالغ بزرگی است که شرکت‌های مشهور به عنوان باگ بانتی در نظر می‌گیرند.

طبق گزارش وزارت کار ایالات متحده، شهر نیویورک بالاترین میانگین مبلغ را به هکرها پرداخت می‌کند که عدد آن 117,900 دلار است.

بر اساس گزارشی که Global Knowledge & TechRepublic درباره حقوق و دستمزد فناوری اطلاعات، ارائه کرده است، متخصصان CEH، بالاترین درآمد را درمیان متخصصان IT داشتند. همچنین مدرک CEH در میان 15 گواهینامه پردرآمد، رتبه نهم را کسب کرده است.

البته درآمد نهایی یک هکر، به میزان تجربه فرد و محل زندگی او بستگی دارد. چند نمونه از مشاغل رایج یک هکر قانونمند، عبارتند از: مهندس امنیت، کارشناس تست نفوذ، مشاور امنیت اطلاعات و تحلیلگر امنیت شبکه.

لازم به ذکر است که تمام دوره‌ها و آموزش‌هایی که در طول متن ذکر شد، در قالب ویدئو، مقاله، کلاس و وبینار، توسط گروه آموزشی لیان ارائه می‌شود. اگر به شرکت در این دوره‌ها یا دانلود رایگان آموزش‌ها علاقه‌مندید، به سایت لیان مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saraaa1920m
    saraaa1920m | ۸ خرداد ۱۴۰۰

    الآن دیگه پول توی ITیه به خصوص همین هک و امنیت اینا. 😏

مطالب پیشنهادی