ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران کدامند؟

برنامه نویسی در دنیای امروز یکی از مهم ترین مشاغلی است که تمام حوزه های کاری و کسب و کارها به آن نیاز دارند. به طوریکه در چند سال اخیر موفقیت بسیاری از صنایع و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برنامه نویسی در دنیای امروز یکی از مهم ترین مشاغلی است که تمام حوزه های کاری و کسب و کارها به آن نیاز دارند. به طوریکه در چند سال اخیر موفقیت بسیاری از صنایع و حوزه های کاری وابسته به برنامه نویسی صحیح و راه اندازی برنامه ها و پلتفرم های پیشرفته می باشد. آکادمی برنامه نویسان؛ یکی از با سابقه ترین تیم های آموزش برنامه نویسی در مشهد در ادامه به معرفی پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران و دنیا پرداخته و موارد مهم برای ورود به این حرفه را بررسی خواهد نمود.

درآمد برنامه نویسی چقدر است؟

یکی از بزرگترین سوالات و ابهاماتی که برای بسیاری از افراد مبتدی در حوزه برنامه نویسی، میزان درآمدی می باشد که می توانند پس از کسب تجربه و تخصص به آن دست پیدا کنند. پاسخ دادن به این سوال که میزان درآمد برنامه نویسی چقدر است بسیار پیچیده بوده و فاکتورهای متعددی در آن نقش دارند و تا حد زیادی به این بستگی دارد که در کدام زبان برنامه نویسی تخصص دارید. علاوه براین، میزان تخصص و مهارت شما در چه حد بوده و تا چه اندازه در برنامه نویسی خلاقیت دارید؟ به عبارت دیگر، اگر قصد شرکت کردن در کلاس های برنامه نویسی در مشهد یا سایر شهرها را دارید و برایتان مهم است که از این حرفه تا چه اندازه می توانید درآمد کسب کنید، لازم است از فاکتورهای موثر در این زمینه اطلاع داشته باشید که برخی از آنها عبارتند از:

  • کدام زبان برنامه نویسی را انتخاب می کنید؟
  • قصد فعالیت به صورت کارمند حضوری در شرکت ها و سازمان را دارید یا فریلنسر بودن را ترجیح می دهید؟
  • در حرفه‌تان خلاقیت دارید و می توانید ایده های جدید را راه اندازی و اجرا کنید؟
  • در کدام شهر زندگی می کنید؟

کدام زبان برنامه نویسی درآمد بیشتری دارد؟

همان طور که اشاره شد، زبانی که برای برنامه نویسی انتخاب می کنید، ارتباط مستقیم با میزان درآمدی دارد که می توانید از آن بدست آورید. با بررسی نتایج بدست آمده از آمارهای متعدد داخلی و خارجی، می توان گفت پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی ایران و دنیا شامل موارد زیر می باشد:

پایتون

به جرات می توان گفت برنامه نویسی با پایتون از بیشترین تقاضا در تمام دنیا برخوردار شده و به دلیل عدم پیچیدگی در آن، یادگیری آسانی داشته و از قدرت بالایی نیز برخوردار است. پایتون open source بوده و در گروه زبان های شی گرا و بسیار حرفه ای قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که این زبان هنوز در ایران مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا با استقبال مواجه نشده اما در حال پیشرفت می باشد. از مهم ترین کاربردهای این زبان می توان به طراحی و توسعه اپلیکیشن های تحت وب و خودکار سازی برنامه ها و همچنین اجرا و توسعه برنامه های قدرتمند تحت وب اشاره نمود. یادگیری و تسلط پیدا کردن به زبان برنامه نویسی پایتون می تواند علاوه بر فراهم کردن شرایط کسب درآمد بالا، زمینه راه یافتن به گوگل و یاهو را برای افراد حرفه ای در این حوزه نیز هموار سازد.

جاوا

در دومین سطح پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی دنیا، جاوا قرار گرفته است که یکی از زبان های بسیار قدرتمند شی گرا بوده و یادگیری و تسلط به آن لازمه برنامه نویسی اندروید محسوب می گردد. با توجه به چند سکویی بودن جاوا (Cross Platform)، از این زبان می توان برای برنامه نویسی بر روی سیستم عامل های مختلف از قبیل لینکوس، ویندوز، اندروید و غیره استفاده نمود. همچنین لازم به ذکر است که با تسلط پیدا کردن بر این زبان می توانید در بسیاری از سازمان های بزرگ استخدام شوید، چون برنامه های اداری با جاوا طراحی و راه اندازی شده اند. علاوه براین، یادگیری جاوا شرایطی را فراهم می کند تا به بازار پردرآمد کشورهایی مانند استرالیا، کانادا و آمریکا دست پیدا کنید.

Swift

سومین سطح پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی دنیا به سوئیفت اختصاص یافته است که یکی از قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی چند منظوره برای کار کردن با فریمورک های Apple Cocoa و Cocoa Touch برای محصولات اپل می باشد. این زبان برنامه نویسی دارای کامپایلر LLVM بوده و در حال حاضر در تمام دنیا با استقبال بسیار بالایی مواجه شده است. لازم به ذکر است که سوئیفت علیرغم عمر کمی که دارد و از سال 2014 معرفی شده است، در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب ها برای توسعه برنامه های ios و کسب درآمد از آن به شمار می رود.

#C

بسیاری از برنامه نویسان قدیمی و با تجربه شروع فعالیت خود را در این حوزه با زبان های برنامه نویسی خانواده C تجربه کرده اند که همیشه در سطوح بالایی از قدرت و درآمد قرار دارند. #C یکی از زبان های برنامه نویسی شی گرا معرفی شده توسط مایکروسافت می باشد که در آن قدرت بسیار بالای ++ C با رابط کاربری بسیار ساده ویژوال بیسیک تلفیق شده است. با توجه به کاربردهای بسیار گسترده #C و همچنین جایگاه مناسب آن در بازار ایران، با یادگیری این زبان می توان برنامه های حرفه ای طراحی نمود و به درآمد بالایی در این زمینه دست پیدا کرد.

از دیگر زبان های برنامه نویسی با درآمد بسیار بالا می توان به  PHP++ ، C & C و Rubby اشاره نمود که تسلط پیدا کردن بر آنها می تواند زمینه راه یافتن به بازارهای پردرآمد داخلی و خارجی را برایتان فراهم کند. لازم به ذکر است که Rubby در گروه زبان های متن باز و شی گرا قرار گرفته و ساختار کدهای آن شباهت بسیار زیادی با پایتون داشته و یادگیری آن نیز آسان است.

آکادمی برنامه نویسان مشهد، به عنوان با سابقه ترین تیم در زمینه آموزش زبان های برنامه نویسی و بهره مندی از اساتید حرفه ای در این حوزه، آماده ارائه آموزش طراحی سایت در مشهد  و سایر زبان های فوق می باشد. برای اطلاع از زمان و شیوه برگزاری دوره های برنامه نویسی در مشهد کافیست نام آکادمی برنامه نویسان مشهد را در اینترنت جستجو کنید یا با شماره 38489315-051 تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza
    reza | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    o¿o

مطالب پیشنهادی