ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

هنوز یک‌راه برای نصب فورتنایت روی آیفون و آیپد وجود دارد

بازی فورتنایت، یک بازی جهانی در سبک بقا به‌حساب می‌آید که به‌ صورت گروهی انجام می‌شود. این بازی به دلیل رایگان بودن بخش آنلاین آن که به سبک battle royal می باشد و همچنین ارائه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بازی فورتنایت، یک بازی جهانی در سبک بقا به‌حساب می‌آید که به‌ صورت گروهی انجام می‌شود. این بازی به دلیل رایگان بودن بخش آنلاین آن که به سبک battle royal می باشد و همچنین ارائه به‌روزرسانی‌های حرفه‌ای، توانسته است از موفقیت و شهرت مطلوبی برخوردار شود. تنش‌های ایجاد شده اخیر به علت دعوای حقوقی اپل و گوگل با اپیک گیمز، منجر شد تا شاهد حذف فورتنایت از اپ استور، پلی استور باشیم و این مسئله برای کاربرانiOS بسیار دردناک و چالش برانگیز می‌باشد.

اپیک گیمز، در توییتی این مسئله را اعلام کرد که تا زمان برطرف شدن این مشکل، این بازی را در دستگاه‌هایی که سیستم‌عامل IOS 13 دارند نصب نکنند؛ اگر هم بر روی دستگاه خود این بازی را دارند، باید آن را فوری حذف کنند. طبق این اتفاق، اپل هم خبر داد تا زمانی که اطلاعی داده نشده، این بازی را کاربران اپل و آیپد نصب نکنند.

اقدام شرکت اپیک گیمز

شرکت اپیک گیمز، با هدف حذف انحصارطلبی اپ استور مستقیماً سیاست‌های اپل را برای گرفتن حق کارمزد ۳۰ درصدی از مبلغ اشتراک و یا ‎‌پرداخت‌های درون برنامه‌ای اپلیکیشن‌ها، مورد انتقاد قرار داده و آن را ناعادلانه خطاب کرده است. به همین دلیل در پی اقدامی بسیار جاه‌طلبانه، پرداخت هزینه مستقیم را به بازی فورتنایت اضافه کرده تا قوانین پلی استور و اپ استور را به ‌نوعی دور بزند.

طبق گزارش‌های منتشرشده از این اتفاق، تا اطلاع ثانوی کاربران این پلتفرم دیگر نمی‌توانند فصل جدید بازی را روی آیفون یا آیپد خود دانلود کنند و یا آنکه قادر به استفاده از قابلیت کراس پلتفرم نمی‌باشند.

اتفاقات رخ‌داده پس از حذف فورتنایت از اپ استور

در مدتی که از اقدام گوگل و اپل نسبت به حذف فورتنایت می‌گذرد، ایمیل‌هایی از سمت اپیک گیمز به دلیل دور زدن قوانین اپل به مسئولانی که دارای رتبه بالا در شرکت اپل هستند ردوبدل شده و از آن‌ها می‌خواهند که فکری راجع به سهم ۳۰ درصدی کارمزد اپل در ازای خرید درون برنامه ای کاربران کمپانی اپیک گیمز و کاهش آن کنند. این مطلب، تنها برای بازی فورتنایت نیست و شامل تمام اپلیکیشن‌های اپ استور می‌ باشد. با این حال، هنوز اقدامی از سمت اپل برای حذف این حق کارمزد 30 درصدی صورت نگرفته است.

یکی از جالب‌ترین اتفاقات رخ داده در پی حذف بازی فورت نایت از اپ استور، فروش گوشی‌های آیفونی که این بازی را نصب داشتند به قیمت‌های بسیار بالا می‌باشد! مبلغ‌های این فروش حتی به ۵۰ میلیون نیز رسیده است، برای مثال در سایت eBay، آیفون ایکس که بازی فورتنایت را دارد، به قیمت ۱۰ هزار دلار برای فروش گذاشته شده است!

اگر تاکنون بازی فورتنایت را بر روی آیفون یا آیپد خود نداشته‌اید، ظاهراً دیگر شانسی برای نصب آن روی گوشی خود ندارید و باید بدنبال راه دیگری باشید. اما افرادی که از قبل این بازی را روی گوشی آیفون خود دانلود کرده‌اند، همچنان می‌توانند با آن بازی کنند. درواقع، سیستم‌عامل اپل، از این توانایی برخوردار است که به حذف اجباری نرم‌افزار روی گوشی کاربر نیازی ندارد و این یک خبر خوب برای افرادی به‌حساب می‌آید که یک‌بار فورتنایت را دانلود و سپس آن را حذف کرده‌اند، این دسته از افراد می‌توانند با این بخش آموزشی، بازی را دوباره روی گوشی خود نصب کنند:

  • به بخش my purchases در فروشگاه اپ استور بروید، این بخش در آواتار بخش سمت راست بالای اپل استور شما قرار گرفته شده است.
  • گزینه‌ای برای شما باز می‌شود، ابتدا روی گزینه purchases کلیک نمایید و سپس گزینه my purchases را انتخاب کنید؛ پس از کلیک، لیست تمام برنامه‌هایی که تاکنون روی آیفون یا آیپد خود نصب‌کرده‌اید برای شما نمایان می‌شود.
  • اکنون کلمه فورتنایت را جستجو کنید.
  • پس از مشاهده بازی فورتنایت، روی گزینه دانلود کلیک کنید تا دانلود بازی از سر گرفته شود.

آیا پس از بحث به وجود آمده بین دو کمپانی اپل و اپیک گیمز، هنوز امکان نصب فورتنایت روی آیفون یا آیپد وجود دارد؟

بله، همچنان دو راه دیگر برای دانلود بازی فورت نایت باقی‌مانده است. کاربران آیفونی که در حال حاضر این بازی را بر روی آی او اس خود نصب ندارند، همچنان میتوانید از طریق اپیگ گیمز و یا اپ‌استورهای ایرانی نسخه جدید و آپدیت فورت نایت را دانلود نمایند. البته دانلود از طریق اپیک گیمز برای کاربران همچنان با محدودیت‌هایی مواجه است.

راه حل دانلود از طریق اپیک گیمز به اینصورت است که ابتدا وارد صفحه بازی فروشگاه اپیک گیمز شده، آدرس ایمیل خود را وارد کرده و پس‌ از این که دعوت‌نامه ارسال شد، می‌توانید بازیکن‌های بیشتری را به سرورهای خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید این کار را روی آیفون یا آیپد مورد نظر خود انجام دهید.

فردی از شرکت اپیک گیمز به نام نیک چستر، این بیانیه را صادر کرده است که ما دعوت‌نامه بازیکنان جدید فورتنایت را بر اساس یک سری اصول و استاندارد، انتخاب و مشخص می‌کنیم؛ برخی از این فاکتورهایی که روی دعوت‌نامه از سوی بازیکنان تاثیرگذار هستند، شامل مدل دستگاه، نزدیکی به مرکز داده و ثبت‌نام می‌باشد که موارد ذکر شده، از مهم‌ترین عوامل استانداردهای نصب بازی فورتنایت برشمرده می‌شوند.

و اما راه حل دوم برای دانلود و نصب فورت نایت حذف شده از اپ استور، که ظاهراً بدون محدودیت هم می‌باشد، دانلود از طریق یکی از اپ‌استورهای ایرانی، نظیر آی اپس، می باشد. کاربران آی او اس میتوانند نسخه آپدیت شده فورت نایت را بدون دردسر و مستقیماً از طریق اپ استور آی اپس دانلود نمایند.

بازی فورتنایت روی دو سیستم‌عامل آیفون و آیپد قابل اجرا بوده  و شما می‌توانید با نصب آی اپس بر روی گوشی خود، این بازی را دانلود  نمایید. البته باید بدانید که بازی فورتنایت تنها برای تعدادی از دستگاه های آیفون و آیپد قابل‌اجرا است. دستگاه شما باید علاوه بر  داشتن اینترنت قوی و پایدار، از سیستم‌عامل قدرتمندی نیز برخوردار باشد؛ برخی از دستگاه‌هایی که از این بازی پشتیبانی می‌کنند، شامل آیفون s6، آیفون SE، آیپد مینی 4، آیپد ایر 2، آیپد 2017، آیپد پرو و دیگر نسخه‌های بالاتر از این دستگاه می باشند. تمام گوشی‌های ارائه‌شده از آیفون s6، آیفون SE و آیفون ایکس همچنین جدیدترین مدل‌های آیپد مینی و آیپد ایر، قالبیت نصب فورتنایت را دارا می باشند، البته باید حداقل سیستم‌عامل این دستگاه ها، iOS 11  باشد.

این خبر برای طرفداران این بازی بسیار خوشحال‌کننده بوده و تا مشخص شدن تصمیم اپل برای آشتی با اپیک گیمز، میتواند راه‌حلی کارآمد باشد. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد توضیح مختصری درباره چگونگی نصب فورتنایت روی آیفون و آیپد را به شما ارائه داده و برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی