ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چرا باید خانه خود را هوشمند کنیم؟

هنوز در ایران خانه هوشمند به عنوان یک قابلیت برای خانه‌های لوکس و پر زرق و برق به حساب می‌آید. شاید این تفکر به دلیل هزینه سنگین تجهیزات این تکنولوژی که عمدتا وارداتی است به ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هنوز در ایران خانه هوشمند به عنوان یک قابلیت برای خانه‌های لوکس و پر زرق و برق به حساب می‌آید. شاید این تفکر به دلیل هزینه سنگین تجهیزات این تکنولوژی که عمدتا وارداتی است به وجود آمده باشد. اما در سراسر دنیا مخصوصا آمریکا، اروپا و کشورهای عربی نظیر امارات متحده، تکنولوژی خانه هوشمند راه خود را مدتهاست که به خانه‌ها پیدا کرده است. چرا؟

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • افزایش ارزش و قیمت خانه
  • ظاهر مدرن و زیباتر
  • افزایش امنیت به بیشترین حد ممکن
  • افزایش آسایش و راحتی ساکنین

اما پیش از آنکه به توضیح هر قسمت بپردازیم بهتر است از اینجا بخوانیم خانه هوشمند چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

صرفه جویی در مصرف انرژی

انرژی در سراسر جهان گران قیمت است. در ایران هم همانطور که چندسال پیش شاهد افزایش قیمت انرژی بودیم ممکن است دولت به زودی سیاست آزادسازی قیمت‌ها را درپیش بگیرد. پس به عنوان یک دوراندیشی اقتصادی بهتر است امروز و با صرف هزینه کمتر به سراغ خانه هوشمند برویم.

بخاطر داشته باشید نهایتا به مرور زمان، صرفه جویی در قبض‌های انرژی مثل برق و گاز، هزینه تجهیزات اولیه را جبران می‌کند.

افزایش ارزش قیمت خانه

قیمت یک واحد مسکونی تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد مانند: لوکیشن، طبقه، امکانات، نقشه، متریال و مصالح. بنابراین هیچکس انتظار ندارد قیمت یک خانه معمولی با یک خانه مدرن و مجهز یکسان باشد.

خانه هوشمند علی رغم هزینه‌های اولیه، می‌تواند ارزش یک ملک را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد و در زمان فروش به عنوان یک مزیت به فروش سریعتر و بهتر خانه یا ساختمان کمک کند.

با اینحال اجرای خانه هوشمند لزوما گران قیمت تمام نمی شود. درواقع تقریبا با هربودجه‌ای می‌توان به سراغ هوشمند کردن یک خانه رفت زیرا علاوه بر تجهیزات خارجی، امروزه تولید بسیار از تجهیزات موردنیاز و با کیفیت در داخل کشور و توسط شرکت‌های مطرح در حال انجام است و همین موضوع باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

ظاهر مدرن و زیباتر

کلیدهای هوشمند برخلاف  کلیدهای سنتی زیبایی و کارایی بیشتری دارند. اگر در خانه ای با سیستم سنتی برای کنترل روشنایی سالن به 4 کلید با 8 دکمه نیاز باشد، در یک خانه هوشمند، یک کلید هوشمند می تواند کار تمام این کلیدها را انجام دهد. این یعنی کلیدهای کمتر برروی دیوارها و درنتیجه دکوراسیون مینیمال و جذاب تر.

افزایش امنیت به بیشترین حد ممکن

هرچه شرایط اقتصادی کشور با چالش بیشتری مواجه شود، شکاف طبقاتی عمیق‌تر شده و طبق آمارها میزان جرائمی مانند سرقت افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی حفاظت از امنیت خانواده و دارایی‌ها در فضای خانه که محل آرامش است از طریق خانه هوشمند فراهم می شود.

کنترل تردد از طریق آیفون هوشمند

از طریق آیفون هوشمند هرکجای دنیا که باشید می توانید چهره کسی که زنگ در خانه شما را زده است را ببینید، با او صحبت کنید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید درب را برای او باز کنید یا نه. در چنین حالتی سارقین متوجه عدم حضور شما در خانه نمی شوند.

بسته شدن حفاظ‌های برقی

اگر برروی پنجره و ورودی‌های خانه از کرکره و حفاظ‌های برقی استفاده کنید، با هربار خروج از خانه تمام کره کره ها به صورت خودکار بسته شده و تا زمان بازگشت شما بسته باقی می‌مانند. اینکار بدون اینکه زحمت اضافه‌ای را به شما تحمیل کند، امنیت خانه شما را افزایش می‌دهد.

قفل درب هوشمند

یکی از روش‌های قدیمی و پرکاربرد سرقت، باز کردن قفل درب است. قفل درب هوشمند می‌تواند از طریق رمز عبور، تگ NFC و اثر انگشت از ورود افراد غربیه به خانه جلوگیری کند و از طرفی دردسر همراه داشتن دسته کلید را برای شما برطرف کند.

سنسورها، دوربین و سیستم هشدار سرقت

هنگامی که در سفر یا سرکار هستید، اگر سیستم هشدار از طریق سنسورها، متوجه هر حرکتی شود، از طریق تماس تلفنی، پیامک و یا نوتیفیکیشن برروی موبایل به شما اطلاع می دهد و شما میتوانید تصویر کل خانه را از طریق دوربین برروی گوشی خود مشاهده کرده و در صورت نیاز اقدام کنید.

آسایش و راحتی برای ساکنین

اساس پیشرفت تکنولوژی‌های هوشمند افزایش رفاه و آسایش است. اینکه هنگام خروج از خانه مجبور نباشید تک تک چراغ ها را در سراسر خانه خاموش کنید و آخر هم چند چراغ را از قلم بیاندازید از ویژگی های منحصر به فرد خانه هوشمند است.

سناریوها در خانه هوشمند

با تعریف سناریوها برروی اپلیکیشن موبایل، تاچ پنل و کلیدهای هوشمند، فقط با یک اشاره همه تغییرات اتفاق می‌افتد. مثلا وقتی می‌خواهید از خانه خارج شوید، کافیست سناریوی خروج را اجرا کنید تا همه چراغ‌ها خاموش، پرده‌ها بسته، سیستم سرمایش خاموش و دزدگیر در حالت فعال قرار بگیرد.

یا هنگامی که میخواهید یک جشن کوچک برگزار کنید، با فعال کردن سناریوی میهمانی، همه چراغ های سالن روشن، سیستم موزیک فعال و دمای خانه تنظیم می‌شود.

به این موارد امکان افزودن سناریوهای خوردن شام، تماشای تلوزیون، رمانتیک، ورزش، مدیتیشن، اکونومی و یا هر حالت مورد نیاز شما هم وجود دارد.

دستیار صوتی

با استفاده از دستیار صوتی در خانه حتی دیگر لازم نیست دکمه ای را لمس کنید، کافیست دستیارصوتی خود را صدا بزنید و از او بخواهید کاری را انجام دهد. مثلا از او بخواهید موسیقی آرامش بخش پخش کند. در این حالت دستیار صوتی به سیستم صوتی هوشمند وصل می‌شود و اینکار را انجام می‌دهد.

اپلیکیشن موبایل

این که بتوانید بسیاری از کارهای خانه را از طریق وسیله‌ای که همیشه همراه خود دارید انجام دهید شگفت انگیز نیست؟ هنگامی که جلوی تلوزیون لم داده‌اید می‌توانید از طریق موبایل خود چراغ ها، کولر و چیزهای زیاد دیگری را کنترل کنید.

اتوماسیون خانگی

انجام بعضی از کارها در خانه هرروز یا هر هفته تکرار می شود. روشن کردن چراغ ها و بسته شدن پرده ها هنگام غروب، باز کردن پرده ها هنگام صبح، آبیاری باغچه هر دو روز یکبار، تنظیم کردن سیستم سرمایش یا گرمایش بر اساس دمای هوا و... کارهایی هستند که می‌توانید یکبار برای همیشه به خانه هوشمند بسپارید و دغدغه‌های ذهنی خود را کم کنید.

آیا فن‌آوری خانه هوشمند در جهان به بلوغ و تکامل رسیده است؟

خیر، خانه هوشمند یک فن آوری نوپا و رو به رشد است. هنوز لوازم خانگی کمی امکان اتصال به خانه هوشمند را دارند. اما چشم انداز وسیع و جذابی برای این تکنولوژی وجود دارد و شرکت‌های نامدار زیادی در این حوزه مشغول تحقیق و توسعه هستند. در این چشم انداز، ماشین لباسشویی طبق برنامه لباس های شما را می شوید. یخچال مواد غذایی که تمام شده است را از سوپر مارکت اینترنتی سفارش می دهد. حتی ممکن است در آشپزخانه یک ربات برای تهیه و پخت غذا طبق برنامه رژیمی خود داشته باشید. اگر گمان می‌کنید که این چشم انداز دور از واقعیت است نگاهی به گوشی موبایل خود بیاندازید. آینده اتفاق می‌افتد و مهم است که ما برای آن آماده باشیم.

منابع تصاویر : خانه هوشمند هیربد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی