ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سهام عدالت را بفروشیم یا نگه داریم؟

سهام عدالت، دارایی ارزشمندی برای بیش از 49 میلیون ایرانی است. اغلب سهامداران عدالت که روش مدیریت مستقیم را چند ماه قبل انتخاب کرده‌اند، این روزها سر دو راهی فروش سهام عدالت یا نگهداری آن ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام عدالت، دارایی ارزشمندی برای بیش از 49 میلیون ایرانی است. اغلب سهامداران عدالت که روش مدیریت مستقیم را چند ماه قبل انتخاب کرده‌اند، این روزها سر دو راهی فروش سهام عدالت یا نگهداری آن هستند.

پیش از هر چیز لازم است بدانید تاکنون فروش سهام عدالت در دو مرحله اجرا شده و در حال حاضر، مشمولان سهام عدالت می‌توانند ۶۰ درصد از سهام خود را بفروشند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود ریزش‌های اخیر شاخص بورس، بسیاری از دارندگان سهام عدالت به ارزش سهام خود پی‌برده و سعی در نگهداری آن دارند. البته مسئولان و نهادهای فعال در بازار سرمایه نیز نگهداری و حفظ سهام عدالت را به دارندگان آن توصیه می‌کنند.

کارشناسان درباره سهام عدالت معتقدند، این سهام یکی از با ارزش‌ترین انواع سهام موجود در بازار سرمایه است و تاکید می‌کنند نوسانات این روز‌های بازار سرمایه طبیعی است. در واقع آنچه هر از چندگاهی از اُفت و صعود‌ها در بازار شاهد هستیم، مربوط به ذات بازار سرمایه است و سهامداران نباید در بلندمدت نگران دارایی‌هایشان باشند.

بد نیست بدانید با آزادسازی سهام عدالت، هر فرد سهامدار می‌تواند مدیریت سهام خود را به عهده گیرد و در صورت تمایل اقدام به فروش سهام عدالت خود کند. جهت آزادسازی سهام عدالت - در یک بازه زمانی مشخص - سهامداران می‌توانستند با مراجعه به سامانه سهام عدالت، روش مدیریت سهام عدالت خود را انتخاب کنند.

سهامدارانی که تمایل داشتند مدیریت سهام عدالت خود را شخصاً به عهده بگیرند، می‌توانستند با انتخاب گزینه آزادسازی به روش مستقیم در سامانه سهام عدالت، اختیار فروش سهام خود را به دست آورند و در صورت تمایل اقدام به نگهداری یا فروش آن خود کنند.

درصورتی‌که سهامدار تمایلی به آزادسازی مدیریت سهام عدالت خود به روش مستقیم نداشت، به‌صورت پیش‌فرض مدیریت سهام عدالت فرد، توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی صورت می‌پذیرفت و سهامدار همانند گذشته از امتیاز سهام عدالت خود استفاده می‌کرد.

با پایان زمان آزادسازی، سهامداران می‌توانند از طریق سامانه سعدی کارگزاری فارابی اقدام به فروش یا مشاهده ارزش روز دارایی‌هایشان کنند.

سامانه سعدی از طریق نشانی edalat.farabixo.com امکانات قابل‌توجهی را در اختیار سهامداران عدالت قرار می‌دهد.

در این سامانه ارزش روز دارایی سهامدار قابل‌رؤیت بوده و درصورتی‌که سهامدار تمایل به فروش بخشی از سهام عدالت خود را داشته باشد، می‌تواند با انتخاب گزینه فروش، بخشی از سهام خود را بفروشد.

جهت استفاده از امکانات سامانه سعدی می‌توانید با ورود کد ملی و شماره تلفن همراه خود، وارد این سامانه شوید.

نکته‌ای که هنگام ورود اطلاعات به سامانه سعدی باید مدنظر قرار گیرد، شماره تلفن‌همراه متقاضی است؛ به‌طوری‌که شماره تلفن وارد شده در سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری فارابی باید با شماره‌ای که در زمان ثبت‌نام سهام عدالت ارائه کرده‌اید، یکسان بوده و به نام سهامدار باشد.

در صورت مغایرت شماره وارد شده در این سامانه با شماره ارائه شده در هنگام ثبت‌نام سهام عدالت، سهامدار می‌تواند با مراجعه به سامانه سهام عدالت، مشخصات خود را اصلاح کند و پس از آن وارد سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری فارابی شود.

سهامدارانی که گزینه فروش سهام عدالت را در سامانه سعدی انتخاب می‌کنند، پس از فروش بخشی از سهام خود، وجه حاصل از فروش را توسط این سامانه دریافت می‌کنند.

در پایان لازم بدانید به‌دلیل ماهیت نوسانی بازار سرمایه، فروش سهام عدالت در بورس ممکن است زمان‌بر باشد، بنابراین زمان دقیقی جهت واریز وجوه حاصل از فروش را نمی‌توان اعلام کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی