ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه باید هاست و سرور مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب سرور یا هاست میزبانی وب یکی از مهمترین بخش‌های هر وبسایت موفقی است. شما باید سعی کنید، بهترین هاست وردپرس را انتخاب کنید، چون این موضوع بر روی سئو سایت شما و در نتیجه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

انتخاب سرور یا هاست میزبانی وب یکی از مهمترین بخش‌های هر وبسایت موفقی است. شما باید سعی کنید، بهترین هاست وردپرس را انتخاب کنید، چون این موضوع بر روی سئو سایت شما و در نتیجه روی فروش سایت شما تاثیرمستقیمی دارد. از طرف دیگر برای این که شما سایت موفق داشته باشید و مشتریان نیز استفاده‌ای متداوم و مستمر از سایت شما داشته باشند، سایت شما باید تمام ساعات روز در دسترس باشد و خدماتی که در آن ارائه می‌دهید، با سرعت بالایی برای مخاطبانتان قابل استفاده باشد. همه این دلایل نشان می‌دهد که انتخاب سرور یا هاست میزبانی وب به چه اندازه مهم و ضروری است و انتخاب آن باید با دانش مناسب و بررسی انواع هاست و سرور همراه باشد. در این متن سعی داریم به این موضوع بسیار مهم بپردازیم و انواع هاست سرورها را برشماریم و درباره هر یک نکاتی کوتاه و کاربردی را بیان کنیم. در ادامه به پرسش‌های زیر به طور مختصر پاسخ خواهیم گفت:

  • هاستینگ یا میزبانی وب چیست؟
  • VPS یا سرور مجازی چیست و خرید VPS چه مزایایی دارد؟
  • چگونه می‌توان بهترین سرور را انتخاب کرد؟

هاستینگ یا میزبانی وب چیست؟

هاستینگ یا میزبانی وب خدمات آنلاینی است که شما را قادر می‌سازد تا وبسایت خود را بر بستر اینترنت منتشر کنید. زمانی که برای یک هاست ثبت نام کنید، در واقع محیطی فیزیکی از یک سرور را اجاره کرده‌اید. شما می‌توانید در این فضایی که اجاره کرده‌اید، داده‌ها یا فایل‌های خود را برای نمایش در وبسایتتان قرار دهید.

سرور، کامپیوتری فیزیکی است که بدون وقفه کار می‌کند. این کار به این دلیل صورت می‌گیرد که سایت شما بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای کار کند تا هر شخصی در هر ساعتی بتواند سایت شما را بدون هیچ گونه مشکلی ببیند. هاست شما مسئول امنیت سایت شما نیز هست و همچنین وظیفه دارد که اطلاعات وبسایت شما را از سرور به مرورگر بینندگان سایت شما انتقال دهد.

هاست انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هاست وردپرس و هاست وارز اشاره کرد که کاربردهای مخصوص به خود را دارند، به عنوان مثال هاست وارز زمانی استفاده می‌شود که شما می‌خواهید، فایل‌هایی را در آن بارگزاری کنید که قفل آن‌ها شکسته شده است. همان طور که می‌دانید شکستن قفل نرم افزارها در بسیاری از کشورها مشمول قوانین کپی رایت می‌شود و جرم به حساب می‌آید اما کشورهایی در دنیا مانند هلند، چین و روسیه هاست‌هایی را در اختیار دیگران قرار می‌دهند که بدون هیچ مشکلی می‌توانید این فایل‌ها را در آن بارگزاری کنید.

همان طور که در این بخش دیدید انتخاب هاست مناسب مسئله بسیار مهمی است و باید در انتخاب آن نهایت دقت را بکنید. هاست انتخابی شما باید کنترل پنل مدیریتی کاربر پسندی داشته باشد و سرعت اتصال آن نیز بالا باشد اما مهمترین معیاری که بسیار در این زمینه تعیین کننده است، قیمت مناسب و سخت افزارها و نرم افزارهای به روز است. شما می‌توانید از نیراکلاود هاستی با چنین ویژگی‌های مهمی را تهیه کنید. نیراکلاود ارائه دهنده هاستی است که هم مناسب‌ترین قیمت را در برابر شرکت‌های مشابه دارد و هم هاست این شرکت دارای به روزترین سخت افزار و نرم افزار است.

VPS یا سرور مجازی چیست و خرید VPS چه مزایایی دارد؟

کلمه VPS مخفف عبارت انگلیسی virtual private server به معنای سرور اختصاصی مجازی است. VPS یکی از محبوبترین سرویس‌های هاستی است که شما می‌توانید برای وبسایت خود استفاده کنید. از فناوری مجازی سازی سرور برای ایجاد منابع اختصاصی برای چند کاربر استفاده می‌شود. چنین روشی بسیار امنتر از شیوه‌ای است که در آن فضای اختصاصی وجود ندارد. همچنین هزینه خرید VPS بسیار کمتر از زمانی است که می‌خواهید کل یک سرور را اجاره کنید. خرید  VPS به صاحبان وبسایت‌هایی پیشنهاد می‌شود که سطح متوسطی از ترافیک را دارند و برای همین نیاز دارند که از یک هاست اختصاصی استفاده کنند اما هنوز به منابع یک سرور اختصاصی کامل نیاز ندارند. از دیگر ویژگی‌های خرید VPS یا خرید سرور مجازی می‌توان به عملکرد خوب آن اشاره کرد. برخلاف سرورهای مشترک که صدها کاربر به طور همزمان از یک سرور استفاده می‌کنند، VPS به شما اطمینان می‌دهد که نسبت به دیگر کاربران مستقل باشید. همچنین شما می‌توانید نسبت به خرید VPS هلند اقدام کنید.

در این زمینه نیز برای کسب و کارهای آنلاین هزینه و قیمت حرف اول را می‌زند، شرکت نیراکلاود ارائه دهنده سرویس‌های هاستینگ، سرور مجازی VPS را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما قرار دهد علاوه بر این مزیت منحصر به فرد، شما می‌توانید از کیفیت سخت افزاری و نرم افزای سرور مجازی خود کمال اطمینان را داشته باشید.

جمع‌بندی

در این متن هاست را معرفی کردیم و از انواع مختلف آن گفتیم. در این قسمت درباره سرور مجازی یا VPS و همین طور درباره هاست وارز صحبت کردیم و گفتیم که سرور مجازی از سرعت بسیار خوبی برخوردار است و وبسایت‌هایی که ترافیک متوسطی دارند، می‌توانند از این گزینه استفاده کنند. مزیت خرید سرور مجازی این است که هم کار با آن راحتتر است و هم گزینه مقرون به صرفه‌ای است. شما می‌توانید با خرید سرور مجازی از نیراکلاود به همه این معیارها دسترسی پیدا کنید و نسبت به خرید VPS هلند اقدام کنید. نیراکلاود هاستی با سخت افزار و نرم افزارهای به روز و همراه با معتبرترین دیتاسنترها را به شما ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی