ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پیدا کردن موقعیت شغلی خوب بدون داشتن سابقه کاری

پیدا کردن موقعیت شغلی خوب بدون داشتن هیچگونه سابقه کاری ممکن است در نگاه اول ممکن است امری محال به نظر بیاید. اما شما با کمی اعتماد به نفس و تلاش می‌توانید به این هدف ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پیدا کردن موقعیت شغلی خوب بدون داشتن هیچگونه سابقه کاری ممکن است در نگاه اول ممکن است امری محال به نظر بیاید. اما شما با کمی اعتماد به نفس و تلاش می‌توانید به این هدف مهم دست یابید. در این مقاله شما را با گام‌هایی برای یافتن شغل مناسب آشنا خواهیم ساخت.

پیدا کردن موقعیت شغلی خوب بدون داشتن سابقه کاری

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که افراد جویای کار به‌ویژه فارغ‌التحصیلان با آن مواجه هستند، پیدا کردن موقعیت شغلی خوب بدون داشتن سابقه کاری است. درواقع، وقتی برای استخدام شدن در هر موقعیت شغلی نیاز به سابقه‌ی کاری نیاز است، تکلیف افرادی که تنها تجربه‌شان مدرک تحصیلی آ‌ن‌هاست چه خواهد شد؟ این افراد از کجا باید شروع کنند؟ هرگز فراموش نکنید که تمام افراد برای شروع یک کار جدید بی‌تجربه هستند و شما در این مسیر تنها نیستید. بنابراین کاملاً طبیعی است زمانی‌که فارغ‌التحصیل می‌شوید و به دنبال کار می‌روید، کمی دستپاچه شوید و اضطراب داشته باشید. دست‌ یافتن به یک جایگاه شغلی مناسب در بازار کار آن هم بدون سابقه‌ی کاری ممکن است کمی ناامیدکننده باشد، اما محال نیست! تنها با کمی اعتماد به نفس و تلاش می‌توان به این هدف مهم دست پیدا کرد. در ادامه راهکارهایی ساده اما کاربردی برای رسیدن به یک موقعیت شغلی ایده‌آل را آورده‌ایم.

خودتان را مثل کف دستتان بشناسید!

برای پیدا کردن موقعیت شغلی خوب در گام نخست باید تلاش کنید تا خودتان را بهتر بشناسید. بدون شک، هر انسانی خصوصیات فردی و تیپ شخصیتی منحصر به فرد خودش را دارد. به همین دلیل انتظاراتی که افراد در طول زندگی از خودشان دارند متفاوت است. متاسفانه مشکل بسیاری از افراد این است که دقیقاً نمی‌دانند از زندگی چه می‌خواهند و باید در کدام مسیر حرکت کنند. بنابراین مسیرهای غلطی را انتخاب می‌کنند که هیچ سنخیتی با تیپ شخصیتی آن‌ها ندارند. چنین افرادی در انتخاب مسیر شغلی صحیح نیز دچار اشتباه خواهند شد. کم نیستند افرادی که پس از بازنشستگی می‌گویند هیچ‌گاه به شغلشان علاقه‌ای نداشته‌اند و گویی تمام این سال‌ها در قفس بوده‌اند.

دلیل تمام این موارد تنها یک چیز است و آن هم عدم خودشناسی است. همان‌طور که بیل بورنت و دیوید ایوانس در کتاب «زندگی خود را طراحی کنید» عنوان می‌کنند: «هیچ فردی بر روی زمین آفریده نشده‌ است که روزی ۸ ساعت در شغلی که از آن متنفر است کار کند تا زمانی که مرگش فرا رسد». بنابراین بهتر است که برای پیدا کردن موقعیت شغلی خوب قبل از هرچیزی خودتان را به خوبی بشناسید. چراکه تنها از همین طریق می‌توانید بفهمید که در چه کارهایی بهتر از بقیه هستید و مسیر شغلی درست را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از تست‌های شخصیت‌شناسی استاندارد و علمی استفاده نمایید.

تشنه یادگیری باشید تا کامروا گردید!

پس از آن‌که خودتان را شناختید و فهمیدید که در چه زمینه‌ای بیش‌تر از بقیه استعداد دارید، نوبت به آن می‌رسد که در جهت رشد و پرورش توانایی‌های خودتان گام بردارید. این نکته را به خاطر داشته باشید که در بازار کار پر رقابت امروز، بدون یادگیری مهارت‌های شغلی نمی‌توانید جایگاه مناسبی برای خودتان به دست آورید. شاید باورتان نشود اما این روزها برخلاف آنچه که در هزاران آگهی استخدام می‌بینید، اهمیت سابقه‌ی کاری برای جذب نیرو در بسیاری از سازمان‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است. اغلب مدیران منابع انسانی و کارفرمایان با دیدن افرادی که از مهارت کافی در کار برخوردار هستند، بدون توجه به سابقه‌ی کاریشان آن‌ها را استخدام می‌کنند. امروزه، مسئولان استخدام در سازمان‌ها به دنبال افرادی سخت‌کوش و علاقه‌مند به یادگیری هستند. بنابراین برای پیدا کردن موقعیت شغلی خوب تلاش کنید تا همواره حس تعهد و کنجکاوی‌تان را نسبت به یادگیری و رشد نشان دهید.

برای خودتان یک رزومه‌ حرفه‌ای طراحی کنید

در گام بعدی برای پیدا کردن موقعیت شغلی خوب به آماده‌سازی رزومه‌ای جامع و بی‌نقص برای ارائه‌ی توانمندی‌ها، مهارت‌ها و سوابق شغلی خود نیاز دارید. نقش رزومه‌ی حرفه‌ای در شناساندن فرد و پتانسیل‌ها و مهارت‌های وی به کارفرمایان غیرقابل انکار است. با این همه، بسیار دیده شده که کارجویانی با وجود داشتن شایستگی‌های فراوان و سوابق علمی و فنی درخشان تنها به سبب نگارش رزومه‌ی غلط و غیر اصولی از دستیابی به فرصت‌های شغلی خوب محروم مانده‌اند. لذا به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای تدوین صحیح رزومه و در نتیجه افزایش شانس استخدام، با اصول رزومه‌نویسی آشنا شوید و رزومه‌ای استاندارد طراحی کنید.

برای پیدا کردن موقعیت شغلی خوب از چراغ کمک بگیرید!

چراغ، بستری مناسب برای پیدا کردن موقعیت شغلی خوب است که کارجویان می‌توانند با کمک آن به بهترین فرصتهای موجود در بازار کار دست یابند. البته چراغ یک سامانه استخدام محض نیست و پا را فراتر از ارائه‌ی یک بانک اطلاعاتی گسترده از آگهی‌های استخدام گذاشته است. این سامانه‌ی هوشمند با تلفیق خدمات آموزش و کاریابی به کارجویان در سراسر کشور کمک می‌کند تا با قدرت در مسیر کاریابی گام برداشته و از تمام موانع موجود در این مسیر با موفقیت عبور کنند.

تست‌های شخصیت‌شناسی، دوره‌های آموزشی، رزومه‌ساز آنلاین و پنل جستجوی پیشرفته، ارائه‌ی جدیدترین اخبار استخدامی، از جمله امکانات چراغ هستند که به شما در یافتن بهترین فرصتهای شغلی کمک می‌کنند. البته امکانات چراغ تنها به همین چند مورد ختم نمی‌شود. این سامانه با ارائه‌ی دوره‌های آموزشی مفیدی همچون آموزش آنلاین بورس به کاربران خود در راستای سرمایه‌گذاری صحیح و اصولی نیز کمک خواهد کرد. بنابراین فرصت را از دست ندهید و همین حالا با ورود و ثبت‌نام در این سامانه، از سرویس‌های جذاب و متنوع آن بهره‌مند شوید و برای ورود به بازار کار و سرمایه‌گذاری به سبک حرفه‌ای‌ها عمل نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد جواد
    محمد جواد | ۲۷ مهر ۱۳۹۹

    تو ایران اگه آغازاده باشی سابقه کار لازم نیست ...?

مطالب پیشنهادی