ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سئو برای استارت آپ ها: چگونه ترافیک اورگانیک تان را با سرعت افزایش دهید؟

بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند برای هر بیزنسی سخت و چالش برانگیز باشد، اما شرایط برای استارت آپ ها سخت تر خواهد بود. شما باید با سرعت کارها را پیگیری کنید، سریع تر به ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند برای هر بیزنسی سخت و چالش برانگیز باشد، اما شرایط برای استارت آپ ها سخت تر خواهد بود.

شما باید با سرعت کارها را پیگیری کنید، سریع تر به نتیجه برسید و جاذبه های لازم را به دست آورید قبل از اینکه بودجه مشخص شده تمام شود. شاید دلیل اینکه اینکه اکثر استارت آپ ها به دنبال راه های میانبر و نتیجه سریع تر باشند؛ همین بودجه ی کم است. متاسفانه گوگل الگوریتم سختگیرانه ای در مقابل این گونه دور زدن ها و میانبرها دارد.

برای یادگیری سئو سایت به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.seolab.ir/

تفاوت سئو معمولی و سئو استارت چیست؟

هیچ چیز! گوگل اهمیتی به این که شما یک استارت آپ، یک مجموعه حقوقی بزرگ و یا خرده فروش هستید نمی دهد. تنها چیزی که گوگل به آن توجه دارد وصل کردن مرتبط ترین محتوا به افراد به نسبت جستجویی است که در موتور انجام داده اند.

نیازمندی های سئویی یک استارت آپ درست شبیه یک برند معتبر جهانی است و موتورهای جستجو انتظار یکسانی از شما و یک کمپانی معروف دارند.

اما آنچه که باعث تفاوت سئو استارت آپ و دیگران می شود مقیاس چالشی است که با آن روبرو خواهند شد. شما منابعی که برندهای بزرگ در اختیار دارند را ندارید، قصد دارید در سریعترین روش ممکن رشد کنید و با رقیب های موفق بازارتان برابری کنید.

موتورهای جستجو چه می خواهند؟

همانطور که قبل تر گفته شد گوگل توجه نمی کند که شما چه کسب و کاری دارید و یا اهداف تان چیست. موتورهای جستجو خواسته های خودشان را دارند و وقتی با موضوعی مثل سئو روبرو هستیم تمام موارد مربوط به اختصاص جایگاه بالاتر به صفحاتی است که شرایط زیر را دارند:

  • دسترسی: موتورهای جستجو نیاز دارند قبل از رنک دادن به صفحات شما به آنها دسترسی داشته باشند.
  • کیفیت: محتوای خاص، مرتبط و کاربردی به صورتی که جوابگوی درخواست هایی باشد که کاربران جستجو می کنند.
  • تجربه کاربری بالا: یک وبسایت نهایت تجربه ای است که یک کاربر با شما و خدمات تان خواهد داشت به همین خاطر گوگل می خواهد بهترین طراحی کاربر را داشته باشید.
  • مشارکت: با ارائه محتوای با کیفیت و طراحی خوب مخاطب زمانش را به شما اختصاص می دهد و این چیزی است که موتور جستجو می خواهد.
  • بهینه سازی: بهینه سازی باید بتواند دسترسی موتورهای جستجو به صفحات تان را آسان کرده و برای مخاطب قابل فهم باشند.

یعنی شما باید هم زمان با تولید محتوای عالی، طراحی با کیفیت و آسان، از مهم ترین های بهینه سازی هم استفاده کنید و این چیزی است که هم موتورهای جستجو و هم کاربران می خواهند از شما ببینند.

موتورهای جستجو چگونه این موارد را ارزیابی می کنند؟

مشکلی که با اصطلاحات "محتوای باکیفیت" و "طراحی آسان" وجود دارد این است که بسیار مبهم اند. حالا چطور موتورهای جستجو با اطلاعات مبهم برخورد می کنند؟ در حالیکه تمام آنچه که به آن نیاز دارند اطلاعات دقیق و مشخص است؟

طبق گفته آندره لیپات سو، یکی از متخصصان سئو، گوگل برای رنکینگ از فاکتورهایی مانند محتوا، لینک، رنک برین (Rank Brain) استفاده میکند.

کلمات کلیدی

یکی از بزرگترین تغییراتی که طی سالها در الگوریتم گوگل به وجود آمد نحوه ارتباط و وصل کردن محتوا مناسب و با کیفیت به مرتبط ترین جستجو بوده است. روزهایی که به سادگی اصطلاحات جستجو را به کلمات کلیدی وصل می کردید تمام شده است. این در حالی است که این روزها الگوریتم "یادگیری ماشین" گوگل می تواند ارتباط عمیق موضوعی بطن محتوای شما را با جستجوهای کاربران مشخص کند و به آن امتیاز بدهد.

لینک ها

اگرچه گوگل هزاران فاکتور را در یک الگوریتم خود جا داده و از آنها در موارد متفاوت استفاده میکند، هموراه با تمام این تغییرات لینک جزو سه گزینه اول بوده است. محتواهایی که از منابع معتبر لینک می گیرند مشارکت افراد را بیشتر دریافت خواهند کرد. توجه داشته باشید که کمیت لینک ها اهمیتی ندارد بلکه کیفیت این لینک دهی ها ارزش گذاری می شود.

نشانه های UI

گوگل به طور کل از یک سری نشانه های طراحی کاربر استفاده می کند تا بفهمد تجربه کاربران و میزان ارتباطشان با سایت شما چگونه است. که شامل فاکتورهای مانند زمان بارگذاری، امنیت، سازگاری موبایلی، ناوبری سایت و جایگاه محتوا است.

نشانه های مشارکت

اگر می خواهید از میزان مشارکت افراد به محتوا و سایت تان اطلاع داشته باشید باید به مواردی مانند نرخ دفع کاربر(بانس ریت)، میانگین زمان روی صفحه، تعداد صفحات بازدید شده توجه کنید. این دقیقا کاری است که گوگل انجام می دهد. اگر یک کاربر بعد از ورود با سایت شما، از آن خارج شده و سایت دیگری را انتخاب کرد یعنی شما نتوانسته اید انتظارات را برآورده کنید.

مکان

موقعیت مکانی که در استراتژی سئو خود استفاده می کنید به ماهیت استارت آپ شما بستگی دارد. برای مثال ایر بی ان بی (Airbnb) قصد دارد که در نتایج لوکال یا محلی دیده شود و استارت آپ دیگری مانند اوبر (Uber) به موقعیت مکانی افراد تمرکز دارد تا بتواند با آنها با توجه به جایی که هستند ارتباط برقرار کند. برای ارتباط جستجویی و استراتژی های سئویی این فاکتور اهمیت بسیاری دارد و اگر کسب و کار شما به مکان افراد توجه دارد باید این نکته را در نظر داشته باشید.

ساخت یک وبسایت استارت آپی سازگار با سئو

اگر چه ساخت یک وبسایت و ارتباط گرفتن از ارزان ترین ارائه کننده هاست کار بسیار ساده ای است اما شما با این کار تمام درهای موفقیت را به روی خود می بندید.

همانطور که در این راهنما گفته شد مشارکت و طراحی کاربر پسند از جمله عواملی هستند که می تواند در مارکتینگ جستجو تاثیر بسزایی داشته باشند، و این یعنی شما باید وبسایتی تهیه کنید که با سئو سازگاری داشته باشد.

  • سئو محتوا: دسترسی به محتوا اولین دلیلی است که افراد از همان ابتدا به موتورهای جستجو مراجعه می کنند و تولید محتوایی که پاسخگوی نیازهای کاربران باشد با استراتژی هایی سئویی شما در ارتباط مستقیم هستند.
  • سئوی آن-پیج: سئوی داخلی از نکاتی است که باید همواره به آن توجه داشته باشید چرا که از مهم ترین بخش های استراتژی سئویی به حساب می آید.
    • نکاتی که باید به آنها توجه کنید به شرح زیر هستند:
    • URL صفحه: توصیفی، خوانا و دارای کلمات کلیدی مهم باشد. در خیلی از موارد می تواند شبیه تیتر صفحه باشد بدون فاصله مثل www.yoursite.com/your-page-URL.
    • تیتر صفحه: تیتری که در صفحه نتایج موتورهای جستجو با رنگ آبی مشخص می شود باید توصیفی، خوانا و دارای کلمات کلیدی مهم در جایگاه مناسب باشد.
    • هدینگ: مطمئن شوید که محتوای وبسایت شما به پاراگراف های کوتاه تر با هدینگ های مناسب تقسیم شده است. (H1, H2, H3)
    • محتوا: محتوایی ارائه دهید که خاص، کاربردی و به حد زیادی مختص یک موضوع دقیق باشد.
    • کلمات کلیدی: کلمات کلیدی را در تیتر صفحات و هدینگ استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد کلمات مترادف و شبیه به آنها در بدنه محتوا به کار ببرید.
    • تصاویر: وقتی که محتوا را به قطعات کوتاه تر تقسیم می کنید از تصاویر مرتبط استفاده کنید و آنها را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. سایز عکس را کمتر کنید، برای عکس ها آلت بگذارید و کلمات کلیدی را در جای درست به کار ببرید.
    • لینک داخلی: در بدنه محتوا از لینک های داخلی به وبسایت خودتان استفاده کنید.
    • بهینه سازی موبایلی: صفحاتی که برای موبایل بهینه شده باشند در صفحه نتایج بهتر و راحت تر دیده می شوند.
    • داده های اختصاص یافته(Structured Data): با استفاده از این ویژگی موتورهای جستجو اطلاعات اختصاصی در مورد محتوای شما را در قالب کد دریافت خواهند کرد که بخش های مختلف صفحات وبسایت شما را علامت گذاری می کند.

از همان ابتدای کار وبسایتی بسازید که با سئو سازگار باشد چرا که در ادامه راه با مشکلات بیشتری مواجه نخواهید شد.

چگونه بهترین محتوا را برای سئو یک استارت آپ تهیه کنیم؟

تولید محتوای با کیفیت و با ارزش در این روزها از کارهای بسیار سخت و در عین حال مهم به حساب می آید، خصوصا وقتی منابع محدود باشند. اول از همه موضوعی را پیدا کنید که عالی باشد و بعد به حجم آن توجه کنید. هدف این است که در تولید محتوا با ویژگی های زیر ثابت قدم باشید:

  • ارزشمندی: محتوایی تولید کنید که مخاطب نتواند در جای دیگری آن را پیدا کند.
  • لینک شدنی: وقتی محتوای شما از منابع معتبر لینک دریافت می کند یعنی کاری که می کنید ارزشمند است و گوگل هم به این توجه می کند.
  • به اشتراک گذاشتنی: وقتی افراد با محتوای خوبی مواجه می شوند اغلب آن را با دوستان شان به اشتراک می گذارند. پس شما باید مطمئن شوید محتوای شما به اشتراک گذاشته خواهد شد.
  • متنوع: فقط به نوشتن بلاگ پست پیله نکنید و از دیگر قالب هایی محتوایی هم استفاده کنید.
  • بصری: محتوای شما باید از نظر بصری هیجان انگیز و جذاب باشد تا افراد را وادار به مشارکت، به اشتراک گذاشتن و لایک کردن بکند.
  • بهینه شده: هر محتوایی باید برای موتورهای جستجو بهینه شده تا قابلیت دیده شدن و دسترسی اش بیشتر شود.
  • عملی:لینک ها، لایک ها و به اشتراک گذاری ها فقط زمانی ارزشمندند که بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنند.

خبر خوب این است که اغلب استارت آپ ها خلاق هستند و مطمئنا از ایده های استفاده می کنند که مخاطب را به خوبی در نظر گرفته و مسیر را برایشان هموارتر خواهد کرد. برندها اغلب با این مسئله درگیر هستند، اما شما در این بخش شانس بیشتری دارید و بهتر است از آن به خوبی استفاده کنید.

اتوماتیک کردن استراتژی سئویی استارت آپ

رشد سریع و پایدار از مهم ترین اهداف استارتاپی است؛ اما سئو یک فرآیند آرام و مداوم است. میانبرها در این مسیر مشکلات بسیاری ایجاد خواهند کرد. اما اتوماتیک شدن بعضی از وظایف سئویی تکراری باعث شده است که حجم کاری تیم سئو و مارکتینگ کمتر شود. درست است که با اتوماتیک کردن بعضی از تسک ها نمی توانید راه صد ساله را یک شبه طی کرده و به بالاترین جایگاه دست پیدا کنید اما این به شما اجازه می دهد وقت تان را بر روی کارهای دیگری متمرکز کنید.

کارهای سئویی که در یک استارت آپ می توان اتوماتیک انجام داد:

  • گزارش ها و آدیت های سئو:از روش های اتوماتیک برای گرفتن گزارش سئویی استفاده کنید تا همواره از نحوه عملکرد سایت تان اطلاع داشته باشید.
  • کلمات کلیدی و بک لینک: لازم نیست به صورت دستی کلمات کلیدی را تکرار کنید و یا پروفایل بک لینک ها را چک کنید.
  • اطلاعیه: نوتیفیکیشن موارد مانند نرخ بانس بالا، لینک خراب، سرعت بارگذاری کم و … فعال کنید تا به موقع متوجه شده و آنها را رفع کنید.
  • لید جنریشن:از فرم های چند بخشی استفاد کنید تا لیست ایمیل تهیه کرده و پاسخ دهی را اتوماتیک کنید.
  • اشتراک اجتماعی: ابزارهای بسیار زیادی برای به اشتراک گذاشتن و عمومی کردن محتوای تان وجود دارند.
  • گزارش عملکرد:با اتوماتیک کردن نحوه عملکرد محتوایی شما متوجه خواهید شد که مخاطبان تان با چه بخش هایی بیشترین ارتباط را برقرار کرده اند و کجاها به بهبود احتیاج دارند.
  • بهینه سازی: شما می توانید انجام بعضی از کارهایی سئویی مثل تغییر سایز عکس ها، شکل دهی urlها، ساخت صفحات، قرارگذاری cta، و صدها مورد دیگر را اتوماتیک کنید.

اگر شما حس می کنید که در حال تکرار یک سری از کارها هستید مثلا نوشتن دیسکریپشن ها، راهی پیدا کنید تا بتوان آنها را به صورت اتوماتیک انجام داد. درست است که شما نمی توانید تمام کارها را خودکار کنید اما با اتوماتیک کردن یکسری از آنها از نظر زمانی جلو افتاده و خطاهای انسانی را کاهش می دهید.

اتوماتیک کردن کارها کمک می کند بتوانید به دیگر بخش ها که به تمرکز دقیق و توجه بیشتر احتیاج دارند مشغول شوید مانند تولید محتوای درست و تصمیم گیری های استراتژیک. به طور کلی این تنها هکی است که شما می توانید برای رشد استارت آپ ها با بودجه کمتر انجام دهید.

در صورتی که به دنبال آموزش برای مبتدیان هستید، بخش آموزش سئو مقدماتی سایت سئولب را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی