ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

لوازم یدکی لیفان را اصل بخرید

لوازم یدکی هر خودرو یکی از اعضای حیاتی هر اتومبیلی است که امروزه بیشتر ما با آن سروکار داریم. با توجه به تنوع محصولات و همچنین تقاضای بالا برای برندی همچون لیفان که یکی از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لوازم یدکی هر خودرو یکی از اعضای حیاتی هر اتومبیلی است که امروزه بیشتر ما با آن سروکار داریم. با توجه به تنوع محصولات و همچنین تقاضای بالا برای برندی همچون لیفان که یکی از سردمداران خودرو های چینی در بازار ایران است، در نظر گرفتن این نکته بسیار مهم است که در صورت خرابی خودروی خود و نیاز آن به تعویض قطعه و استفاده از لوازم های یدکی مورد نیاز از محصولات اورجینال و اصل بهره بگیرید. بهره گیری از موارد ذکر شده فوق این امکان را به شما می دهد تا عملکرد مجموعه خودرویتان منظم و درست پیش برود و خودرو بدون هیچ مشکلی در حرکت باشد.

قطعات یدکی استاندارد

در کشور ما لوازم یدکی که زیر نظر سازمان ملی استاندارد است در مجموع به دو زیر شاخه تقسیم بندی می شوند: ایمنی و فوق ایمنی، که موسسه استاندارد بر اساس میزان اهمیت و کاربرد این لوازم را در انواع خودرو ها دسته بندی می کند.

البته باید این مسئله را در نظر داشته باشید که یکی از معایب این طرح بدین صورت است که موسسه استاندارد تمامی قطعات را امتیاز گذاری و طبقه بندی نکرده است و با تایید کارخانه سازنده و دریافت هولوگرام وارد بازار می‌شوند.

سازمان ملی استاندارد همچنین تنها وظیفه تعریف استاندارد را دارد و نظارت بر فروش قطعات در بازار بر عهده اتحادیه فروشندگان و دستگاه‌های نظارتی است.

مزایای استفاده از قطعات اصل

۱ - کیفیت

وقتی حرف از کیفیت می زنیم یعنی لوازم یدکی ارائه شده در بازار دارای بالاترین بازدهی و مرغوبیت باشد. این قطعات می تواند هم  در همان کارخانه و خط تولیدی خودرو ساخته شوند و یا مستقیماً تحت نظارت تولیدکننده خودرو تولید شده‌ باشند. برندی همانند لیفان اجازه نمی دهد اعتبارش در بازار جهانی مخصوصا بازار ایران به مخاطره بیفتد ، به همین دلیل تلاش را بر این دارد تا لوازم یدکی اورجینال و با کیفیت بالا را روانه بازار کند.

۲ -  امنیت

سلامت خودتان در وهله اول و سپس سلامت و کارایی بالای خودرویتان مهم ترین دلیلی است که میتوان به دنبال آن بود تا با تهیه و استفاده از لوازم و قطعات اصل تضمینی باشد برای آنچه به آن در بلند مدت به آن می نگرید حتی با صرف هزینه ای بالاتر نسبت به خرید قطعات تقلبی که در بازار موجود است.

۳ - دوام و ماندگاری

از مهم ترین مشخصه ها و ویژگی هایی که میتوان برای یک قطعه دارای برچسب اورجینال و هولوگرام است ذکر کرد بدین صورت می باشد که این قطعات دارای دوام، استحکام و مقاومت بالایی در زمان نسبت به قطعه های تقلبی و بی کیفیت موجود در بازار از خود نشان می دهند و  ثابت شده است که تنها قطعات اصلی هستند که مشخصه‌های فوق و در نتیجه ماندگاری یک خودرو را تضمین می‌کنند.

۴ - صرفه‌جویی در زمان

بله درست فکر می کنید، انتخاب و استفاده از لوازم یدکی اصل حتی در زمان شما نیز باعث صرفه جویی می شود بدین وسیله که انتخاب یک جایگزین مناسب با همان کارایی و بازده در بازار بسیار زمانبر و فرسایشی است و در آخر این اطمینان را نخواهید داشت میزان کاربردی بودن آن به چه صورت خواهد بود اما شما می‌توانید با تهیه لوازم یدکی مطمئن و اصلی آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها صرفه‌جویی زیادی در زمان خود کنید و استرس خود را کاهش دهید.

۵ - صرفه‌‌جویی در هزینه

استفاده از قطعات متفرقه و بی کیفیت شاید در مرحله اول هزینه ی کمتری نسبت به تهیه قطعات اصل داشته باشد اما در طولانی مدت و پس از گذر زمان به دلیل اینکه این لوازم کارایی مناسبی ندارند شما مجبور به تعویض چندین باره این قطعات می شوید و هر بار نیز باید هزینه ای اضافه کنید و در آخر نیز کارایی لازم را نداشته باشد. پس بهتر است که با تامین لوازم یدکی اصل از نمایندگی های معتبر خیال خود و خودرویتان را آسوده کنید.

راه‌های تشخیص لوازم یدکی اصل و تقلبی

۱ - بسته‌بندی

قطعات لیفان تقلبی معمولا در بسته بندی خود دارای غلط املایی های ریز هستند که شما فقط با دقت در آنها می توانید متوجه فرق آن با قطعات اصل شوید، همچنین در هنگام خرید به تمامی اجزای بسته‌بندی قطعات لیفان دقت کنید. یک نکته‌ی دیگر، رنگ بسته‌بندی است. اکثراً رنگ بسته‌بندی تقلبی کمرنگ‌تر یا تیره‌تر از بسته‌بندی اصلی‌ست و استحکام و مرغوبیت کافی را ندارد.

۲ - کشور سازنده

امروزه و با توجه به شرایط کشور و با توجه به اینکه در بعضی مواقع امکان نظارت کامل بر بازار فراهم نمی باشد کالاهای تقلبی به راحتی وارد بازار لوازم یدکی شوند و حتی به وفور نیز یافت می شوند. توجه و شناسایی قطعه های موجود در بازار با نگرش بر اینکه کشور مبدا و سازنده آن چه کشوری است می تواند یکی از راه های تشخیص قطعات اصل از تقلبی باشد. لوازم یدکی اصل باید در کشور سازنده‌ی خودرو و یا کشورهای تحت نظر آن کمپانی تولید و صادر شود. ذکر این نکته نیز مهم است که یکی دیگر از راه های تشخیص این قطعات توجه به واردکننده‌ی آن کالاست. با خرید از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز و معتبر، این مشکل هم حل خواهد شد.

۳ - متقارن بودن اجزای قطعات

یکی از مشخصه های قطعات یدکی متفرقه که معمولا در بسیاری از آنها مشترک است عدم تقارن در آن قطعه می باشد که  اصل نبودن آن قطعه را مشخص می‌کند. لوازم یدکی تقلبی در اکثر مواقع در مدت زمان کم، با مواد اولیه‌ی بی‌کیفیت تولید می‌شوند به همین خاطر دقت و کیفیت قطعات اصلی را دارا نیستند.

۴ - قیمت نامتعادل

در بازار امروزه کشور ما و با توجه به نرخ ارز قیمت های تمامی لوازم مخصوصا لوازم یدکی ثابت نیست و همیشه دارای نوسان می باشد و این نکته که قبل از تهیه قطعات یدکی برای خودرو خود ابتدا میزان قیمت آن قطعه در بازار را به صورت میانگین به دست آورید و سپس آن را از فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر تهیه کنید. اگر قیمت قطعه ای پایین تر از حد معمول بازار باشد بدیهی است که آن قطعه تقلبی است و کیفیت لازم را ندارد.

۵ - کد شناسایی و مارک شرکت سازنده

یکی از بهترین راهکار ها برای شناسایی قطعات اورجینال در خودرو های خارجی و چینی همانند لیفان این است که باید  لوازم یدکی باید متناسب با شماره سریال خودرو خریداری شود. شما می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خود را با توجه به شماره شاسی و سال ساخت مدل خودروی خود تهیه کنید.

۶ - خرید از  بورس لوازم یدکی

شما در هر شهری که زندگی می کنید می توانید با پیدا کردن منبع و بورس لوازم یدکی معتبر شهر خودتان و خرید از نمایندگی های مربوطه به خودروی لیفان اقدام به خرید قطعات اصل و اورجینال کنید.  این بازار ها تحت نظارت صنف قرار می‌گیرند و وقتی نظارت بالا باشد، امکان خرید و فروش کالای تقلبی هم کاهش می‌یابد.

راه‌کارهایی که در این مقاله گفته شد به شما در خرید لوازم یدکی اصل کمک می‌کند. خرید کالای تقلبی، هم برای خودرو و هم برای سرنشینان خودرو ایجاد خطر می‌کند پس اصل بودن لوازم یدکی اهمیت بالایی دارد.

بازرگانی اتحاد؛ تامین کننده لوازم یدکی لیفان

بازرگانی اتحاد تامین کننده و معتبر ترین وارد کننده لوازم یدکی لیفان که خریدی بدون واسطه و بهترین قیمت را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است. شما میتوانید در صورت بروز هر یک از مشکلات ذکر شده قطعات مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت و ضمانت اصل بودن آن از بازرگانی اتحاد تامین فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی