ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سایت سوالات، محلی برای مطرح نمودن سوالات مختلف فنی، علمی و سلامت

یکی از دغدغه های یادگیری مطالب مختلف از جمله زمینه های مختلف کامپیوتر، این است که سوالاتی که در حین یادگیری یا پس از آن برایمان پیش می آید را در کجا و از چه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از دغدغه های یادگیری مطالب مختلف از جمله زمینه های مختلف کامپیوتر، این است که سوالاتی که در حین یادگیری یا پس از آن برایمان پیش می آید را در کجا و از چه کسی بپرسیم. سایت سوالات، سایتی است که به همین منظور ایجاد شده است. در این سایت میتوانید سوالات خود را در زمینه های مختلف از جمله برنامه نویسی، کاربری کامپیوتر، شبکه و سرور، موبایل و گجت ها،سلامتی، ریاضی، فیزیک، عکاسی و هنر، تحقیق و پژوهش و مسائل مذهبی سوال کنید و پاسخ دریافت نمائید.

برنامه نویسی و منابع لازم برای یادگیری آن

برنامه نویسی یکی از مهم ترین مشاغلی است که امروزه به شکل گسترده ای در دنیا به آن نیاز است. برنامه نویس ها می توانند با استفاده از مهارت های خود و خلق برنامه های کارآمد، نیازهای مختلف را با سرعتی بسیار بیشتر از قبل حل کنند. به همین دلیل برنامه نویسی یکی از مشاغل مهم و البته، بسیار پردرآمد است.

در کشورهای اروپایی، آمریکایی و همچنین هند، برنامه نویسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این کشورها تکنولوژی توسعه زیادی پیدا کرده و با توجه به حضور استارت آپ های پیشرفته و نیاز به برنامه نویسان توانا، این افراد در مشاغل مهمی مشغول به کار هستند. در ایران نیز روند رو به رشد استارت آپ ها و توسعه روز افزون انواع اپلیکیشن ها، برنامه نویسی یکی از مشاغل موفق محسوب می شود.

داشتن درآمد بالا و زمینه بسیار مساعد برای پیشرفت، موجب شده تا افراد بسیار زیادی علاقمند به یادگیری برنامه نویسی بشوند. برنامه نویسی دنیای بسیار بزرگی دارد که هر کس می تواند به آن حوزه ای که بیشتر به آن علاقه دارد رفته و در آنجا مشغول فعالیت شود. اگرچه که بیشتر برنامه نویس ها و متخصصان این حوزه، دانشجویان کامپیوتر هستند، اما برای آن که یک برنامه نویس بشوید لازم نیست که حتما رشته تحصیلیتان کامپیوتر باشد.

خوشبختانه امروز به لطف اینترنت و آموزش های گسترده ای که هم در کتاب ها و هم در وبسایت های مختلف وجود دارد، آموزش بسیار آسان تر شده. منابع بسیار متعدد و با کیفیتی در اینترنت هستند که با استفاده از آن ها می توان زبان های برنامه نویسی مختلف را یاد گرفت.

برای یادگیری برنامه نویسی روش های مختلفی وجود دارد. برخی افراد به روش های سنتی تر علاقه دارند و با کتاب های خودآموز برنامه نویسی، مهارت مورد نظر خود را فرا می گیرند. برخی دیگر از افراد، به کلاس می روند تا به شکلی آکادمیک و منظم آموزش ببینند. برخی دیگر از افراد رو به انجام پروژه می آورند و از طریق کارآموزی و پروژه گرفتن شروع به یادگیری می کنند. و بالاخره بعضی هم رو به گوگل و اینترنت آورده و از منابع اینترنتی، از جمله ویدیوهای آموزشی استفاده می کنند.

مراحل یادگیری برنامه نویسی

اولین مرحله در شروع یادگیری برنامه نویسی این است که مشخص کنید دقیقا می خواهید در چه خوزه ای فعالیت کنید. همان طور که گفته شد، برنامه نویسی دنیای بزرگی دارد که در آن هر کس می تواند به فعالیت در حیطه مورد علاقه خود مشغول شود. عمدتا برنامه نویسی را می توان به سه حوزه برنامه نویسی وب، دسکتاپ و گوشی ها و وسایل هوشمند تقسیم کرد.

در برنامه نویسی وب، که شامل زبان هایی مانند پایتون، PHP، ASP،  CSS، JS و... می شود، افرادی فعالیت می کنند که کارشان طراحی و ساخت سایت است. برنامه نویسی دسکتاپ، حوزه ای است که در آن با استفاده از زبان هایی مانند C، C شارپ، C پلاس و... برنامه های مخصوص کامپیوتر (ویندوز و مک) تولید می شوند. برنامه نویسی گوشی هم به دو شاخه اندروید و IoS تقسیم می شود.

پس از انتخاب حوزه فعالیت باید شروع به یادگیری زبان های برنامه نویسی برتر در آن حوزه کرد. امروزه زبان های برنامه نویسی و فریم ورک های آن ها بسیار متنوع و زیاد شده اند. این که برنامه نویسی را با کلاس یاد بگیرید، یا با کتاب و یا آن که آموزش را به اینترنت و گوگل و یوتیوب واگذار کنید، تا حد زیادی به خود شما بستگی دارد. ممکن است شما با حضور در کلاس راحت تر به هدف خود برسید.

آن چه که برای برنامه نویس شدن، به صورت حرفه ای، نیاز است داشتن صبر و پشتکار بالا، تمرین و تجربه زیاد در کدنویسی و اجرای عملی پروژه هاست. یادگیری ساختار و سینتکس زبان های برنامه نویسی زمان زیادی نیاز ندارد، بلکه یادگیری توانایی به کار بردن آن ها برای ساخت برنامه مناسب است که دشواری های فراوان دارد.

اما یکی از اجزای جدا نشدنی در فرآیند یادگیری برنامه نویسی، سوالاتی است که در این فرایند برای افراد پیش می آید. برنامه نویس های تازه کار بارها و بارها در نوشتن کد خود اشتباه می کنند و با ارورهای مختلف روبرو می شوند. حتی بسیاری از مواقع، برنامه نویس های حرفه ای نیز دچار چنین مشکلی می شوند؛ یک ارور در برنامه آن ها پیدا می شود که به هیچ روشی قابل برطرف شدن نیست.

بنابراین چه در ابتدای مسیر یادگیری برنامه نویسی باشید و چه در این عرصه خبره و کارکشته بشوید، همواره ممکن است با سوالاتی روبرو شوید که پاسخی برایشان نمی یابید. در چنین شرایطی عمدتا برنامه نویس ها به سراغ گوگل می روند. آن ها با جستجو در اینترنت به دنبال موارد مشابه مشکل خود گشته و سعی می کنند در انجمن های مجازی معتبر سوال خود را مطرح کنند.

سایت سوالات

امروزه سایت های زیادی برای رفع این مشکل برنامه نویس ها به وجود آمده اند. در بین سایت های مختلفی که برای برنامه نویسی و موارد مربوط به آن فعالیت می کنند، سایت سوالات را می توان بهترین سایت فارسی زبان دانست. سایت سوالات، وبسایتی است که به صورت تخصصی به پاسخگویی سوالات مختلف در رابطه با کامپیوتر پرداخته و به رفع و حل اشکالات مختلف کمک می کند.

یکی از اصلی ترین مزیت های سایت سوالات این است که در آن می توان پاسخ سوالات مربوط به تمام حوزه های مختلف کامپیوتری را پیدا کرد. به عنوان مثال شما در هر زمینه ای برنامه نویسی که فعالیت دارید، می توانید سوالات برنامه نویسی خود را در این وبسایت مطرح کنید. همچنین سوالات سرور و شبکه، سوالات مربوط به ویندوز و ارورها و ترفندهای آن و...، همگی در سایت سوالات پاسخ داده می شوند.

نقطه قوت مهم دیگر سایت سوالات، داشتن کاربران فعال زیادی است که هر روز از سایت بازدید می کنند. کاربران سایت سوالات در حوزه های مختلف امنیت، برنامه نویسی، سرور و شبکه و... فعالیت دارند. بنابراین شما می توانید سوال خود را در محیط مناسب و آموزنده سایت سوالات مطرح کرده و مطمئن باشید به پاسخش خواهید رسید.

سایت سوالات با ایجاد محیطی پویا و از نظر بصری جذاب، به یک منبع کمکی و آموزشی مهم در یادگیری برنامه نویسی و سایر حوزه های کامپیوتر تبدیل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۱۲ آبان ۱۳۹۹

    بعیده همچین سایتی جواب بده، اما آرزوی موفقیت میکنم برای مدیرانش

مطالب پیشنهادی