ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نت‌باکس فراتر از یک اندرویدباکس

تجربه تماشای فیلم و سریال روی تلویزیون تجربه منحصر به فرد و خاصی است. تجربه ای که با پیشرفت تکنولوژی کمرنگ تر شده چرا که امروزه عادت کردیم برای دیدن فیلم و سریال‌ها به سراغ ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تجربه تماشای فیلم و سریال روی تلویزیون تجربه منحصر به فرد و خاصی است. تجربه ای که با پیشرفت تکنولوژی کمرنگ تر شده چرا که امروزه عادت کردیم برای دیدن فیلم و سریال‌ها به سراغ لپتاپ یا گوشی برویم. اما اگر بخواهیم فیلم و سریال‌های به روز خارجی و ایرانی، پخش زنده فوتبال‌ها که بسیاری از آنها در تلویزیون پخش نمی‌شود، ویدئوهای کوتاه وایرال، فیلم‌ها و سریال‌های آرشیو شده و کلی چیزهای دیگر را روی صفحه بزرگ تلویزیون تماشا کنیم، چه راه حلی وجود دارد؟

اندرویدباکس‌ها برای همین مقصود به وجود آمده‌اند؛ دستگاه‌هایی که با کابل HDMI به تلویزیون شما وصل شده و با سیستم عامل اندروید تلویزیون شما را بدون هزینه‌های گزاف تبدیل به یک تلویزیون هوشمند می‌کنند. اندروید باکس‌ها را می‌توان دسته‌ای از ست‌تاپ باکس‌های اینترنتی یا OTT STB دانست که با اتصال به اینترنت محتوا را بجای آنتن TS از دنیای بسیار غنی تر اینترنت دریافت می‌کنند.

نت باکس چیست؟

نت باکس اندروید باکسی هست که بهترین تجربه تماشای محتوای آنلاین و آفلاین را روی تلویزیون شما فراهم می‌کند. نت باکس از ابتدا طوری طراحی و پیاده سازی شده که کاربر تلویزیونی هنگام کار با آن هیچ مشکلی نداشته باشد. بگذارید یک نگاه به مشکلاتی که ممکن است برای کاربران تلویزیونی اندروید باکس پیش بیاید بندازیم.

فرض کنید می‌خواهید برای باز کردن یک اپلیکیشن روی گوشی اقدام کنید. در اینصورت بسادگی روی لیست برنامه‌های گوشی می‌زنید، بعد اپ مورد نظرتان رو پیدا و انتخاب می‌کنید. در تمام این فرآیند فرمان‌های شما از طریق لمس صفحه نمایش به سیستم عامل منتقل می‌شود. اما روی تلویزیون چطور؟ روی تلویزیون که نمی تونید اپ مورد نظرتان رو تاچ کنید تا باز شود! لذا باید از واسط دیگری برای ارتباط با دستگاه استفاده کنید و این واسط همان ریموت کنترل قدیمی است!

اینکه برنامه‌ها در اندروید تلویزیونی طوری طراحی و ساخته شوند که بتوان از آن‌ها با ریموت کنترل استفاده کرد، برعهده سازندگان برنامه‌هاست (مثلا نماوا برای این منظور اپلیکیشن اندروید تی وی نماوا را بجای اپلیکیشن اندروید موبایل عرضه کرده است). در نت باکس تلاش شده همه قسمت‌هایی از اندروید که کاربر به آنها نیاز دارد (مثلا تنظیمات اندروید، برنامه‌های سیستمی، لانچر و …) طوری طراحی و ساخته شوند که کاربر بدون نیاز به تجهیزات اضافی مثل ماوس و کیبورد به همه خواسته‌هایش برسد. بنابراین در نت باکس کاربرها هم می‌توانند بچه‌ها باشند هم پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها. چون نیازی به موس و کیبورد ندارند و مثل قبل، فقط از کنترل استفاده می‌کنند. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می‌توانید این نوشته را بخوانید که در آن بطور مفصل تفاوت اندروید و اندروید تی وی بررسی شده است.

مزایای نت باکس نسبت به رقبا

نت باکس برای خلق تجربه کاربری یکپارچه و بی نقص، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی که کاربران به آن نیاز دارند را توسعه می‌دهد. به همین دلیل نت باکس را می‌توان یک پلتفرم نامید و نه صرفا یک سخت افزار. برای مثال برای تایپ کلمات (مثلا در زمان جستجو در اپلیکیشن تلوبیون) به یک کیبورد مجازی بهتر نسبت به کیبوردهای معمولی اندروید نیاز دارید و نت باکس کیبوردی مناسب برای اندروید تی وی توسعه داده (نت کیبورد) که روی دستگاه‌های نت باکس و نت باکس وان استفاده شده اند. روی نت باکس اپلیکیشنی بنام فیلم لند وجود دارد که فیلم و سریال‌های خارجی رو به صورت رایگان برای تماشا عرضه می‌شوند. کاربران نت باکس می‌توانند با اپلیکیشن فیلم لند فیلم‌های روی هارد را مدیریت کنند، فیلم جدید ببینند و یا دانلود کنند. نت استور برای نصب اپلیکیشن‌های اندروید تی وی توسعه داده شده و بسیاری پروژه‌های نرم افزاری دیگر که کم کم به پلتفرم نت باکس اضافه می‌شوند.

نت باکس همچنین همکاری خوبی با شرکت‌های ثانویه (ارائه دهندگان سرویس تماشای فیلم آنلاین) و وارد کننده‌های سخت افزار شکل داده تا قیمت تمام شده دستگاه برای کاربران نهایی را کاهش دهد. همچنین نت باکس با تنوع زیاد در محصولات خود در تلاش است همه سلیقه‌ها را پوشش دهد از دستگاه اقتصادی (نت باکس اکو) تا دستگاه قدرتمند X96 MAX PLUS مدل نت باکس وان، پردازنده‌های میان رده و پرچمدار، اندروید نسخه 7 تا اندروید نسخه ۱۰ همگی در سبد محصولات نت باکس عرضه شده‌اند.

نت باکس و نت باکس وان

در حال حاضر اندروید باکس‌های نت باکس در دو سری نت باکس و نت باکس وان عرضه به بازار عرضه می‌شوند. اندروید باکس‌های نت باکس را خود شرکت وارد و عرضه می‌کند و اندرویدباکس‌های سری نت باکس وان را شرکت‌های دیگه وارد می‌کنند و بعد اضافه کردن پلتفرم نت باکس ،آن را به بازار عرض می‌کنند. اندروید باکس‌های نت باکس رو می‌توانید از سایت نت باکس و دیجیکالا خریداری کنید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ped.R
    ped.R | ۵ آذر ۱۴۰۱

    خیلی قدیمیه! لینکاشم خرابه :)

مطالب پیشنهادی