ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

معرفی انواع کمد دیواری

کمد دیواری به عنوان یک وسیله کاربردی در هر خانه ای وجود دارد و می‌تواند به هر فضایی نظم ببخشد. کمد دیواری ها شلوغی فضا را کم می کنند و امروزه نمونه های توکار آنها ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کمد دیواری به عنوان یک وسیله کاربردی در هر خانه ای وجود دارد و می‌تواند به هر فضایی نظم ببخشد.

کمد دیواری ها شلوغی فضا را کم می کنند و امروزه نمونه های توکار آنها بسیار محبوب شده است .کمد دیواری می تواند برای قرار دادن هر وسیله ای وجود داشته باشد .در اتاق خواب ها معمولاً کمد دیواری جزو جدانشدنی از طراحی اتاق هستند.

تصور کنید اگر کمد دیواری ها در منازل وجود نداشته باشند هرج و مرج به وجود می آید و افراد از دیدن آن کلافه می شوند. برای همین در دنیای طراحی داخلی نمونه های متنوعی از کمد دیواری ها؛ کمد دیواری های ریلی و انواع دیگر وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند برای محیط های اداری؛ تجاری و منازل مسکونی استفاده شود.

کمد دیواری چیست؟

کمد دیواری وسیله ای برای نگهداری لوازم و اشیا می باشد که نحوه قرارگیری آنها معمولاً طبق محاسبات طراحان تعیین می شود .در برخی از موارد کمدها در مکانی که وجود داشته باشد؛ افراد می‌توانند از زیبایی ظاهری آن هم در اتاق استفاده کنند.

اما اگر می‌خواهید کمد دیواری ها را انتخاب کنید باید در ابتدا آنها را بشناسید زیرا آنها بر حسب نوع متریال؛ زیبایی و موارد دیگر دسته بندی می شود.

کمد دیواری بر حسب نوع درب

انتخاب درب کمد یکی از موارد بسیار مهم است که طراحان در هنگام نصب آن توجه می‌کند. درب ها به دلیل اینکه به صورت متعدد باز و بسته می شوند، بهتر است که نوع آنها را مشخص کنید.

کمد های لولایی

معمولاً به سمت بیرون باز می شوند و مدل سنتی در کمد ها هستند که در زمان های گذشته بیشتر از آنها استفاده می شد و نیاز به فضای زیادی برای باز و بسته شدن درب کمد دارد. اما نمونه های متنوع دیگری هم در بازار وجود دارد که یکی از آنها کمد ریلی است.

کمدهای ریلی

امروزه بیشتر در ساخت کمد دیواری ها استفاده می شود می توانید با کشیدن درب ها به هر دو طرف به راحتی آنها را باز و بسته کنید .در این حالت نباید نگران گیر کردن وسیله ای در بین کمد باشید زیرا براحتی می توانید از آنها استفاده کنید.

اگر نمی دانید کدام درب را برای کمد انتخاب کنید می‌توانید درب ریلی را برای کمدهای اتاق استفاده نمایید .زیرا در کمد ریلی استفاده از آن آسان تر می باشد .این درب ها فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند و به راحتی می توانید وسایل خود را بردارید و یا درون کمد بگذارید.

حین قرار دادن کمد دیواری ها در اتاق خواب به طراحی آنها هم اهمیت داده می شود. طرحی که بر روی کمدهای ریلی وجود دارد می‌تواند با تختخواب و سایر وسایل های موجود در منزل ترکیب شود.

کمد دیواری از لحاظ جنس

تفاوتی ندارد که کمد دیواری ها ریلی و یا لولایی باشند، موادی که برای آن انتخاب می گردد بستگی به سلیقه مشتری دارد برای همین بهتر است که در انتخاب آن دقت کافی را داشته باشید.

متریال های مختلفی مانند هایگلاس؛ ممبران؛ ام دی اف و چوب از مواردی هستند که باعث می شود تا طراحی اتاق ها زیباتر جلوه کنند. در زمان های گذشته معمولا از متریال چوب برای کمد دیواری ها استفاده می کردند.

البته هنوز هم متریال چوب همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است و برای تزیینات داخلی منزل معمولاً از این متریال استفاده می شود.

متریال چوب به دلیل اصالتی که دارند و هزینه بسیار بالایی که دارد در طراحی داخلی خانه ها معمولا به عنوان متریال لوکس شناخته می شود .اما برخی از افراد توان تهیه آن را ندارند.

متریال های دیگری هم مانند ام دی اف وجود دارند که از خرده چوب های طبیعی ساخته می‌شود. این متریال بیشتر در منازلی دیده می شود که طراحی مدرنی دارند.

در متریال های ام دی اف؛ خرده چوب ها طبیعی نقش اصلی آن را ایفا می کنند و این خود تحت فشار قرار می‌گیرند و به وسیله چسب های قوی به یکدیگر چسبانده می‌شوند و در نهایت تحت فشار قرار می‌گیرند و به وسیله دستگاه های سی ان سی تراش داده میشوند.

معمولاً رنگ کمد دیواری هایی که از این متریال در آنها استفاده می‌شود را متناسب با ترکیبات اصلی اتاق خواب به کار می‌برند .برای مثال اگر اتاق کوچک در اختیار دارید بهتر است از ام دی اف با رنگ روشن استفاده نمایید.

کمد دیواری های ام دی اف برای رنگ بندی های متنوعی هستند که متناسب با ارسال قابلیت اجرا را دارند.

کمد دیواری های ممبران

کمدهای ریلی؛ کمد های لولایی؛ کمد های معمولی فرق نمی کند از چه نوعی باشد .متریال های متنوع می‌توانند بر روی آن ها اجرا شوند .کمد دیواری های ممبران متریالی هم مانند چوب همه جزئیات و تزئینات را بر روی خود نشان می دهند و بهتر است که افرادی که به سبک کلاسیک علاقه مند هستند آن را جایگزین متریال چوب کنند.

چوب به دلیل اینکه هزینه بسیاری در تزئینات داخلی ساختمان دارد، برخی از افراد نمی توانند آن را تهیه کنند. کابینت ممبران این امکان را به آنها می‌دهد تا از زیبایی و تنوع و رنگ بندی که در آن وجود دارد استفاده کنند و حس و حال کمدهای چوبی را دریافت کنند.

کمد دیواری های ممبران در ترکیب با آینه

در خانه‌هایی که از کمد دیواری های ممبران استفاده می شود معمولا نقش و نگارهای بسیاری وجود دارد که محیط اتاق را کوچکتر نشان می‌دهد. برای رفع این مشکل می توان از آینه هایی استفاده کرد که  روی درب کمدها نصب می شود. کمد دیواری ها این قابلیت را دارند که علاوه بر کاربردی بودن از لحاظ ظاهری زیبا جلوه داده شوند. روی درب کمدها آینه ها و اشکال مختلف قابلیت اجرا دارند. آینه های لوزی مستطیل مربع دایره می‌تواند با توجه به ابعاد کمدها اجرا شوند.

متریال هایگلاس برای ساخت کمد دیواری

متریال دیگری که می توان برای ساخت کمد دیواری ها از آن استفاده کرد، هایگلاس می‌باشد. کمد دیواری هایگلاس از خرده چوب های طبیعی و یا همان مغزی ام دی اف تشکیل شده است که بر روی آن روکش پلی گلاس می باشد. استفاده از این متریال بیشتر برای خانه های مدرن کاربرد دارد. کمد دیواری هایی که نقش و نگار کلاسیک را ندارد و معمولاً از این استفاده می کنند.

خانه هایی که متراژ کوچکی دارند معمولاً از این متریال استفاده می‌کنند. برای کمد دیواری های ریلی بهترین متریال هستند زیرا سادگی که در آنها وجود دارد در ترکیب با آینه های ساده می تواند یک محیط لوکس را به وجود بیاورد.

انواع سبک کمد دیواری

کمد دیواری ها در دسته بندی های متنوعی قرار می‌گیرند. کمد دیواری های مدرن بسیار پرطرفدار هستند اما کمد دیواری هایی که در سبک کلاسیک قرار می گیرند هم طرفداران خود را دارند.

هرکمدی با توجه به کاربردی که دارد ساخته می شود. کمدهایی که مخصوص رختخواب؛ اتاق خواب و لوازم کوچک هستند می‌توانند خلاقانه تولید شود .برای مثال در کمد دیواری هایی که برای قفسه لباس استفاده می‌شوند بهتر است از قفسه های کوچک استفاده شود و در قسمتی از آن هم میله‌ای برای آویزان کردن لباس وجود داشته باشد.

کمد دیواری هنگامی که ساخته می شود با توجه به کیفیتی که در نوع متریال انتخابی آن وجود دارد؛ سالیان سال برایتان ممکن است مانند روز اول باشد اما اگر متریال آن بی‌کیفیت باشد در مدت کوتاهی اقدام به تعویض آن می نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی