ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پر فروش‌ترین محصولات برلیانس در بازار ایران

کمپانی خودروسازی برلیانس با نام اصلی «هلدینگ گروه خودروسازی هواچن» یکی از خودروسازان معروف کشور چین است که بنیان آن در سال ۱۹۹۲ در شهر شنگ‌یانگ گذاشته شد. این خودروساز چینی در حال حاضر به تولید محصولات ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کمپانی خودروسازی برلیانس با نام اصلی «هلدینگ گروه خودروسازی هواچن» یکی از خودروسازان معروف کشور چین است که بنیان آن در سال ۱۹۹۲ در شهر شنگ‌یانگ گذاشته شد. این خودروساز چینی در حال حاضر به تولید محصولات سواری، ون‌های کوچک و قطعات خودرو مشغول است.

شرکت سایپا به جهت توسعه و تنوع‌بخشی به سبد محصولات خود به سراغ این کمپانی چینی رفت و ابتدا مدل‌هایی همچون برلیانس وی ۵ (نسخه چینی بی ام و X1 ) را وارد بازار ایران کرد اما به علت قیمت بسیار بالای این کراس اوور چینی و البته برخی دلایل دیگر، برلیانس V5 نتوانست به موفقیت چندانی در کشور ما دست پیدا کند؛ v5 صرفا با مدل ۹۴ به دست مشتریان ایرانی رسید و پس از آن از بازار ایران خارج شد.

در همین حین شرکت سایپا دو مدل از محصولات سایپا تحت عنوان برلیانس اچ ۳۰۰ و اچ ۲۰۰ را در قالب مدل‌های سدان و هاچبک روانه بازار ایران کرد. همچنین برلیانس کراس که در واقع نسخه شبه‌کراس‌اوور مدل هاچ بک برلیانس H320 محسوب می‌شد نیز در این اثنا در ایران به فروش رسید. در ادامه نگاهی به مشخصات و امکانات محبوب‌ترین مدل‌های برلیانس خواهیم انداخت.

برلیانس H320

کمپانی برلیانس فعالیت خود به عنوان شریک تجاری سایپا و پارس خودرو را از پاییز سال ۱۳۹۳ آغاز کرد و تولید هاچبک خانوادگی برلیانس اچ320 حدود یک سال بعد در مجموعه سایپا و پارس خودرو کلید خورد. برلیانس H320 از ظاهر مدرن‌تری در قیاس با رقبای قدیمی موجود در بازار ایران همچون پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بهره می‌برد و به دلیل قیمت‌گذاری نسبتا مناسب توانست خیلی زود نظر اقشار متوسط جامعه که از خرید محصولات قدیمی خسته شده بودند را به سوی خود جلب کند.

برلیانس H320 ابتدا با موتور ۱.۵ لیتری و با دو نوع جعبه دنده دستی یا اتوماتیک روانه بازار شد اما به دلیل نارضایتی‌های مشتریان نسبت به عملکرد فنی و قدرت پیشرانه ۱.۵ لیتری، یک موتور جدید با حجم ۱.۶۵ لیتر از اواخر سال ۹۶ جایگزین نمونه پیشین شد. حداکثر قدرت موتور ۱.۵ لیتری برلیانس معادل ۱۰۳ اسب بخار است و نهایت گشتاور آن نیز به ۱۳۸ نیوتن متر می‌رسد. این نیرو حتی در مقایسه با پیشرانه‌ EF7 سمند هم تقریبا کم برآورد می‌شود و شتابی حدود ۱۴ تا ۱۵ ثانیه برای برلیانس H320 پدید می‌آورد. حداکثر سرعت برلیانس H320 مجهز به موتور ۱.۵ لیتری حدود ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و حدود 6.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد.

اما همان‌طور که اشاره شد شرکت سایپا تصمیم به عرضه پیشرانه قدرتمندتر برای برلیانس اچ300 گرفت و در نتیجه این تصمیم یک پیشرانه 1.65 لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر به خانواده برلیانس های گروه خودروسازی سایپا اضافه شد. به همین دلیل شتاب صفر تا صد برلیانس H320 در نسخه دستی به رقم ۱۲ ثانیه رسید و میانگین مصرف سوخت آن نیز به ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافت. نسخه‌های مجهز به گیربکس چهار سرعته اتوماتیک دارای شتاب صفر تا صد 13.1 ثانیه بوده و میانگین مصرف سوخت آن‌ها حدود دو دهم لیتر بیشتر است.

پیرامون مهم‌ترین امکانات برلیانس H320 اتوماتیک می‌توان از مواردی همچون رینگ‌های آلومینیومی، سنسور پارک عقب، سیستم ترمز ABS و توزیع نیروی ترمز EBD، چراغ مه شکن جلو، فرمان برقی دو حالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر ۷ اینچی، سیستم نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث، usb، دو کیسه هوا ویژه سرنشینان جلو، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تهویه دستی، صندلی راننده با تنظیم دستی ۸ حالته، صندلی سرنشین با تنظیمات چهار حالته دستی، صندلی عقب تاشونده دو تکه، روکش صندلی پارچه‌ای، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، سانروف و ریموت شیشه بالابر نام برد.

برلیانس H330

این خودرو نسخه صندوقدار برلیانس H320 است که از لحاظ مشخصات فنی تفاوتی با نسخه هاچبک ندارد. برلیانس h330 از اسفند سال ۹۳ روی خط تولید شرکت پارس خودرو قرار گرفت و اولین سری آن با مدل ۹۴ به دست مشتریان ایرانی رسید. پیشرانه این خودرو همچون نسخه هاچبک به زنجیرتایم مجهز است و از این حیث خیال مالک آن را نسبت به خرابی زودهنگام و تعویض تسمه و بلبرینگ‌هایی مرتبط راحت می‌کند.

این خودرو نیز با همان دو نوع پیشرانه ۱.۵ لیتری و سپس نسخه ۱.۶۵ لیتری به خریداران تحویل شد. به دلیل بهره‌مندی h330 از جعبه دنده دستی و اتوماتیک بهبود یافته در نسخه 1.65 لیتری شاهد افزایش شتاب و کشش خودرو در هنگام سبقت‌گیری یا عبور از سربالایی‌ها هستیم.

امکانات رفاهی و ایمنی برلیانس h330 نیز همچون برادر هاچبک خود بوده و تفاوتی میان این دو وجود ندارد. از جمله مهمترین نقاط قوت این خودرو می‌توان به بهبود عملکرد فنی در نسخه 1.65 لیتری، مصرف سوخت نسبتا متعاد ول عملکرد بهتر جعبه دنده نسبت به گیربکس ۲۰۶ اتوماتیک اشاره کرد.

برلیانس H220 و H230

این دو مدل در واقع نسخه‌های هاچبک و سدان برلیانس سری H200 هستند که هم از طراحی ظاهری به‌روزتری بهره می‌برند و هم ساختار و پلتفرم آنها نسبت به برلیانس H300 جدیدتر است. این خودرو در تست تصادف موسسه ایمنی تصادفات چین C-NCAP موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شده و امنیت قابل قبولی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد.

برلیانس اچ ۲۲۰ و ۲۳۰ از سال ۹۵ به لیست تولیدات شرکت سایپا- پارس خودرو اضافه شد این خودرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر روانه بازار شد و وظیفه انتقال نیروی موتور آن به گیربکس دستی پنج دنده و یا نمونه شش دنده اتوماتیک سپرده شد. شتاب صفر تا صد برلیانس H220 و H230 حدود ۱۲ تا ۱۳ ثانیه برآورد می‌شود .حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده و به طور ترکیبی حدود ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.

از جمله مهمترین تجهیزات رفاه ایمنی موجود در برلیانس H230 اتوماتیک می‌شود به سنسور پارک عقب، ترمزهای ABS و EBD، چراغ‌های مه‌شکن جلو، فرمان برقی، سیستم صوتی با شش اسپیکر، درگاه usb ، دو عدد کیسه هوا، سیستم تهویه و تنظیم صندلی دستی، صندلی عقب تاشونده، روکش صندلی پارچه‌ای، آینه جانبی با تنظیم برقی و سانروف اشاره کرد. مواردی همچون استهلاک کم امکانات قابل‌قبول نسخه اتوماتیک نسبت به محصولات همرده داخلی و بازار دست دوم تقریبا منطقی جزو مزایای برلیانس H200 به شمار می‌روند.

برلیانس کراس C3

برلیانس کراس C3 محصول سال ۲۰۱۳ بوده و در سال 96 وارد خطوط تولید شرکت پارس خودرو شد. البته در اینجا با نمونه‌ای عجیب‌وغریب و متفاوت از برلیانس H320 طرف نیستیم و تنها برخی تغییرات همچون گرافیک تازه چراغ‌های جلو، گریل(جلوپنجره) جدید، اضافه شدن باربند، سقف مشکی و اندکی افزایش ارتفاع در آن اعمال شده است تا رقیبی برای رنو ساندرو استپ وی و لیفان X50 باشد. این خودرو از لحاظ امکانات در مقایسه با نمونه هاچبک اچ ۳۲۰ اندکی دست پرتر ظاهر شده و موارد همچون کروز کنترل، ترمزهای abs و EBD، چراغ‌های مه‌شکن، فرمان برقی دو حالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل و حساسیت به سرعت، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر ۷ اینچی، نویگیشن، دوربین عقب، دو کیسه هوا، ورود بدون کلید، سیستم تهویه دستی، روکش صندلی پارچه‌ای، آینه جانبی با تنظیم برقی در لیست امکانات آن به چشم می‌خورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی