ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

5 روش ایرباس در پیشبرد فناوری نوآورانه در هواپیما

با وجود این که ایرباس به عنوان دومین شرکت هواپیماسازی جهان شناخته می شود اما همیشه نام آن اول بوده و کمتر شرکت هواپیمایی است که از مدل های این شرکت در ناوگان خود و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با وجود این که ایرباس به عنوان دومین شرکت هواپیماسازی جهان شناخته می شود اما همیشه نام آن اول بوده و کمتر شرکت هواپیمایی است که از مدل های این شرکت در ناوگان خود و یا چندین مدل از ایرباس را در دست سفارش نداشته باشند.

از بین هر 10 بلیط هواپیما که خریداری می کنید شاید 7 الی 8 پرواز آن با هواپیماهای ایرباس انجام می شود. از مزایای هواپیماهای این شرکت هواپیماسازی حرکت مدل های جدید آن با تکنولوژی و دانش روز جهان می باشد. به طوری که در هر مدل جدید ایرلاین ها را شگفت زده می کند. این دانش و پیشرفت خاص ایرباس را می توانید با مقایسه مشخصات 6 مدل برتر ایرباس بیشتر درک کنید.

کارشناسان فناوری پردازنده ایرباس در تولوز به طور مداوم در حال کار برای معرفی نوآوری هواپیمایی و فن آوری های جدید هستند که به بهبود بهره وری عملیاتی پرواز برای کاربران هواپیما کمک می کند.

در اینجا مروری بر پنج پروژه ای است که اخیراً ایرباس در زمینه استفاده از هواپیماهای هوایی و سایر فناوری های آنی برای بهبود عملکرد هواپیماهای خود داشته است، خواهیم داشت.

  1. چشم انداز مصنوعی

ایرباس به سطح آمادگی فنی 4 (TLR4) در سیستم بینایی مصنوعی جدید و بهبود یافته (SVS) دست یافته است که به طور خاص بر کاهش کار خلبان در شلوغ ترین مراحل پرواز، به ویژه در مرحله نزدیک شدن به زمین متمرکز است.

به تازگی، یک نسخه کامل از جدیدترین SVS سازنده تجهیزات اصلی (OEM) در یک نمونه اولیه از صفحه نمایش سخت افزار در یک شبیه ساز نشان داده شده است.

ایرباس هنوز اعلام نکرده است که فناوری جدید SVS برای کدام یک از انواع هواپیماهای خود طراحی شده است، با این حال در بیانیه اخیر، این شرکت خاطرنشان کرد که بازخورد خلبانان از حرکت از «رویکرد قدرت بیشتر به سمت مدیریت مسیر» در حرکت است؛ رویکردی که مشاهده آن را در یک نگاه بسیار آسان تر می کند.

این خبر بیشتر مورد پسند خلبان و پس از آن ایرلاین ها می باشد چرا که احتمال خطا و بروز سانحه را چندین درصد کاهش می دهد.

برخی از طرفدران ایرباس معتقدند این سیستم برای ایرباس A380 بزرگترین هواپیما مسافربری جهان و البته موفق ترین هواپیما ایرباس می باشد.

  1. پیمایش مبتنی بر ماهواره

این تکنولوژی گسترده ایرباس در سال 2014 معرفی و قرار بر اجرای آن در 160 پرواز به صورت آزمایشی بود. البته هنوز این پروژه به سرانجام نرسیده است. یکی از تکنولوژی فوق پیشرفته ایرباس همین پیمایش مبتنی بر ماهواره می باشد.

پروژه RISE قرار است تا سپتامبر سال جاری میلادی ادامه یابد و شرکت های هواپیمایی و ارائه دهندگان خدمات ناوبری هوایی آزمایشات مشابه را در کشورهای زیر به پایان برسانند:

  • یونان
  • فرانسه
  • قبرس
  • پرتغال

در طول آزمایش ها، خلبانان و کنترل کننده های ترافیک هوایی در حال ارائه بازخورد و گرفتن اطلاعات مربوط به روش ها از این جنبه‌ها هستند:

  • قابلیت پرواز
  • ایمنی
  • حجم کار
  • کاهش انتشار CO2
  • مصرف سوخت
  1. ایریدیوم Satcom

یک دستاورد دیگر مبتنی بر ماهواره برای ایرباس در قالب راه حل ارتباطات ماهواره ای ایریدیوم است واکنون در تمام هواپیماهای ایرباس مجاز است تا از ارتباطات پیوند داده برای فعالیت های کنترل ترافیک هوایی و ارتباطات عملیاتی خطوط هوایی  پشتیبانی کند.

از زمان دستیابی به گواهینامه سخت افزار Iridium Satcom در سال 2014، بیش از 15 شرکت هواپیمایی که در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا پرواز می کنند، هواپیماهای خود را به آن در برنامه های پیش رو مقاوم سازی و مجهز کرده اند.

  1. سیستم فرود A350 XWB

ایرباس تایید کرده سیستم پیشگیری از افزایش سرعت بر روی باند یخ زده توسط A350 XWB با موفقیت اجرا می شود. تست این فرود در فرودگاه فنلاند جایی که بیشترین نیاز به این تکنولوژی و فناوری را دارد انجام شده است.

همین مسئله یک ویژگی از ایرباس می باشد که مناسب با شرایط خاص و نیاز جدی دنیا به ساخت هواپیما مسافربری و باری می پردازد. همین مسئله تعداد بالا ثبت سفارش هواپیماهای ایرباس از سطح جهان را توجیه خواهد کرد.

نسخه قبلی این تکنولوژی می توانست از باند های مرطوب و خشک حمایت کند.تا پایان امسال این تکنولوژی یک قدم جلوتر خواهد رفت و ایرادات و نواقص قبل بهبود می بخشد.

  1. بهینه ساز TAT

آخرین پروژه نواورانه ایرابس است که به شرکت های هواپیمایی امکان نظارت بر زمان واقعی فعالیت زمینی هواپیماها را بدهد.

تحت مفهوم TAT Optimizer، داده های مربوط به فعالیت های زمینی توسط هواپیما در زمان واقعی به یک سکوی ابری منتقل می شود که می توان در تلفن های هوشمند، تبلت، لپ تاپ یا سایر دستگاه های رایانه ای کاربر نهایی به آن دسترسی پیدا کرد و ارائه داد.

ایرباس گفته است که پیشرفت های آینده شامل اتصال هواپیما و یکپارچه سازی با کیسه پرواز الکترونیکی، دفترچه یادداشت کابین و سیستم داده ارتباطات کابین خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ دی ۱۳۹۹

    No Boeing , NoGoing

  • محمد صالحی
    محمد صالحی | ۵ دی ۱۳۹۹

    الان این تبلیغ ایرباس بود؟

    • Chapdast
      Chapdast | ۵ دی ۱۳۹۹

      من که خوشم اومد ولی هنوز نتونستم مدل دلخواهمو انتخاب کنم.
      بین a380 و a350 موندم کدوم بردارم. نظر شما چیه؟

مطالب پیشنهادی