ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نگاهی به محصولات فولکس واگن موجود در ایران

گروه خودروسازی فولکس واگن در حال حاضر بزرگ‌ترین هولدینگ صنعتی جهان در عرصه خودرو به شمار می‌رود. اساس این شرکت در زمان آلمان نازی و با تولید فولکس بیتل شکل گرفت. فولکس واگن به واسطه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

گروه خودروسازی فولکس واگن در حال حاضر بزرگ‌ترین هولدینگ صنعتی جهان در عرصه خودرو به شمار می‌رود. اساس این شرکت در زمان آلمان نازی و با تولید فولکس بیتل شکل گرفت. فولکس واگن به واسطه تولید بیتل (به معنی خودروی مردم) موفق شد اسم ‌و رسمی معتبر برای خود در صنعت خودرو بین المللی دست‌ و پا کند.

فولکس واگن در طول دوران حیات به‌تدریج عرصه فعالیت‌های خود را گسترش داد و با تصاحب شرکت‌های کوچک‌تر، به یک مجموعه فوق‌عظیم تولید خودرو در جهان بدل شد، به نحوی که در حال حاضر برندهای بسیار معتبری همچون آئودی، لامبورگینی، پورشه، اشکودا و... تحت رهبری و مالکیت گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان قرار دارند.

در کشور ما نیز محصولات فولکس واگن علی‌رغم حضور نه‌چندان پررنگ، اعتبار بالایی برای خود نزد مشتریان داخلی کسب کرده‌اند. اولین حضور فولکس واگن در سرزمین ما به دهه 30 شمسی بازمی‌گردد. در آن زمان فولکس بیتل به صورت گسترده به سمت خیابان‌های کشورمان گسیل شد و مورد استقبال قرار گرفت. پس از آن بزرگترین خودروساز آلمان برای ده‌ها سال از بازار ایران دور ماند اما در سال ۸۴ به واسطه کرمان موتور و با ارائه مدل هاچبک گُل مجددا در عرصه خودرو کشور عرض‌اندام کرد.

حضور فولکس واگن گل تا سال ۸۹ در سبد سوی کرمان موتور ادامه یافت اما در این سال برای همیشه از خط تولید کنار گذاشته شد. بعد از توافق برجام نیز شرکت ماموت خودرو به سراغ فولکس واگن رفت و در سال ۹۶ نمایندگی رسمی این کمپانی اعظم آلمانی را به نام خود ثبت کرد.

 از جمله محصولات جدید فولکس واگن که توسط ماموت خودرو در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفته‌اند می‌توان به فولکس واگن پاسات، فولکس واگن تیگوان و فولکس واگن گلف gti اشاره کرد.

ناگفته نماند فولکس واگن بیتل جدید نیز با کیت بدنه‌ای ABT به صورت غیررسمی از مبادی دیگر وارد بازار کشور شد. در ادامه به صورت اجمالی توضیحاتی پیرامون هر یک از محصولات فولکس واگن در ایران ارائه خواهیم داد

فولکس واگن بیتل

این خودرو در سال ۲۰۱۳ از سوی شرکت فولکس واگن به‌منظور زنده نگاه‌داشتن نام اولین و شناخته‌شده‌ترین محصول این شرکت روانه بازارهای بین‌المللی شد. برخی واردکنندگان داخلی این محصول را با کیت بدنه تیونر آلمانی ABT به بازار کشور عرضه کردند که از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، کیسه‌های هوای جلو جانبی و پرده‌ای، صفحه نمایشگر لمسی به همراه ساب ووفر و ۸ اسپیکر، سقف پانوراما، ورود بدون کلید، گرم‌کن صندلی‌های جلو و ... اشاره کرد.

 در بحث فنی نیز فولکس واگن بیتل جدید از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قدرتی معادل ۲۰۰ اسب بخار دریافت می‌کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه به ۲۸۰ نیوتن متر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه می‌رسد که توسط یک جعبه دنده شش سرعته خودکار به سوی چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. شتاب صفر تا صد بیتل جدید حدود ۷.۵ ثانیه برآورد شده و حداکثر سرعت آن به رقم ۲۲۳ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. این خودرو به طور متوسط برابر ۷.۶ لیتر سوخت در ازای طی کردن هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت نیاز دارد.

فولکس واگن تیگوان

فولکس ‌واگن تیگوان به عنوان یک کراس اوور کامپکت از ۲۰۰۷ جایگاه خود را در سبد محصولات فولکس محکم کرد و در سال ۲۰۱۶ با نسل دوم به بازار راه یافت. این خودرو از اواخر ۱۳۹۶ به روی مشتریان ایرانی لبخند زد و خیلی زود نام و شهرتی درخور برای خود در کشورمان فراهم آورد.

 نیروبخش فولکس واگن تیگوان یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ به قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر است که به کمک یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه و دو عدد دیفرانسیل با کنترل هوشمند به سوی تمامی چرخ‌ها قابل ارسال خواهد بود. شتاب صفر تا صد تیگوان حدود ۷ لیتر برآورد شده و حداکثر سرعت آن نیز به رقم ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

همچنین کراس اوور آلمانی بازار ایران حدود 7.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد.

چشم‌ شما در کاتالوگ این خودرو به مواردی همچون: کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، اتوپارک، سامانه پایش هوشیاری راننده، رادارهای تصادف از عقب، پدال شیفتر، دوربین ۳۶۰ درجه، ۹ عدد کیسه هوا، تهویه خودکار با تنظیمات سه‌گانه، گرم‌کن صندلی، سانروف، سقف پانوراما و ... اشاره خواهد افتاد.

فولکس واگن پاسات

نسل هشتم فولکس پاسات به عنوان نخستین محصول جدید فولکس واگن در قالب بدنه یک سدان میان-سایز به کشورمان راه پیدا کرد. این خودرو نیروی مورد نیازش را به واسطه پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر تامین می‌کند. یک جعبه دنده ۷هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک نیز به خروجی میل‌لنگ متصل شده تا نیروی پیشرانه را به سمت محور جلو ارسال کند و شتاب صفر تا صد ۷.۹ ثانیه را در اختیار راننده این سدان آلمانی قرار دهد.

 کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، پارک خودکار، رادار تصادف از پشت، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، نمایشگر ۹.۷ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، ۹ عدد کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک سه‌گانه، صندلی‌های برقی، سانروف، سقف پانوراما و ... در زمره مهم‌ترین تجهیزات رفاهی ایمنی فولکس واگن پاسات قرار می‌گیرند‌.

فولکس واگن گلف GTI

در حال حاضر و تحت شرایط ممنوعیت واردات خودرو، فولکس واگن گلف جی تی آی داغ‌ترین هاچبک بازار ایران به شمار می‌رود. این خودرو در قالب نسل هفتم از سال ۹۷ آغوش خود را به روی مشتریان داخلی گشود و با ارائه توانی معادل ۲۳۰ اسب بخار، چالاکی بسیار مناسبی را برای کاربران به ارمغان آورد. حداکثر گشتاور موتور فولکس واگن گلف GTI حدود ۳۵۰ نیوتن متر ارزیابی شده که گیربکس شش دنده دو کلاچه ارسال آن به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

 این خودرو تنها به ۶.۵ ثانیه زمان جهت عبور از مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز خواهد داشت. سیستم صوتی ۸ اسپیکر ۴۰۰ وات، سامانه تشخیص صدا، پدال شیفتر، کروز کنترل، نمایشگر دوربین عقب، صفحه کیلومتر شمار ۱۲.۳ اینچی دیجیتال، ۹ عدد کیسه هوا، سانروف و سقف پانوراما از جمله مهم‌ترین تجهیزات این هاچبک جذاب آلمانی به شمار می‌روند.

همانطور که اشاره شد فولکس واگن گل نیز یکی دیگر از هاچبک‌های فولکس واگن در ایران است که سال‌های دهه ۸۰ شمسی در خطوط تولید کرمان موتور حضور داشت. این خودرو از یک پیشرانه ۱۸۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی نیرویی برابر ۱۰۰ اسب بخار دریافت می‌کرد و به جعبه دنده ۵ سرعته دستی مجهز بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • oldmuscleride
    oldmuscleride | ۲۲ دی ۱۳۹۹

    گلف اقتصادی اروپا انگار فقط به اندازه از ما بهترون اومده تو مملکت ? ?

  • pishva
    pishva | ۱۵ دی ۱۳۹۹

    پس فولکس واگن گل هویجه؟ دیجیاتو هیچوقت از ماشین سر در نیاوردی

  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۱۵ دی ۱۳۹۹

    بیتل یعنی سوسک! فولکس واگن یعنی خودروی مردم

مطالب پیشنهادی