ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

برای پیشگیری از سرقت گوشی موبایل این توصیه‌ها را از دست ندهید

این روز ها سارقان برای سرقت گوشی دست به دامان روش های جدیدی شده اند که استفاده از گوشی را در اماکن عمومی برای کاربران سخت و پر استرس کرده است. البته در مورد سرقت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این روز ها سارقان برای سرقت گوشی دست به دامان روش های جدیدی شده اند که استفاده از گوشی را در اماکن عمومی برای کاربران سخت و پر استرس کرده است. البته در مورد سرقت موبایل فقط بُعد مالی و اقتصادی آن مطرح نیست و اطلاعات ضروری کاربران ممکن است به خطر بیفتد. اطلاعاتی که شاید برای بازیابی آنها حاضر به پرداخت هزینه ای بیش از ارزش واقعی موبایل باشید. در ادامه چند توصیه برای امنیت بیشتر دستگاه موبایل برایتان آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

  1. برای جلوگیری از سرقت گوشی از هندزفزی های بلوتوثی استفاده کنید

 

یکی از بهترین روش ها برای کاهش احتمال به سرقت رفتن گوشی، استفاده از هدفون یا هندزفری بدون سیم است. در این حالت علاوه بر این که به دلیل در دسترس نبودن گوشی، احتمال دزدیده شدن آن کمتر است، نوع دستگاه شما و ارزش مالی آن نیز مشخص نیست و توجه سارقان به گوشی شما جلب نخواهد شد و سوژه ی مناسبی برای سرقت نخواهید بود.

  1. برای جلوگیری از سرقت گوشی تا حد امکان از هولدر ماشین استفاده نکنید

هولدرهایی که برای استفاده از تلفن همراه در ماشین طراحی شده اند، علی رغم سهولت استفاده از موبایل در هنگام رانندگی و مسیریابی از طریق GPS ، می تواند گوشی را به سوژه ای برای سارقان تبدیل کند. اگر از هولدر ماشین استفاده می کنید، حتما آن را در مکانی نصب کنید که در دسترس افراد بیگانه قرار نگیرد؛ به عبارتی امکان دستبرد به آن از خارج خودرو نباشد. حتما به این نکته دقت کنید که اگر هولدر را در نزدیک پنجره خودرو نصب کنید، گوشی خود را برای جناب سارق آمده کرده اید!!!

  1. اگر تاکنون مالکیت دستگاه خود را در سامانه همتا ثبت نکرده اید، همین الان نسبت به آن اقدام کنید.
  2. برای جلوگیری از سرقت گوشی از رمز عبور قوی برای امنیت دستگاهتان استفاده کنید

در این حالت شاید از سرقت گوشی جلوگیری نکنید؛ ولی از اطلاعات خود محافظت می کنید و نگرانی شما بابت افشای اطلاعات مهم موجود در حافظه ی دستگاه کمتر خواهد بود.

  1. اگر ناچار به استفاده از گوشی موبایل در اماکن عمومی هستید، گوشی را به گونه ای در دست بگیرید که نزدیک به دیوار یا مانعی باشد که تردد را برای سارقان دشوار و ناممکن سازد.
  2. زمانی که در ماشین هستید، گوشی را در دستی که نزدیک به پنجره است، نگیرید. یا در هنگام استفاده از گوشی شیشه اتومبیل را بالا نگه دارید.
  3. از کاورهای دارای حلقه گیرنده استفاده کنید.
  4. اپلیکیشن های ردیابی گوشی را فعال کنید:

در گوشی های آیفون برنامه ی  Find My iPhone یا (آیفون من را پیدا کن) ؛ و در گوشی های اندرویدی اپلیکیشن Find My Device یا (دستگاه من را پیدا کن) برای این کار طراحی شده اند و می توانید با فعال نمودن این برنامه ها در هرزمان از موقعیت مکانی گوشی تان مطلع شوید .

گوشی های سامسونگ هم بطور اختصاصی از اپلیکیشن Find My Mobile استفاده می کنند که کاربردی مشابه دو برنامه ی بالا دارد.

برای دریافت آموزش های بیشتر در زمینه ی تکنولوژی و دستگاه های هوشمند می توانید به وب سایت شرکت کارن تجارت مراجعه کنید. کارشناسان کارن تجارت با ارائه ی  بهترین مشاوره ها و آموزش ها برای خرید آنلاین گوشی در خدمت شما هستند.

چگونه گوشی موبایل سرقت رفته یا گم شده را ردیابی کنیم؟

اگر به هر دلیلی گوشی موبایل شما مفقود یا دزدیده شود، روش هایی وجود دارد که از طریق آن می توانید گوشی خود را ردیابی کنید. اساسا گوشی موبایل کالایی است که در صورت اعلام سرقت آن ، امکان استفاده از آن برای سارق وجود ندارد و تنها راهی که می تواند سارق را به پول برساند، اوراق کردن و فروش قطعات گوشی است.

اولین اقدامی که بعد از مفقودی یا دزدیده شدن گوشی باید انجام دهید، اعلام سرقت آن در سامانه ی ردیابی گوشی موبایل موسوم به سامانه ی همیاب 24 است. در صورت اعلام سرقت در این سامانه، به محض روشن شدن گوشی موبایل شما و ورود به شبکه های مخابراتی ، اطلاعات سیم کارت وارد شده ثبت و قابل پیگیری می شود.

اگر مشترک ایرانسل هستید از طریق سامانه پیامکی *6101# می توانید ردیابی گوشی خود را در اپراتور ایرانسل ثبت کنید و اگر مشترک همراه اول باشید ، کد دستوری  # شماره سریال 15 رقمی گوشی*2141*10* برای ردیابی گوشی مشترکین در نظر گرفته شده است.

شرکت کارن تجارت آریامنش در زمینه ی واردات انواع برندهای تلفن همراه و قطعات کامپیوتر فعالیت دارد و در حال حاضر بخش عمده ای از مشتریان برای خرید آنلاین گوشی شیائومی از وب سایت این شرکت بازدید می کنند. شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی های موبایل شیائومی و سامسونگ به وب سایت این شرکت مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی