ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تویوتا CH-R نماد هنر ژاپنی تویوتا در طراحی کراس اوور 

تویوتا chr کراس اووری جمع‌وجور از تولیدات بزرگترین کمپانی خودروساز ژاپنی است که در سال 2016 با طراحی ظاهری متمایز و هیجان برانگیز روانه بازار شد. این خودرو طی سال ۹۶ با دو نوع قوای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تویوتا chr کراس اووری جمع‌وجور از تولیدات بزرگترین کمپانی خودروساز ژاپنی است که در سال 2016 با طراحی ظاهری متمایز و هیجان برانگیز روانه بازار شد. این خودرو طی سال ۹۶ با دو نوع قوای محرکه هیبریدی یا بنزینی توربوشارژ به جاده‌های کشور راه پیدا کرد. 

تویوتا CHR علی‌رغم جنبه‌های ظاهری مهیج، توان فنی چندان دلنشینی ندارد و همین ماجرا سبب شد تا مشتریان ایرانی با میل و رغبت چندانی به سوی خرید آن حرکت نکنند. تویوتا سی اچ آر در تیپ‌های مختلف به خریداران ایرانی رخ نشان داد و در این میان نسخه هیبریدی آن به صورت دیفرانسیل جلو و مدل توربو بنزینی آن با هر دو نوع سامانه انتقال قدرت تمام چرخ محرک و یا محور جلو محرک در اختیار مشتریان داخلی قرار گرفت. 

طراحی ظاهری منحصربه‌فرد و قوی CHR

شاخص‌ترین نکته‌ای که از همان ابتدا توجهات را کاملا به سوی تویوتا CHR جلب کرد، طراحی ظاهری فوق‌العاده متفاوت هیجان‌انگیز و فرم عضلانی بدنه این خودرو بود که به مدد وجهه خشن چراغ‌های جلو و سبک ویژه چهره‌پردازی این خودرو، رخساری شبیه یک حیوان وحشی درنده را در ذهن بیننده ترسیم می‌کرد. با این حال قلب تپنده این حیوان وحشی چندان پرتپش نبوده و همین امر سبب شد تا ظاهر جذاب تویوتا CHR به حاشیه رانده شود.

گلگیرهای برآمده، حالت سه بعدی سپر جلو به همراه طراحی متعادل اما جسورانه‌تر نمای عقب، موجب پدید آمدن فرم بدنه‌ای خاص، آینده‌نگرانه و کوپه‌مانند برای این کراس اوور کوچک تویوتا ژاپن شده‌اند.

جانمایی دستگیره درب عقب در قسمت بالای پنجره‌ها نیز یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته طراحی ظاهری تویوتا CH-R است که البته دسترسی به آن برای افراد کوتاه‌قد و کودکان چندان ساده نیست.

با ورود به فضای کابین، نوعی طراحی محافظه‌کارانه‌تر با حفظ المان‌های آینده‌نگرانه و خلاقانه را مشاهده خواهید کرد که در آن از خطوط ملایم‌تری نسبت به طرح بدنه استفاده شده است و جسارت کمتری در ترسیم ادوات مختلف کابین مشاهده می‌شود. نمایشگر ایستاده در بالای داشبورد و پنل کیلومتر شمار سیلندری پشت فرمان به همراه غربیلک فرمان سه‌شاخه نسبتا ساده از جمله ویژگی‌های کابین chr به شمار می‌روند.

سطح کیفی مواد مختلف کابین رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود و با لمس آن‌ها حسی دلپذیر در ذهن پدید می‌آید. البته محدودیت فضایی ردیف عقب به‌علاوه گستره دید ناکافی این بخش، در زمره نقاط ضعف کابین تویوتا سی اچ آر برشمرده می‌شوند.

آپشن های تویوتا CHR

تویوتا CH-R از دیدگاه تنوع و میزان آپشن در قالب تیپ‌های گوناگون با اسامی داینامیک، ادونس، استایل، استایل سلکشن، آیکن، دایاموند پلاس، پریمیوم، اکسکلوسیو (exclusive) و لانژ به بازار کشور ما راه پیدا کرده است و هر یک از این تیپ‌ها میزان متفاوتی از امکانات رفاهی و ایمنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این میان مدل استایل سلکشن نقش نمونه فول آپشن را بازی می‌کند و امکانات آن به شرح زیر توصیف شده است:

کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، پارک خودکار، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، حسگرهای پارک جلو و عقب، حسگر ۳۶۰ درجه، دیلایت، اتولایت، نوربالا اتوماتیک، تنظیم ارتفاع نور خودکار، مه شکن، فرمان چرمی با گرم‌کن، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، نویگیشن، دوربینعقب، ورود کی‌لس و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتومات دوگانه، گرمکن برای صندلی‌های جلو، درگاه برق ۱۲ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های تاشونده برقی گرم‌کن دار.

همچنین تویوتا CH-R پنج ستاره ایمنی موسسه معتبر یورو انکپ را در کارنامه دارد و سطح بالایی از امنیت را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد. شاخص‌ترین تجهیزات ایمنی تویوتا ch-r به شرح زیر است:

سامانه کنترل کشش طولی و پایداری الکترونیکی، شش عدد ایربگ جلو و جانبی و پرده‌ای و ایربگ زانویی (برخی تیپ‌ها)، فرمان حساس بهسرعت، ترمز ABS وEBD، ترمز خودکار اضطراری، کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، رادار نقطه کور و تغییر لاین و تصادف از جلو - پشت، سیستم تابلوخوان و تشخیص عابر پیاده، سنسور فشار باد تایرها.

مشخصات فنی  CH-R

تویوتا CHR با پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی هیبریدی و توربوشارژ بنزینی مهمان بازار ما شده است. در این بین پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ توانایی تولید ۱۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. پیشرانه ۱.۸ لیتری هیبریدی نیز توان خروجی معادل ۱۲۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که این پیشرانه با تویوتا پریوس هیبریدی مشترک است. جعبه‌دنده اتوماتیک CVT نیروی حاصل از پیشرانه را دریافت و به سوی چرخ‌های جلو ارسال خواهد کرد. همچنین یک باتری هیدرید نیکل متال هم وظیفه ذخیره انرژی مورد نیاز موتورهای الکتریکی را در مدل هیبریدی chr بر عهده دارد.

شتاب نسخه تمام‌چرخ محرک توربوشارژ معادل ۱۱.۴ ثانیه برآورد شده و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. این در حالی است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ مدل هیبریدی تویوتا سی اچ آر معادل ۱۱ ثانیه است و بیشینه سرعت آن از ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت فراتر نمی‌رود. در این میان مصرف سوخت بسیار متعادل نسخه هیبریدی یکی از نقاط قوت این خودرو به شمار می‌رود؛ زیرا تنها حدود ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد‌.

نقاط ضعف تویوتا  CHR

مواردی همچون: کیفیت ساخت بالا، طراحی ظاهری اسپرت و هیجان‌انگیز، آپشن‌های متنوع و مصرف سوخت اقتصادی از جمله مزایای تویوتا سی اچ آر به شمار می‌روند و از طرف دیگر پیچیدگی فنی سامانه هیبریدی، نداشتن سانروف، فضای نسبتا تنگ و تاریک صندلی‌های ردیف عقب و توان فنی نه‌چندان هیجان‌انگیز نیز در صف نقاط ضعف تویوتا chr دسته‌بندی می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ali0047
    ali0047 | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    ایران خودرو برای رقابت با این ماشین داشبورد سمند یک خط باریک انداخته رووش.اسمش گذاشتن سوپر سمند سورن

  • GT
    GT | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    نه بنظر من طراحی بروز و جوان پسندی داره و از سطح کیفیت و آپشن بالایی برخور داره من دوسال پیش داشتم شتاب خوبی داشت با توجه به اسب بخارش به هر حال منکه دوسش دارم

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    بیشتر شبیه یک اسباب بازی هست تا ماشین. مث وقتی آخر جلسه امتحان ورقه را بزور از زیر دست بچه هه میکشن، گمونم طراح اینم تا آخرین ثانیه داشته عقب ماشینو اتود میزده!

    • _armyn
      _armyn | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

      شما حرف زیاد میزنی. یه کم عاروم بگیر، بعید می‌دونم کسی طالب دیدن کامنتهای بی معنیت باشه. تو عاخه چی میفهمی از طراحی ک نظر میدی؟

مطالب پیشنهادی