ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تفاوت‌های سایپا کوییک و کوییک R پلاس، از آینه و رینگ تا رنگ آمیزی

شرکت سایپا که برنامه‌های ویژه‌ای برای پلتفرم سری ۲۰۰ خود در سر می‌پروراند، حدود یک سال پس از آغاز تولید مدل کوییک، از ورود خودرو کوییک R به بازار خبر داد. غربیلک فرمان این هاچبک ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شرکت سایپا که برنامه‌های ویژه‌ای برای پلتفرم سری ۲۰۰ خود در سر می‌پروراند، حدود یک سال پس از آغاز تولید مدل کوییک، از ورود خودرو کوییک R به بازار خبر داد. غربیلک فرمان این هاچبک دو رنگ از زمستان ۹۸ بر دستان خریداران خود بوسه زد و نخستین سری آن در موعد مذکور تحویل مشتریان شد.

اما همان‌طور که بیان داشتیم، سایپا برنامه‌های ویژه‌ای برای این سری از تولیدات خود در ذهن دارد و از آنجا که سبد محصولات این شرکت به خاطر خروج کمپانی‌های خارجی از پیمان‌های همکاری با خودروسازان داخلی، بسیار کم‌تنوع‌تر از گذشته شده است، این کمپانی مجددا جهت رنگین‌تر ساختن سفره خودرویی ما ایرانی‌ها آستین‌ها را بالا زد و مدل کوییک R پلاس را در یکی از روزهای گرم تیرماه ۹۹ به واسطه شرکت پارس خودرو رونمایی کرد.

کوییک R+ در واقع صرفا از نظر برخی تزئینات ظاهری و رنگ‌بندی و اضافه شدن یکی دو آپشن رفاهی، نسبت به مدل‌های معمولی کوییک تفاوت دارد و از مشابهت ساختاری و فنی کامل با آنها سود می‌برد. به هر صورت با وجود محدودیت‌های فراوان و عدم همکاری رسمی خودروسازان خارجی با صنایع داخلی، ارائه مدل‌های آپدیت شده محصولات پیشین توسط سایپا امری عادی تلقی می‌شود و نباید زیاد به آن خرده گرفت.

طراحی ظاهری کوییک R پلاس

همان‌طور که اشاره شد، کوییک R پلاس از لحاظ ظاهری یا فنی تفاوت ماهوی با کوییک r یا حتی کوییک معمولی ندارد. چراغ‌های جلو مشابه ساینا طراحی شده و طرح جلوپنجره، پروفیل جانبی، چراغ‌های عقب و سایر بخش‌ها همان المان‌های آشنای گذشته را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

با این حساب نمی‌توان وجوه تمایز بصری قابل توجهی را برای کوییک ‌R پلاس نسبت به سایر مدل‌های کوییک خاطرنشان کرد؛ اما با این وجود برخی جزئیات ظاهری این خودرو نسبت به سایر مدل‌های کوییک از لحاظ بصری تفاوت کرده که شامل مواردی همچون: بهره‌مندی از رینگ آلومینیومی با طرح جدید، لوگوی متفاوت کوییک، اضافه شدن لیبل در قسمت پارکاب با طرح QUIK R+ و طرح گرافیکی R+ در بخش زیرین آینه‌ها روی درهای جلو، می‌شود.

به غیر از موارد فوق، در بخش طراحی ظاهری کوییک Rپلاس نسبت به کوییک R معمولی تفاوت بارزی مشاهده نمی‌شود و همان طراحی نسبتا قابل قبول و متقاعدکننده گذشته را به عنوان یک هاچبک شبه‌کراس اوور اقتصادی در معرض دید قرار می‌دهد.

بررسی طراحی کابین کوییک R پلاس

در نگاه اول طراحی داخلی کوییک R پلاس همچون نمای بیرونی آن تحولات زیادی را به خود ندیده و همان داشبورد، رودری‌ها صندلی‌ها و... از زوایای مختلف آن قابل مشاهده هستند. با این حال اضافه شدن سامانه مالتی مدیا شامل نمایشگر و دوربین و سیستم رهیاب (نویگیشن)، فرمان دی-کات با طراحی اسپرت و مجهز به دکمه‌های کنترل، روکش چرمی صندلی‌ها، روکش چرمی فرمان به علاوه کفپوش سه‌بعدی صندوق عقب و کابین، جزو تفاوت‌های فضای داخلی کوییک R+ با سایر نسخه‌های کوییک و کوییک R به‌حساب می‌آیند.

همچنین مواردی همچون کمربندهای ایمنی قرمزرنگ، تزیینات غربیلک فرمان و کنسول میانی و تو‌دری ها به رنگ قرمز به همراه جاسوییچی چرمی با دوخت قرمز، در زمره دیگر شاخصه‌های ظاهری کابین کوییک Rپلاس با سقف قرمز به شمار می‌روند.

متریال عمده کابین و رودری‌ها از جنس پلاستیک خشک مشابه قبل انتخاب شده و مرغوبیت چندانی در آن احساس نمی‌شود. فضای کابین و صندوق عقب نیز تفاوتی با دیگر مدل‌های کوییک نداشته و نیازهای حداقلی یک خانواده کوچک چهار نفره را به طرزی تقریبا مناسب برآورده می‌سازد.

امکانات کوییک R پلاس

در لیست آپشن‌های رفاهی و ایمنی کوییک Rپلاس می‌توان مواردی به شرح زیر را مشاهده کرد:

سامانه‌های ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD و دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو، دستگیره‌های در آسان بازشو، باز شدن قفل در صندوق با ریموت، حسگر پارک دنده عقب، سامانه ایمنی ضد سرقت ایموبیلایزر، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، شیشه بالابر برقی تمامی درها، تهویه مطبوع دیجیتال نیمه اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی، پورت usb ، سی دی پلیر، ریموت کنترل، قفل مرکزی، گرمکن و برف‌پاک‌کن شیشه عقب، باز شدن اتومات درها هنگام تصادف، صندلی‌های تاشونده عقب و ایزوفیکس صندلی کودک.

مشخصات فنی کوییک R پلاس

پلتفرم، ساختار بدنه و مشخصات فنی کوییک R+ دقیقا مشابه کوییک R معمولی بوده و از این حیث اختلاف قابل‌توجهی میان این دو هاچبک پارس خودرو دیده نمی‌شود. قلب تپنده کوییک R پلاس یک نمونه به‌روزرسانی شده از موتور پراید است که حجم سیلندرهای آن تا ۱۵۰۳ سی سی افزایش یافته و حداکثر قدرت آن به ۸۷ اسب بخار در 5300 RPM می‌رسد. نهایت گشتاور ایجادشده توسط این موتور نیز در سر چرخ‌ها به سمت رقمی در حدود ۱۲۸ نیوتن متر در RPM 4000 میل می‌کند.

موتور کوییک R پلاس استاندارد آلایندگی یورو ۴ را گذرانده و از قابلیت ارتقا به استاندارد یورو ۵ برخوردار است. فرمان هیدرولیک، سیستم تعلیق جلو مک فرسون و تعلیق عقب فنر پیچشی، ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب به اضافه ظرفیت باک ۴۱ لیتر، جزو دیگر مشخصات فنی کوییک R پلاس برشمرده می‌شوند.

طبق اعلام رسمی شرکت سازنده، میانگین مصرف سوخت کوییک R پلاس در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۱۴ لیتر برآورد می‌شود. شتاب صفر تا صد و بیشینه سرعت کوییک R+ نیز به ترتیب معادل ۱۳ ثانیه و ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

بازار فروش کوییک R پلاس

خانواده هاچبک‌های کوییک و کوییک R به واسطه طراحی ظاهری نسبتا اسپرت و جوان‌پسند خود مورد توجه اقشار نه چندان پردرآمد جامعه، به‌ویژه افراد جوان‌تر قرار گرفته‌اند؛ خصوصا که از لحاظ فنی مشابهت کامل با تیبا و ساینا دارند و از این حیث هزینه‌های نگهداری نسبتا پایین‌تری را بر جیب مالکان خود تحمیل می‌کنند.

با این وجود، قیمت اولیه این هاچبک های شبه کراس اوور سایپا کمی بالا بوده و همین مسئله خرید آنها را برای برخی مشتریان جوان‌تر اندکی دشوار ساخته است. در طرف دیگر مالکان این خودروها نیز معمولا نمی‌توانند به راحتی تیبا و ساینا اتومبیل خود را در بازار به فروش برسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مممممم
    مممممم | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    صدی 7??? داخل شهر صدی 10 11میسوزونه البته بعضی ها شانسی صدی 8 مصرف میکنه وگرنه اگ موتور درست حسابی و بدنه درست حسابی و خیلی چیزای دیگه درسته حسابی یا بهتر بگیم استاندارد واقعی اروپایی داشت صدی 4نهایت5 مصرف می‌کرد با قدرت بالای اما فعلا قدرت 2 سیلندر مصرف 8سیلندر

  • oldmuscleride
    oldmuscleride | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    سلاطین تولید رینگ و رنگ و در نتیجه افزایش چند ده میلیونی قیمت!!

مطالب پیشنهادی