ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چرا باید زبان فرانسه یاد بگیریم؟

زبان فرانسه به عنوان یکی از پرمخاطب ترین زبان های زنده دنیا شناخته می شود که در کشورهای زیادی به این زبان صحبت می شود و به عنوان زبان اول، دوم و حتی سوم در ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زبان فرانسه به عنوان یکی از پرمخاطب ترین زبان های زنده دنیا شناخته می شود که در کشورهای زیادی به این زبان صحبت می شود و به عنوان زبان اول، دوم و حتی سوم در تمام دنیا مورد آموزش و استفاده است یکی از مهم ترین زبان های حال حاضر جهان به شمار می رود. افرادی که مشتاق به تحصیل در کشور فرانسه و یا کشورهای فرانسوی زبان می باشند و همچنین دوستدار مطالعه آثار ادبی معتبر فرانسوی و فرهنگ غنی کشور فرانسه و نیز کار و تجارت با کشور فرانسه می باشند آموزش زبان فرانسه برایشان می تواند بسیار کمک کننده باشد. همانطور که می دانید فرانسوی ها یکی از متعصب ترین مردمان دنیا هستند که بر روی زبان و فرهنگ خود تعصب زیادی داشته و اگر شما برای ارتباط با آن ها زبان فرانسوی را بلد نباشید در برقراری ارتباط با آن ها و زندگی و تحصیل در کشور فرانسه به مشکل برخواهید خورد. این موضوع اهمیت زبان فرانسه را در کنار دلایل بیشمار دیگر بیشتر می کند در نتیجه یکی از زبان های مهم دنیا که بهتر است آن را یاد بگیرید زبان فرانسوی می باشد.

ضرورت یادگیری زبان فرانسوی

شاید تصور شما این گونه باشد که یادگیری زبان فرانسوی اگر به زبانی دیگر همچون انگلیسی تسلط دارید ضرورتی نداشته باشد اما این تصور با اشکالاتی مواجه است. البته هر فرد براساس نیاز خود به یادگیری زبان مورد نظر خود می پردازد اما اهمیت یادگیری زبان فرانسوی کم تر از زبان انگلیسی نبوده و در برخی از جنبه ها حتی مهم تر نیز است. کشور فرانسه به دلیل قدمت و غنای تاریخی و فرهنگی خود از مهم ترین و تاثیرگذار ترین کشورهای دنیا و اروپا می باشد در نتیجه افراد بسیاری در دنیا به این زبان صحبت می کنند از این رو یادگیری این زبان به شما در بسیاری از شرایط کمک کننده خواهد بود. مخصوصا برای افرادی که می خواهند در زمینه ها و با افراد و شرکت هایی به فعالیت و کار بپردازند که فرانسوی زبان بوده و حتی با وجود ارتباط با زبان انگلیسی اگر بتوانید با هر کس به زبان خود او سخن بگویید نتیجه بهتری را خواهید گرفت و این گستردگی زبان فرانسه و فرانسوی زبان هایی که در سراسر دنیا به تحصیل و کسب و کار و تجارت می پردازند ضرورت یادگیری زبان فرانسوی را دو چندان کرده است. همچنین تسلط داشتن بر دو زبان شرایط شما را مطمئنا بهبود خواهد بخشید این زبان در کشورهایی چون کانادا، بلژیک، سوئیس و .... جزء زبان های مهم و پرکاربرد می باشد.

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه

مدت زمان یادگیری زبان فرانسوی برای بسیاری از افراد مهم و حائز اهمیت است اما به طور کلی برای یادگیری زبان فرانسوی با استفاده از دوره های ترمیک می توان زمانی ۲ ساله را متصور شد که فردی بتواند تا سطح پیشرفته زبان فرانسوی را یاد بگیرد و خود را برای آزمون های بین المللی زبان فرانسه برای دریافت نمره بالا آماده نماید هر چند آموزش به صورت خصوصی و در دوره های فشرده می تواند این مدت زمان را کاهش داده و در زمان کمتری آموزش زبان فرانسه را تکمیل کرد که این موضوع بستگی به فرد و شرایط زبان آموز دارد.

یادگیری زبان فرانسه برای تحصیل

همانطور که می دانید بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در کشورهای دیگر به یک مدرک زبان معتبر مورد تایید کشور و دانشگاه مقصد نیازمند می باشند. در نتیجه دو مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل برای بسیاری از دانشگاه های دنیا از جمله انگلیسی زبان و غیرانگلیسی زبان مهم و ضروری است اما در برخی از دانشگاه ها و رشته ها شما مکلف هستید تا زبان همان کشور را بدانید در نتیجه این موضوع برای زبان فرانسه و کشور فرانسه و همچنین برخی از دانشگاه های دیگر مانند دانشگاه های کانادا در شهرهای فرانسوی زبان صدق می کند در نتیجه برای این موضوع شما نیاز دارید تا به یادگیری زبان فرانسه بپردازید. به این نکته نیز توجه نمایید که تعداد افرادی که به آموزش و یادگیری زبان فرانسه می پردازند مطمئنا کمتر از افرادی است که زبان انگلیسی را آموزش می بینند در نتیجه دریافت پذیرش و آزمون های زبان فرانسوی به مراتب راحت تر از زبان انگلیسی خواهد بود و شانس شما را بیشتر خواهد کرد مخصوصا اگر بر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط باشید. از این رو قبل از هر چیز با مراجعه به سایت دانشگاه و شرایط آن و شهر محل اقامت به بررسی این موضوع بپردازید و اگر شرایط برای یادگیری زبان فرانسه مناسب تر بود به یادگیری این زبان براساس اولویت اول خود اقدام نمایید.

آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟

بسیاری از افراد قبل از اینکه اطلاعات لازم را در مورد زبانی کسب نمایند براساس لهجه و یک سری شواهد، زبانی همچون زبان فرانسوی را سخت تلقی کرده و از آن به شدت دوری می کنند در صورتی که تنها دلیل آن ناآگاهی و اطلاعات نامناسب و کمی ترس از یادگیری زبان جدید است. زبان فرانسه یکی از شیرین ترین زبان های دنیا می باشد که دارای قواعد مشخصی است. مطمئنا در یادگیری هر زبانی همواره سختی هایی وجود دارد اما با کمی مطالعه و آموزش براحتی خواهید دید این زبان نیز برای آموزش بسیار آسان بوده و همپوشانی های فراوانی را با بسیاری از زبان های دیگر همچون انگلیسی و حتی فارسی نیز دارد. در نتیجه سختی و آسانی یک زبان تنها مختص به ذات آن زبان نبوده و بیشتر به زبان آموز مربوط می شود اگر شما در یادگیری یک زبان در گذشته ذهنیت خوبی نداشته باشید و احیانا زیر نظر معلمی غیرحرفه ای این آموزش را گذرانده باشید و این کار باعث شده باشد از این زبان خاطره جالبی نداشته باشید یادگیری برای تان بسیار سخت جلوه خواهد کرد حتی اگر آن زبان به عنوان آسان ترین زبان دنیا شناخته شده باشد.

آزمون های زبان فرانسه

برای دریافت مدرک زبان فرانسوی نیز یک سری آزمون های بین المللی وجود دارد که می توانید براساس نیاز خود در یکی از آن ها شرکت کرده و با دریافت نمره مورد نظر در آن آزمون مدرک زبان معتبری را برای زبان فرانسوی دریافت نمایید و براساس مقاصدی چون تحصیل، کار، مهاجرت و دیگر موارد اقدام نمایید. از جمله آزمون های معتبر زبان فرانسه می توان به آزمون های دلف DELF، دالف DALF، تف TEF، تی سی اف TCF و همچنین یک سری آزمون که مخصوص کشور کانادا است همانند TEFAQ، TEF Canada و TCF Quebec اشاره کرد. شما برای شرکت در هر یک از این آزمون ها براساس نیاز خود می توانید اقدام به شرکت در آزمون مورد نظر نمایید. در حالیکه بسیاری از این آزمون ها از ساختار مشابه ای برخوردار می باشند اما برخی از آن ها براساس مقاصد مختلف و در برخی از نقاط مورد استفاده و تایید می باشند. در نتیجه قبل از شرکت در هر کدام از این آزمون ها اول باید بدانید که به چه آزمون و چه نمره ای نیاز دارید و سپس اقدام نمایید.

بهترین روش برای یادگیری زبان فرانسوی

بسیاری از افراد برای یادگیری یک زبان خارجی به دنبال روش های موثر و کاربردی و در برخی از مواقع سریع می باشند. که این موضوع برای خیلی ها بسیار اهمیت پیدا کرده که باعث شده آن ها از اصل موضوع که بحث یادگیری است غفلت نمایند و منحرف شوند و در آخر نیز نتیجه مطلوب را دریافت نکنند. مطمئنا برای یادگیری زبان روش های مختلف و زیادی براساس شرایط مختلف وجود دارد اما اینکه تصور شود یک روش به عنوان بهترین روش است و شما مطمئنا براساس آن به نتیجه مطلوب خواهید رسید تصور غلطی است. برای یادگیری زبان فرانسوی همانند زبان های دیگر در ابتدا هدف از یادگیری از آن زبان و شرایط دیگر همچون زبان و سطح آشنایی شما با آن زبان و استعداد شما در یادگیری زبان های خارجی و موارد بسیار دیگر باید مورد توجه باشد تا بتوان براساس آن به یک روش مناسب برای یادگیری زبان فرانسوی دست یافت تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید. از این رو قبل از اینکه به یادگیری زبان فرانسوی بپردازید حتما با مشاورین و افراد با تجربه و آگاه در این زمینه صحبت و مشورت نمایید تا بتوانید راه و روش درست را انتخاب کرده تا زبان فرانسوی را براحتی و براساس هدف زمانی و سطح مورد نظر خود فرا بگیرید.

کلاس زبان فرانسوی خصوصی یا گروهی

مدل کلاس برای یادگیری نیز می تواند در یادگیری شما تاثیر داشته باشد که البته این مدل کلاس نیز براساس یک سری شرایط می تواند انتخاب شود به عنوان مثال افرادی که زمان کمتری برای یادگیری زبان فرانسوی دارند کلاس خصوصی زبان فرانسوی برای شان مناسب تر بوده و شرکت در کلاس های خصوصی توصیه نمی شود اما افرادی که مشکل زمانی برای یادگیری زبان فرانسه ندارند براحتی با شرکت در کلاس های گروهی نیز می توانند به یادگیری زبان فرانسوی بپردازند که یکی از مزیت های کلاس های گروهی فعالیت های کلاسی و تایم مناسب برای یادگیری زبان فرانسوی است چون مطمئنا در کلاس های خصوصی شما باید برای یادگیری زبان فرانسوی زمان بیشتری را صرف مطالعه و تمرین کرده و نبود پارتنر برای تمرین نیز می تواند کمی این موضوع را سخت نماید اما یکی از مزیت های کلاس های خصوصی زبان فرانسوی تمرکز بالای مدرس بر روی یک زبان آموز مشخص بوده که سطح آموزش را به صورت قابل توجه ای بالا خواهد برد در نتیجه باید بسته به شرایط خود و انتظاری که دارید یکی از دو مدل کلاس های خصوصی یا گروهی زبان فرانسوی را انتخاب نمایید.

بهترین منابع زبان فرانسوی

کتاب ها و منابع آموزش زبان فرانسوی نیز در یادگیری زبان فرانسوی بسیار اهمیت داشته و در کنار استاد و روش های آموزشی و نحوه یادگیری نیز نقش مهمی را در آموزش زبان فرانسوی خواهد داشت. منابع اصلی زبان فرانسوی باید تمامی جنبه ها و مهارت های زبان فرانسوی را پوشش داده و بتواند با زبانی ساده و به صورت منسجم به آموزش زبان فرانسوی بپردازد. همچنین در کنار منابع اصلی،‌ منابع کمک آموزشی برای مهارت های مختلف مانند خواندن، نوشتن، گرامر، واژگان و ... باید مورد استفاده قرار گیرد تا نقش مکمل را ایفا نمایند. از جمله منابع معتبر و بروز زبان فرانسوی می توان به Le nouveu Taxi، Echo، Tendances و ... اشاره کرد.

آموزش زبان فرانسه در آموزشگاه زبان دهخدا

برای یادگیری زبان فرانسه آموزشگاه خوب و اساتید و برنامه ریزی آموزشی مناسب و منظم از عوامل مهم یادگیری یک زبان است. برای آموزش زبان فرانسه آموزشگاه زبان دهخدا با مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش با داشتن یک دپارتمان تخصصی زبان فرانسه به صورت حرفه ای با استفاده از اساتید مجرب بومی و غیربومی فرانسه و روش های نوین و بروز آموزشی به آموزش زبان فرانسه پرداخته است. این موسسه زبان که دارای سابقه تدریس زبان های خارجی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی،‌ آلمانی، ترکی استانبولی، ایتالیایی، اسپانیایی، چینی، روسی و ... است و نیز دارای سابقه بیش از یک دهه آموزش می باشد به برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین که در کلاس آنلاین فرانسوی برای تمامی افراد در سراسر کشور و حتی خارج از کشور به صورت گروهی، نیمه گروهی، خصوصی و نیمه خصوصی می پردازد. از ویژگی های بارز این آموزشگاه نظارت سوپروایزرهای زبان فرانسه بر کلاس های زبان فرانسه است تا از روند کلاس ها مطلع باشند و نیز گزارشات جلسه ای اساتید در هر جلسه از کلاس برای بهبود شرایط کلاس و زبان آموزان استفاده می شود. امتحانات نهایی به صورت منظم و استاندارد در پایان هر ترم برگزار می شود و نمرات به صورت آنلاین از طریق سایت قابل مشاهده است. امتحانات اورال یا شفاهی در پایان هر ترم و دوره از زبان آموزان گرفته می شود تا سطح مکالمه آن ها دقیق تر بررسی شود به دلیل مکالمه محور بودن کلاس های آموزشی آموزشگاه زبان دهخدا و نیز کتاب اصلی مورد استفاده در دوره های آموزش زبان فرانسه کتاب Taxi می باشد. تعیین سطح و مشاوره به صورت رایگان به صورت حضوری و آنلاین در این موسسه صورت می پذیرد. اعزام مدرس به مکان زبان آموز و قرارداد با شرکت های بازرگانی برای آموزش پرسنل از دیگر خدمات این آموزشگاه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی