ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تجربه استفاده از قلم نوری با کمکس

ابزارهای الکترونیک و گجت‌های هوشمند جزء جدایی‌ناپذیر کارهای گرافیکی، ویرایش تصاویر و طراحی‌ به‌حساب می‌آیند. از سالیان گذشته که نرم‌افزارهای ادوبی جای خودشان را در بین طراحان باز کردند تا امروز که نرم‌افزارهای زیادی برای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ابزارهای الکترونیک و گجت‌های هوشمند جزء جدایی‌ناپذیر کارهای گرافیکی، ویرایش تصاویر و طراحی‌ به‌حساب می‌آیند. از سالیان گذشته که نرم‌افزارهای ادوبی جای خودشان را در بین طراحان باز کردند تا امروز که نرم‌افزارهای زیادی برای انجام این مدل کارها وجود دارد، طبیعی است که صنعت تولید گجت‌های هوشمند نیز در این زمینه پیشرفت‌هایی کرده باشد. قلم دیجیتال یکی از همین ابزارهای هوشمند است. به کمک یک قلم دیجیتال یا همان قلم نوری می‌توانید به شکل مدرن‌تری دست‌به‌کار شوید و خلاقیت خود را به رخ بکشید. در بین محصولات هوشمند سرزمین کمکس، قلم‌های دیجیتال جزء برترین‌ گجت‌ها قرار می‌گیرند.

یک گجت هوشمند برای طراحان و گرافیست‌ها

اگر اهل طراحی تصاویر و کارهای گرافیکی باشید، احتمالاً با نرم‌افزارهای این حوزه نیز آشنایی دارید. یکی از مشکلاتی که گرافیست‌ها با این نرم‌افزارهای گرافیکی دارند، رابط کاربری نه‌چندان راحت آن‌هاست. برای مثال درصورتی‌که بخواهید به کمک یک موس و لپ‌تاپ، دست به اجرای یک طرح گرافیکی بزنید، احتمالاً زمان زیادی را باید صرف این کار کنید و البته اگر تجربه‌ی کمی در این زمینه داشته باشید، طبعاً کارتان سخت و سخت‌تر هم خواهد شد. 

اینجاست که قلم دیجیتال (Digital Pen) به‌عنوان یک گجت هوشمند وارد عمل می‌شود. قلم‌های دیجیتال که ممکن است آن‌ها را با اسامی دیگری مانند قلم نوری، تبلت گرافیکی، مانیتور طراحی و غیره  نیز بشناسید، یک گجت پرکاربرد برای گرافیست‌ها و کسانی است که با طراحی سروکار دارند.

خرید قلم نوری، مسیری برای خلاقیت بیشتر

به زبان ساده می‌توانیم بگوییم که قلم‌های نوری ابزاری برای ارسال داده به دستگاه‌های پردازشگر، مانند کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند است. برای مثال اگر هنگام طراحی در لپ‌تاپ مجبور به استفاده از موس یا تاچ‌ پد بودید، حالا می‌توانید با خرید قلم نوری از این گجت هوشمند برای ورود اطلاعات و انجام کارهای طراحی خود کمک بگیرید. 

قلم‌های نوری از یک صفحه پد و یک قلم حساس به فشار هوشمند ساخته شده است. صفحه پد به کمک سیم رابط یا فناوری بلوتوث قابلیت اتصال به لپ‌تاپ، تبلت و غیره را دارد. پس از اتصال صفحه پد به لپ‌تاپ و ورود به محیط نرم‌افزاری، به کمک قلم دیجیتال می‌توانید کار طراحی خود را پی بگیرید. هر حرکت نوک قلم بر روی صفحه پد به‌عنوان یک دستور به لپ‌تاپ ارسال می‌شود و به‌طور آنی تغییرات روی صفحه مانیتور قابل‌مشاهده خواهد بود.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های قلم نوری نسبت به موس یا ابزارهای ورود اطلاعات دیگر، حساسیت این قلم‌های هوشمند نسبت به فشار دست است. به این معنا که اگر قلم را با فشار بیشتری روی صفحه بکشید، خطی که روی صفحه رسم می‌شود نیز پررنگ‌تر و ضخیم‌تر است. و در نقطه‌ی مقابل، برای رسم خط‌های ظریف می‌توانید قلم را با فشار خیلی کمی روی صفحه حرکت دهید.

نکته‌ی دیگر اینکه طراحی صورت گرفته برای قلم‌های دیجیتال به شکلی ارگونومیک صورت گرفته و به شما حسی شبیه کار کردن با یک قلم معمولی را می‌دهد. 

بهترین برندهای قلم دیجیتال برای خرید کدام است؟

 

در بین برندهای تولیدکننده‌ی قلم دیجیتال به‌احتمال زیاد بارها نام برند وکام (Wacom) را شنیده‌اید. وکام از معتبرترین برندهای تولیدکننده‌ی قلم نوری در دنیاست و گجت‌های گرافیکی آن در بین تمامی طراحان و گرافیست‌های دنیا طرفدار دارد. البته در کنار این برند نام‌های دیگری مانند برند هویون (Huion) نیز مطرح است؛ که در سال‌های اخیر توانسته با برند وکام وارد یک رقابت تنگاتنگ شود. بااین‌وجود همچنان خیلی از طراحان خرید قلم نوری وکام را به دیگر محصولات موجود در بازار ترجیح می‌دهند. زیرا در این سال‌ها به‌خوبی امتحان خودش را پس داده و همواره یار غار طراحان بوده است.

اگر قصد خرید قلم‌های دیجیتال وکام را دارید، می‌توانید محبوب‌ترین قلم‌های این برند را در سرزمین گجت‌های هوشمند کمکس‌وان بیابید. از مدل‌های ساده‌تر مثل سری اینتوس گرفته تا مدل‌های پیشرفته‌تر و پرکاربردتری مانند اینتوس پرو. اگر در تصمیم‌گیری نیز دچار شک و تردید هستید، می‌توانید از تیم پشتیبانی کمکس کمک بگیرید. در پایان فراموش نکنید: «زندگی با گجت‌های هوشمند از آنچه فکر می‌کنید، لذت‌بخش‌تر است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی