ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

هیوندا توسان ix35، تکامل هیوندا در تولید کراس اوور

شکست دادنش کار سختی است. رقبایی مانند بی ام و و بنز دارد که این طیف از رقبا نشان می‌دهند این هیوندا توسان ix35 تا چه اندازه با امکانات و با کیفیت است. کارخانه خودروسازی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شکست دادنش کار سختی است. رقبایی مانند بی ام و و بنز دارد که این طیف از رقبا نشان می‌دهند این هیوندا توسان ix35 تا چه اندازه با امکانات و با کیفیت است. کارخانه خودروسازی هیوندا که معرف حضور همگان هست و حتما می‎‌دانید که کره جنوبی در زمینه تولید خودرو دست کمی از رقبای اروپایی و آمریکایی خود ندارد. هیوندا توسان ix35 یکی از کراس اووِرهایی است که در دسته SUV قرار می‌گیرد و در بسیاری از دسته بندی‌ها و قیاس‌ها تقریبا می‌توان گفت بی رقیب است. نام این ماشین از شهری به نام توسان در کره گرفته شده است. اولین نسل هیوندای توسان در سال 2004 از خط تولید این شرکت به بازار راه پیدا کرد. پلتفرم مورد استفاد در این خودرو پلتفرم هیوندا النترا است و نسل دوم آن نیز با ساختار کیا اسپورتج وارد بازار جهانی شد. با این مشخصات می‌طلبد که در ادامه به معرفی این خودرو بپردازیم.

استقبال جهانی از هیوندا توسان ix35

پنجم جولای 2018، تاریخی بود که نام هیوندا توسان به عنوان داستان موفقیت آمیز هیوندا موتور بر سر زبان‌ها افتاد. همگام با خارج شدن مدل قبلی این خودرو از خط تولید، هیوندا توسان تازه نفس امان برداشتن چشم از خط تولید هوندا موتور را به رقبا نداد و پا به عرصه گذاشت. رانندگان اروپایی و آسیایی سالیان سال بود که با SUVهای هوندا رانندگی لذت بخشی را تجربه می‌کردند و حاضر نبودند اتومبیل دیگری را جایگزین کنند. از سال 2015 که کمی عقب تر برویم، شروع تولید و طراحی هیوندا توسان قدیمی‌تر و در نهایت هیوندا توسان ix35 را بهتر درک می‌کنیم؛ درست زمانی که هیوندا با کراس اووِر توسان در مدت کوتاهی کاری کرد تا سفیر برند خود در تمام قاره اروپا و آسیا شود. از زمانی که هیوندا توسان وارد بازار جهانی شد، از همان دقایق اول به عنوان پر فروش‌ترین خودرو در اروپا برای مدت طولانی در صدر جدول قرار گرفت و به مدت 3 ماه متوالی با بیش از 85000 سفارش از سراسر اروپا و آسیا و البته آمریکا به حال فروش و پیش فروش قرار گرفت. اگر بخواهیم به این سوال که چرا توسان تا این اندازه پر قدرت ظاهر شده باید در جواب بگوییم که در سال اول تولید نسل‌های اول این SUV بیش از 48 مهندس و طراحی روی پلتفرم هیوندا النترا، سانتافه و توسان کار کرده‌اند تا نتیجه شده این نوباوه‌ای که جلو چشمان‌مان دلبری می‌کند. همین روزها باید منتظر جمهوری چک باشیم که به نمایندگی و با گنجایش 300 هزار خودرو و 600 هزار وسیله نقلیه عمومی از هوندا توسان جدید پرده برداری کند. طراحی شده دست اروپایی‌ها با استانداردهای بروز و امکانات و فناوری پیشرفته‌تر از نسل‌های قبلی کلید خواهد خورد.

پشینیان برنده هیوندا توسان ix35

تجسد پشتیبان قبلی که امروز به شکل هیوندا توسان درآمده با کمی اختلاف باز هم برنده میدان بوده‌اند و هر دو توسان تولید شده تا به امروز حکم سوگلی رانندگان را داشته‌اند. برای مثال به هیوندا توسان ix35 اشاره کرد که اعتبار این خودرو توانست جایزه طراحی جهانی را در سال 2016 را به خاطر اجرا در تولید و نظم و قاعده‌ مندی در طراحی از آن خود کند. این جاگیری و حفظ جایگاه نه تنها در میان خودروهای کلاس جهانی بلکه در میان چهارچرخ‌ها و حتی دو چرخ‌ها نصیب این خودرو شد. این جایزه نشان می‌داد که درخشندگی هیوندا توسان ix45 نمونه‌ای بی بدیل برای شهرها بوده است و باید گروه هیوندا موتور را در مرکز طراحی خودرو اروپا تا برای همیشه ستود. نه تنها توسان ix35 بلکه تمام گونه‌های توسان در ردیف ABC از بهترین‌های 2016 بوده‌اند و در اسپانیا و آلمان نیز از دریافت جایز از طرف (AUTO TEST 2017) بی نصیب نماندند.

طراحی چشمگیر

فضای بیرونی هیوندای توسان ix35 نیز ستودنی است. در عین یکدستی و مخفی بودن اجزای خودرو آن چه که به چشم می‌خورد امکانات بیرونی آن است که با تمام شرم و حیا این خودرو از پوشاندن‌شان همچنان چشم را به طرف خود خیره می‌کنند. نصب چراغ‌های جدید با لامپ‌های تمام LED را می‌توان امضا اصلی این خودرو به حساب آورد. سپر توسان ix35 نیز به سمت بالا کشیده شده است و با این طراحی هوشمندانه، غروری به جا به این ماشین داده شده است که حرکت آن در خیابان‌ها را شکوهمندتر می‌کند. رینگ‌ها و تایرهای جدید با ظاهری چرخان و تشنه حرکت شمایی نو نوار را به قسمت پایین خودرو داده‌اند. به علاوه، عقب خودرو نیز با بروز رسانی و خوش سلیقگی، سپر بی مثالی برای خود انتخاب کرده که با همراهی اگزوز به وسواس انتخاب شده و چراغ عقب بیرون زده ترکیب ظریفی را به دنباله این خودرو اضافه کرده است. جلو پنجره توسان ix35 در مرکز دماغه قرار گرفته است و با چراغ‌های عقب ترکیب چشم نوازی را به تصویر کشیده است.

پیشرانه بروز رسانی شده

پیشرانه هیوندای توسان ix35 که اولین مدل آن به دست شرکت کره‌ای هیوندا سوار بر این ماشین شد اولین پیشرانه‌ای بود که با قدرت 48 ولتاژ به موتور دیزلی این خودرو اضافه شد. در واقع، می‌توان گفت که اتومبیل‌های توسان در میان دیگر اتومبیل‌های این شرکت، اولین گام را به سمت موتورهای هیبریدی بردند. فناوری به کار رفته در موتور این خودرو برای تولید الکتریسته از باطری‌های لیتیومی استفاده می‌کند و در کنار این ماده، ساختاری ژنراتوری دارد که با طبیعت سازگار است و با کمک تغییردهنده‌ها ولتاژ برق را به حالت DC/DC می‌رساند تا جریان برق به صورت یکنواخت برای تامین نیرو به پیشرانه خودرو وارد شود. این چرخه در موتور هیبریدی هیوندای توسان ix35 در مقایسه با موتور دیزلی که در سال‌های قبل در بدنه این خودرو به کار می‌رفت حتی در کم مصرف شدن سوخت نیز به کمک می‌آید.

شروع تولید توسان ix35

تاریخ 8 ژوئن 2018 میلادی، روزی بود که این SUV زیبا وارد بازار جهانی شد که همزمان با این تاریخ تعدادی از هیوندای توسان ix35 در فصل تابستان در بازار اروپا نیز عرضه شد. با رعایت استانداردهای اروپایی در این خودرو، مصرف کنندگان اروپایی یکی از بهترین SUV های عمرشان را تجربه کردند که با هر آن چه که در جاده‌های اروپا مورد نیاز بود برابر می‌کرد.

مصرف بهینه سوخت

با تدابیری که در مصرف سوخت در این خودرو انجام شد، باعث شد تا هیوندای توسان Ix35 یکی از کم مصرف‌ترین خودروها در رده SUV های جهان شناخته شود که میزان تولید مونو اکسید کربن آن تا 7 درصد به میزان دیگر رقبایش کم‌تر شد. استفاده از فناوری الکتریسیته در پیشرانه این خودرو تا جایی بود که مقام تاب آوری سبز اتومبیل‌های جهان از آن او شد.

انتخاب موتور

البته توسان جدا از موتور برقی‌اش به دو موتور بنزین سوز هم مجهز است که دارای استانداردهای بین المللی هستند. 1.6 لیتر با فناوری T-GDI میزان اجرای این خودرو را در سرعت‌های بالا تامین کرده و این اتومبیل را در آزاد راه‌های سرعت نامحدود تقریبا بی رقیب کرده است.

بسته کامل امکانات و آپشن‌ها

هیوندای توسان یک بسته کامل از امکانات مورد نیاز راننده و سرنشینان را فراهم کرده است. سیستم وایرلس IQ که به عنوان مغز هوشمند خودرو عمل می‌کند و امکان اتصال به هر نوع موبایل هوشمندی را دارد و پورت‌های متنوع USB و صفحه نمایشگر 7 اینچی در این اتومبیل برای تحت تسلط داشتن هر کدام از اجزای ماشین مانند اتاقک یک سفینه عمل می‌کند. جدا از همه این موارد، همین صفحه نمایشگر 7 اینچی با بازی‌هایی هم همراه است که در مواقع فراغت می‌توان از آن استفاده کرد. یکی دیگر از شگفتی‌هایی که از صفحه نمایشگر 7 اینچی این خودرو می‌توان انتظار داشت اجرای نقشه‌های 3 بعدی از مسیر پیش رو و شهری است که در آن قرار دارید. خدمات 7 ساله هم برای به روز رسانی آپشن‌های این صفحه نمایشگر برای دارندگان هیوندای توسان فراهم است. همه چیز از بار ترافیکی گرفته تا شرایط آب و هوایی در این نمایشگر به نمایش درمی‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی