ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پژو ۲۰۰۸، پر فروش ترین کراس اوور با کیفیت داخلی

بعد از امضای موافقتنامه برجام و رفع تحریم‌های پیشین علیه صنعت خودروسازی ایران، شرکت‌های خارجی ریز و درشت تمایل خود را برای حضور و یا بازگشت دوباره به بازار کشورمان اعلام کردند. کمپانی فرانسوی پژو-سیتروئن یکی از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بعد از امضای موافقتنامه برجام و رفع تحریم‌های پیشین علیه صنعت خودروسازی ایران، شرکت‌های خارجی ریز و درشت تمایل خود را برای حضور و یا بازگشت دوباره به بازار کشورمان اعلام کردند. کمپانی فرانسوی پژو-سیتروئن یکی از برندهای خارجی بود که طی سال‌های گذشته بیشترین همکاری را با کمپانی ایران خودرو و سایپا انجام داد اما بعد از اعمال تحریم‌ها، برخلاف تعهداتش از ایران خارج شد و شریک خود را با مشکلات فراوان تنها گذاشت.

به هر صورت بعد از رفع تحریم‌ها کمپانی پژو فورا قصد کرد تا دل مسئولان ایران خودرو را به دست آورد و قراردادهای جدید با شرایط بهتر با این شرکت به امضا برساند. پس از انجام مذاکرات دوره‌ای میان نمایندگان هر دو شرکت، سرانجام قرار بر این شد تا محصولاتی از پلتفرم pf1 شرکت پژو در ایران به تولید برسد و بخشی از آنها به خارج صادر شوند.‌ اما در این بین تنها پژو ۲۰۰۸ موفق شد با تیراژ محدود به دست مشتریان ایرانی برسد و دو خودروی دیگر یعنی پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۸ فرصت تولید در داخل کشور را پیدا نکردند.

پژو ۲۰۰۸ به دلیل بهره‌مندی از طراحی ظاهری منحصربه‌فرد و همچنین توان فنی مطلوب، توانست با همان تیراژ محدود هم به یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت بازار ایران بدل شود و گوی رقابت را از سایر رقیبان نظیر رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی برباید.

طراحی فانتزی پژو ۲۰۰۸

اصولا کمپانی‌های خودروساز فرانسوی با طراحی‌های بدنه متمایز و بعضا غیرعادی بیگانه نیستند و شرکت پژو نیز در طراحی نسل جدید محصولات خود سعی کرده تا بیشترین خلاقیت را به کار بندد و خودروهایی نوین مبتنی بر اصالت طرح‌های پیشین خود به نمایش بگذارد. پژو ۲۰۰۸ نسل اول نیز بر پایه همین فلسفه شکل گرفته و شمایلی متفاوت، نوین و منحصربه‌فرد را از خود به نمایش می‌گذارد. فرم خاص چراغ‌های جلو به همراه ترکیب کرومی ‌رنگ جلو پنجره و نیز حضور تزیینات دیگر با رنگ مشابه، سبب هرچه اسپرت‌تر جلوه کردن چهره این بچه شیر فرانسوی شده است.

حجم پردازی‌هایی که در نقاط گوناگون بدنه این خودرو مشاهده می‌شوند نیز چابکی و عدم سستی پژو ۲۰۰۸ را به رخ شیفتگان هیجان می‌کشانند.

نمای عقب مقداری ساده‌تر طراحی شده و شکل چراغ‌ها به همراه فضای خالی نسبتا زیاد روی درب صندوق جزو نکات منفی در طراحی بخش پشت این خودرو به شمار می‌روند. ارتفاع اندک سپر هم یکی دیگر از نکات بارز طراحی بدنه پژو ۲۰۰۸ نسل اول به حساب می‌آید.

در مجموع همان‌طور که پیشتر اشاره شد، این خودرو به ویژه در ابتدای عرضه چهره‌ای کاملا مدرن، نوین و خلاقانه را از خود به نمایش می‌گذاشت و در حال حاضر نیز توانسته سلیقه عامه مشتریان ایرانی را با جنبه‌های بصری خوشایند خود همگام سازد.

پژو سبکی از طراحی متفاوت و به دور از مرسومات معاصر را در ترسیم کابین پژو ۲۰۰۸ به خدمت گرفت و نام آن را آی کاکپیت گذاشت تا به نحوی یادآور کابین هواپیما نیز باشد و از این طریق هیجانی مضاعف را در ذهن کاربران این خودرو ایجاد کند. از نخستین موارد غیرعادی این کابین می‌توان به‌قرار گرفتن پنل کیلومتر شمار در ارتفاع بالاتر از غربیلک فرمان اشاره کرد. سیاق طراحی غربیلک فرمان نیز در نوع خود متفاوت و اسپرت به نظر می‌رسد و به طور کلی می‌توان در جای‌جای کابین پژو ۲۰۰۸ ردپای ذهن خلاق طراحان این اتومبیل را مشاهده کرد. بهره‌گیری منطقی از تزیینات کرومی نقره‌ای به همراه ادوات طرح فیبر کربن در داشبورد و رودری‌ها سبب مجلل و اسپرت‌تر به نظر رسیدن فضای داخل پژو ۲۰۰۸ نسل اول شده است. از دیگر نکات جالب‌توجه کابین این خودرو می‌توان به طرح متفاوت دسته ترمز پارک بین صندلی‌های جلو اشاره کرد که موجب استفاده راحت‌تر از این سامانه شده است.

در مورد فضای سرنشینان، اوضاع پژو ۲۰۰۸ تقریبا مساعد به نظر رسیده و فضای پا و سر برای پذیرایی از سرنشینان عقب کفایت خواهد کرد. اما در این بین فقدان برخی از امکانات نظیر سانروف، دکمه استارت و روکش صندلی چرمی به عنوان موارد انتقاد برانگیز از کابین این کراس‌اوور جمع‌وجور شهری تلقی خواهد شد.

صندوق عقب پژو ۲۰۰۸ تنها ۴۱۰ لیتر فضا را در دسترس قرار می‌دهد که گرچه کافی به نظر می‌رسد اما در مقایسه با حریفان کمترین ظرفیت را ارائه می‌دهد. در مجموع می‌توان بیان داشت کابین پژو ۲۰۰۸ در این کلاس بدنه و رنج قیمت از کیفیت و طراحی داخلی مناسبی سود می‎برد اما فقدان برخی از امکانات در آن بیش از همه به چشم می‌آید و امتیاز نهایی آن را کاهش می‌دهد.

پیشرانه پرخوران و توان فنی مطلوب 2008

اگر با یکی از مالکان پژو ۲۰۰۸ دمخور شوید و از او در مورد اتومبیلش پرس‌وجو کنید، بارزترین نکته‌ای که احتمالا روی آن دست خواهد گذاشت، توان فنی مناسب این خودرو در مقایسه با رقبایی نظیر رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی خواهد بود.

پژو ۲۰۰۸ به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر مجهز شده است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیرو به سوی چرخ‌های جلو این کراس اوور کوچک را بر عهده دارد. با توجه به وزن ۱۲۴۵ کیلوگرمی پژو ۲۰۰۸ ، این سطح از توان فنی چابکی مطلوبی را نتیجه داده است، به نحوی که شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۰۸ چیزی در حدود ۸.۳ ثانیه خواهد بود که این رقم یکی از سریع‌ترین رکوردها در میان رقیبان اصلی پژو ۲۰۰۸ به حساب می‌آید. مصرف سوخت ۶.۷ لیتری این اتومبیل در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز بر عملکرد اقتصادی و متعادل پیشرانه THP165 اشاره دارد. توزیع وزن نسبتا دقیق بین نیمه جلو و عقب پژو ۲۰۰۸ سبب شده تا مشکل چندانی از لحاظ کم فرمانی یا بیش فرمانی نداشته باشد و تعادل و هندلینگی مطلوب را حین عبور از مسیرهای مارپیچ ارائه دهد. کیفیت سواری پژو ۲۰۰۸ نیز نسبتا آرامش‌بخش و نرم ارزیابی می‌شود.

امکانات رفاهی ضعیف پژو ۲۰۰۸

همانطور که در بخش طراحی کابین اشاره شد، پژو ۲۰۰۸ مونتاژ ایران خودرو مورد کم‌لطفی واقع شده و برخی از پایه‌ای‌ترین امکانات رفاهی آن همچون سانروف، روکش چرمی صندلی، تنظیم برقی صندلی و دکمه استارت از روی آن حذف شده است تا نمره منفی بزرگی در کارنامه آن ثبت شود. در ادامه مهم‌ترین امکانات رفاهی موجود در پژو ۲۰۰۸ اشاره خواهد شد:

کروزکنترل، کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، سنسورهای پارک عقب - باران و فشار باد تایر، ترمز ضد قفل به همراه ترمز کمکی و توزیع نیروی ترمز، چراغ خودکار و دی لایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی حساس به سرعت با روکش چرم، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، ۶ عدد اسپیکر، بلوتوث، usb، شش کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، کول باکس صندلی‌ها و تنظیم دستی صندلی، صندلی عقب تاشو، روکش صندلی پارچه‌ای، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن.

جمع‌بندی

می‌توان چنین نتیجه گرفت که در صورت نادیده گرفتن عدم برخورداری پژو ۲۰۰۸ از برخی آپشن‌های رفاهی مرسوم نظیر: صندلی‌های برقی، سانروف و استارت دکمه‌ای، این خودرو در سایر بخش‌ها بسیار قابل‌قبول ظاهر شده و ضمن ارائه یک رانندگی مهیج و سواری لذت‌بخش، به راحتی می‌تواند نیازهای متعارف خانواده‌های ایرانی و زوج‌های جوان را برآورده سازد و از این حیث ارزش خرید بالایی دارد. به ویژه بازار دست دوم آن  نسبتا گرم و پررونق دنبال می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • داش غلام
    داش غلام | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

    پژو ۲۰۶ پف کرده

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

    ماشین خوبیه،اما آخه اون چی بود که گفته:"دل مسئولان ایران خودرو را به دست آورد"? کی باشه ایران خودرو

مطالب پیشنهادی