ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ام وی ام X33 یکی از پرفروش ترین کراس اوورهای بازار خودرو

ام وی ام X33 یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین کراس اوورهای شهری موجود در بازار ایران است که با توجه به بهره‎مندی از رنج قیمت متعادل توانسته به محبوبیت نسبتا بالایی در میان مشتریان ایرانی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ام وی ام X33 یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین کراس اوورهای شهری موجود در بازار ایران است که با توجه به بهره‎مندی از رنج قیمت متعادل توانسته به محبوبیت نسبتا بالایی در میان مشتریان ایرانی دست پیدا کند. با این حال فروش ام وی ام x33 کارکرده به دلایلی همچون عدم اطلاع کافی مالک از شرایط روز بازار و همچنین سودجویی برخی افراد که در قالب خریدار ظاهر می‌شوند، کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌رسد.

معرفی ام وی ام X33

ام وی ام X33 یک کراس اوور شهری جمع و جور است که نخستین مرتبه در سال ۲۰۰۵ با نام چری تیگو در سبد محصولات کمپانی خودروسازی چری چین جای گرفت. نسخه نیوفیس این محصول نیز در سال ۲۰۱۰ با نام تیگو ۳ روانه بازارهای بین المللی شد. البته همان‌طور که اطلاع دارید این خودرو از ابتدا در بازار کشورمان با عنوان ایکس ۳۳ شناخته شده و تاکنون نیز همین نام برای آن ثابت باقی مانده است. با این حال پس از ارائه مدل‌های جدیدتر پسوندهای نظیر نیو و x33s اسپرت برای آن در نظر گرفته شد که در حال حاضر صرفا مدل ایکس ۳۳ اس روی خط تولید شرکت مدیران خودرو (نماینده رسمی چری و محصولات ام وی ام در ایران) حضور دارد.

در ضمن ناگفته نماند که اخیرا این شرکت اقدام به ارائه یک نمونه فیس لیفت از ایکس33 به بازار ایران کرده که با نام ام وی ام x33s AT شناخته می‌شود و نمای روبه روی آن به ویژه در قسمت سپر و جلوپنجره دستخوش تغییرات اساسی شده که چهره این خودرو را به زبان طراحی جدید شرکت چری نزدیک‌تر ساخته است. گیربکس این مدل نیز به جای نمونه CVT از نوع ۵ سرعته اتوماتیک خواهد بود.

طراحی ظاهری ام وی ام X33

سبک طراحی بدنه ام وی ام ایکس33 اس نسبت به مدل اولیه این محصول دچار تغییرات اساسی نشده اما به‌روزرسانی‌ها و ارائه نمونه‌های فیس لیفت از این خودرو سبب شده تا امروزه شاهد یک کراس اوور جذاب‌تر و اسپرت تر نسبت به مدل اولیه آن باشیم، به نحوی که عمده مشتریان از ظاهر ام وی ام X33s در مقایسه با مدل اولیه این محصول رضایت بسیار بیشتری داشته‌اند. در نمای روبرو از چراغ‌های کشیده به حالتی مورب و اخم‌آلود استفاده شده تا تاکیدی بر اسپرت و جوان‌پسندتر بودن این محصول نسبت به مدل‌های پیشین باشد.

طرح سپر و المان‌های اصلی روی آن نیز جلوه هماهنگی با سایر شاخصه‌های چهره ایکس33 اس پدید آورده و استفاده از کیت بدنه شامل فلاپ های مشکی رنگ در مدل اس اسپرت نیز سبب مرموز و مهیج‌تر جلوه کردن نمای ظاهری ام وی ام x33s شده است. رنگ آمیزی ستون‌ها و سقف به رنگ هم در نوع خود موجب جذاب‌تر به نظر رسیدن این کراس اوور چینی بوده است.

در نمای جانبی اثر چندانی از حجم پردازی‌های اغراق‌آمیز مشاهده نمی‌شود؛ بنابراین پروفیل جانبی mvm x33 ظاهری عضلانی را به نمایش نمی‌گذارد. در نمای پشت نیز شاهد جایگاه لاستیک زاپاس در وسط درب صندوق به سبک شاسی بلندهای تمام عیار هستیم که بخش زیادی از فضای درب صندوق را به خود اختصاص داده است. طراحی ساده چراغ‌های یک تکه در امتداد ستون سوم و طرح برجسته سپر نیز موجب پدید آمدن نمایی نسبتا ساده اما هماهنگ برای بخش عقب ام وی ام ایکس ۳۳ اس شده است.

در مجموع می‌توان اظهار داشت که نمای ظاهری این خودرو به دلیل به‌روزرسانی‌های صورت گرفته روی آن همچنان می‌تواند مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفته و رضایت نسبی ایشان را جلب سازد.

طراحی داخلی ام وی ام x33s

نمای داخلی ام وی ام x33 جدید نسبت به مدل‌های پیشین به طور کامل دستخوش تحول شده و نمایی بسیار جذاب‌تر اسپرت‌تر با استفاده از اشکال هندسی چند ضلعی پدید آمده است که در مقایسه با نمونه‌های پیشین این خودرو جلوه مهیج‌تر و مدرن‌تری را به نمایش می‌گذارد. طراحی داشبورد و رودری‌ها با استفاده از خطوط صاف و نه چندان سیال به صورت نسبتا آینده‌نگرانه صورت پذیرفته و غربیلک فرمان به همراه پنل کیلومتر شمار پشت آن صحنه‌ای اسپرت را در مقابل چشمان راننده رقم می‌زند.

متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین‌ خودرو مطابق با رنج قیمتی آن بوده که اگرچه چندان مرغوب به شمار نمی‌آید اما در مقایسه با حریفان مشابه تقریبا قابل قبول به نظر خواهد رسید. همچنین کابین mvm x33s به راحتی از پنج سرنشین بزرگسال با حداقل محدودیت میزبانی کرده و کمتر موجب اذیت ایشان خواهد شد. صندوق عقب ام وی ام ایکس33 نیز معادل ۵۵۰ لیتر فضا را به صورت استاندارد در اختیار وسایل کاربران قرار خواهد داد که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این مقدار قابل افزایش خواهد بود. به طور کل باید عنوان داشت که کابین mvm x33  قادر به رفع نسبی نیازهای بصری و کاربردی مشتریان خود تا حد امکان خواهد بود.

آپشن‌ها و امکانات MVM X33

مهمترین تجهیزات رفاهی ایمنی ام وی ام ایکس ۳۳ اس به شرح زیر خواهد بود: نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم کروز کنترل یا تثبیت سرعت، پورت USB، بلوتوث، کیت اسپرت بدنه ویژه مدل اسپرت، تریم داخلی دو رنگ، سنسور پارک عقب، دوربین عقب با قابلیت نمایش روی نمایشگر مرکزی، میرور لینک، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، سیستم مدیریت پیمایش، سانروف برقی دو حالته، سیستم صوتی با چهار بلندگوی استریو، روکش صندلی چرمی، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، سیستم تهویه هوشمند، قفل مرکزی با ریموت، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، شیشه‌بالابرهای برقی، تنظیم صندلی راننده در شش جهت و صندلی سرنشین جلو در چهار جهت به صورت دستی، صندلی‌های عقب تاشونده، آینه وسط الکتروکرومیک، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع نیروی ترمز  EBD.

مشخصات فنی ام وی ام X33

ام وی ام ایکس ۳۳ اس نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه ۱۹۷۱ سی سی چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ دریافت می‌کند. بیشینه سرعت و نهایت گشتاور حاصل از این موتور به ترتیب برابر با ۱۳۶ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن متر است که توسط یک جعبه دنده سی وی تی ۷ سرعته به سوی چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. حداکثر سرعت این کراس اوور چینی ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت بوده و میزان مصرف سوخت آن به طور میانگین معادل ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی می‌شود.

مزایا و معایب ام وی ام ایکس 33

از جمله نقاط قوت ام وی ام ایکس33 می‌توان به مواردی همچون: طراحی ظاهری بهتر در مدل‌ اس اسپرت، طراحی کابین جالب توجه و زیبا، تجهیزات مناسب‌ در این رنج قیمت عملکرد فنی قابل قبول اشاره کرد. در دسته این نکات منفی نیز می‌توان از این موارد نام برد: متریال نه چندان رضایت‌بخش کابین و همچنین عملکرد گیربکس سی وی تی که در برخی مواقع که موجب عدم رضایت کامل مشتریان شده است.

بازار فروش ام وی ام X33 در بازار ایران

MVM X33 به همراه برادر کوچکتر خود ام وی ام X22 یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای اقتصادی بازار ایران به شمار رفته و مشتریان زیادی همواره خواهان تصاحب این محصول هستند. خدمات پس از فروش گسترده مدیران خودرو در سطح کشور نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبوده و خیال مشتریان را از بابت فرایندهای تعمیر و نگهداری خودرو و سهولت یافتن لوازم یدکی تا حدود زیادی راحت کرده است. در حال حاضر وضعیت فروش ام وی ام X33 در بازار ایران کاملا مطلوب و پررونق دنبال می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی