ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راه اندازی خطوط تولید ریسه ال ای دی در ایران

با توجه به افزایش اهمیت نور و روشنایی در زندگی روزمره، تمامی المان هایی که جهت تامین روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند کاربرد و مصرف بالایی دارند به همین دلیل تقاضا برای ارائه محصولات ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با توجه به افزایش اهمیت نور و روشنایی در زندگی روزمره، تمامی المان هایی که جهت تامین روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند کاربرد و مصرف بالایی دارند به همین دلیل تقاضا برای ارائه محصولات متنوع در این زمینه بالا است. یکی از ابزارهای روشنایی تزئینی که این روزها در تمامی محیط ها و جهت کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد ریسه ها هستند که تنوع ساخت و مدل بالایی دارند. می توان گفت در گذشته میزان تقاضا برای این کالا با میزان عرضه برابری می کرد و بیشترین حجم این محصولات از کشورهایی مانند چین به ایران وارد می شد. ولی هم اکنون بعد از سال ها وابستگی به واردات ریسه در سال اخیر برخی از کارخانجات ایرانی اقدام به تولید ریسه های ال ای دی با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های خارجی نموده اند.

تولید مدل های مختلف ریسه به طور مثال ریسه های تزئینی، ریسه های ال ای دی، ریسه های توپی، ریسه های بلوطی، ریسه های نئون فلکسی و غیره در ایران گسترش زیادی پیدا کرده است و همچنین دستگاه های تولید کننده ریسه زیادی به ایران وارد شده است تا نیازهای داخلی را برطرف سازد. ریسه ها برای استفاده معمولا محدودیت مکانی ندارند و در هر جایی می توانند هم روشن کننده و هم تزئین کننده فضا باشند. به طور مثال محیط یک خانه را در نظر داشته باشید از بیرونی ترین قسمت یعنی نمای ساختمان می تواند با ریسه های ضد آب نورپردازی شود و بعد در ورود به حیاط نورپردازی فضای سبز محوطه ها با ریسه ها امکان پذیر است. در ادامه راه پله ها، دیوارها، تزئین اتاق خواب با ریسه و همه و همه از کاربردهای این المان نوری زیبا می باشد.

تکنولوژی ریسه بدون سیم در تولیدات داخلی

تکنولوژی ریسه بدون سیم یکی از جدیدترین فناوری هایی است که در ساخت ریسه های ال ای دی در ایران به کار می رود و تعدادی از برندها محصولاتی با این ویژگی ها را روانه بازار کرده اند. این ویژگی به این صورت است که در ریسه های قدیمی جریان برق توسط دو لایه سیم نازک و آلومینیومی و یا با سیم مسی خلوص پایین انتقال داده می شود که این امر ممکن است سبب ایجاد قطعی در مدار شود. در ریسه های بدون سیم که شرکت های ایرانی نیز به این تکنولوژی دسترسی پیدا کرده اند، سیم از ساختمان داخلی ریسه ها حذف می شود و به جای آن از مدارهای چند لایه استفاده می شود که دو لایه از آنها مس با خلوص  95 درصد دارند به همین دلیل قطعی در مدار ایجاد نمی شود و جریان برق بهتر و پر نورتر گردش می کند.

این تکنولوژی در ریسه های ولتاژ پایین و ولتاژ بالا در برندهای مختلف استفاده شده است که می تواند کیفیت بالاتری را در اختیار شما قرار دهد و به تبع این فناوری روی قیمت ریسه تاثیر گذار است.

آیا می توان گفت راه اندازی این خطوط روی قیمت و واردات این محصولات تاثیر دارد ؟

شرکت های بزرگ تولید کننده تجهیزات روشنایی از دستگاه های مدرن و با کیفیت برای ساخت و ارائه محصولات ریسه استفاده کرده اند. در حقیقت می توان گفت مصرف بسیار زیاد ریسه ها در صنعت برق و نورپردازی، همچنین بازار گسترده آن در سطح کشور و عدم واردات راحت این کالاها به دلیل تحریم ها تولید کنندگان را به سوی تولید داخلی این محصولات سوق داده است. به خصوص که اغلب اقدام به تولید ریسه های با کیفیت و با استانداردهای جهانی نموده اند و این می تواند تاثیر به سزایی در خود کفایی و عدم نیاز به واردات این محصول در آینده نزدیک ایجاد کند. با در نظر گرفتن اینکه اغلب محصولاتی که به خودکفایی در تولید داخلی رسیده اند با توجه به رقابتی شدن قیمت ها عموما مصرف کنندگان ذی نفعان اصلی آن ها هستند.

در واقع هرچه تقاضای مردم برای استفاده از انواع ریسه ها بالاتر رفته است بر خلاف تصور، نیاز به وارد کردن این محصول را بالاتر نبرده بلکه تولید کنندگان داخلی عزم خود را جزم کرده اند تا با کمک دانش روز خود و با بهره از دستگاه های نوین و استانداردهای جهانی اقدام به تولید طیف گسترده ای از محصولات ریسه ال ای دی با برندهای مختلف نموده اند. از آنجایی که شرکت های زیادی این محصولات را تولید و به بازار عرضه کرده اند بنابراین قیمت ها رقابتی تر شده که این می تواند به پایین تر رفتن قیمت و بالابردن کیفیت کمک کند.

هدف اصلی در این بازار حذف نشدن است که این جز با بالا بردن استاندارها و ارائه محصولات متنوع امکان پذیر نمی باشد. امید است روزی کارخانجات داخلی بتوانند تمامی محصولات خود را با استفاده از قطعات داخلی تولید کرده و روانه بازار سازند تا هم نیاز به واردات تجهیزات روشنایی کاهش یابد و هم محصولات بتوانند با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار مشتریان قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی