ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

معرفی بازی هیجان انگیز تبانی

بازی تبانی COLLUSION یکی از جدیدترین بازی‌ فکری های شرکت زینگو، بازی هیجان‌انگیز تبانی (COLLUSION) است. بازی تبانی در دسته‌ی بازی‌های کارتی قرار می‌گیرد. داستان نفس‌گیر بازی تبانی حول یک سرقت می‌چرخد؛ سرقتی که مشهورترین تبهکاران دنیا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بازی تبانی COLLUSION

یکی از جدیدترین بازی‌ فکری های شرکت زینگو، بازی هیجان‌انگیز تبانی (COLLUSION) است. بازی تبانی در دسته‌ی بازی‌های کارتی قرار می‌گیرد. داستان نفس‌گیر بازی تبانی حول یک سرقت می‌چرخد؛ سرقتی که مشهورترین تبهکاران دنیا در آن شرکت داشته‌اند. حالا بعد از عملیات دور هم جمع شده‌اند تا پول‌ها و طلاها را با هم تقسیم کنند. غافل از این که هر کدام فکر کشتن دیگری را در سر دارد تا سهم بیشتری از طلاها نصیب‌اش شود.
بازی تبانی برای گروه سنی بالای ۱۳ سال طراحی شده و ۴ تا ۸ بازیکن دارد. این بازی هیجان‌انگیز ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

ایده‌ی اولیه‌ی بازی تبانی

گفتنی‌‌ست بازی تبانی COLLUSION از بازی فکری Dead last الهام گرفته و ساخته شده است. با این تفاوت که در بازی Dead last شخصیت‌ها بی‌نام‌اند و با رنگ‌ها شناخته و معرفی می‌شوند: آبی، نارنجی و ...

شرکت زینگو در نسخه‌ی ایرانی تصمیم گرفت علاوه بر رنگ‌ها، از شخصیت‌های منفی فیلم‌ها و سریال‌های معروف و پرطرفدار برای طراحی شخصیت‌ها استفاده کند. از این رو شخصیت‌هایی مثل جوکر، تامی شلبی، والتتر وایت و ... پای‌شان به بازی تبانی باز شد؛ و با حضورشان هیجان این بازی را دو چندان کردند.

بازی تبانی با بازی Dead last تفاوت‌های دیگری نیز دارد. در بازی Dead last دوازده شخصیت مختلف حضور دارند؛ اما بازی تبانی هشت شخصیت اصلی دارد. در بسیاری از موارد کم‌شدن تعداد بازیکن‌ها باعث کاهش قیمت نهایی بازی‌های فکری می‌شود. در بازی تبانی هم احتمالا به خاطر کم‌شدن هزینه‌ی نهایی بازی، تعداد بازیکن‌ها از دوازده به هشت نفر کاهش پیدا کرده است. نکته‌ی دیگری که در طراحی و انتخاب شخصیت‌های بازی تبانی وجود دارد این است که در بازی اصلی یعنی Dead last برخی از شخصیت‌ها زن‌اند، اما بازی تبانی شخصیت زن ندارد.

ویژگی‌های برجسته‌ی بازی کارتی تبانی COLLUSION

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی بازی تبانی COLLUSION تصویرسازی‌های جذاب و درخشان آن است که برای جعبه و کارت‌ها طراحی شده‌اند. روی کارت‌های هویت، نامِ شخصیت‌های بازی به چشم می‌خورد؛ و دیالوگ معروفی از هر شخصیت نوشته شده که جذابیت و هیجان بازی را بیشتر می‌کنند. این ویژگی‌ها برای طرفداران شخصیت‌های معروف این بازی جذاب است و لذت بازی را برای‌شان بیشتر خواهد کرد. اما این به معنی نیست که بازی تبانی برای کسانی که شخصیت‌ها را نمی‌شناسند هیجان‌انگیز نخواهد بود. کسانی که شناختی از شخصیت‌های معروف این بازی ندارند نیز با توجه به هویت شخصیت‌ها و رنگ بازی خواهند کرد و عدم شناخت شخصیت‌ها در پیش‌بُرد بازی مسئله‌ساز نخواهد بود.
یکی از نکته‌های حائز اهمیت در طراحی بازی‌های کارتی توجه به کیفیت کارت‌ها و انتخاب جنس آن‌هاست. در بازی‌هایی که کارت نقش اصلی را در پیش‌بُرد بازی دارند، باید با بهترین کیفیت تولید شوند. در بازی تبانی COLLUSION کارت‌هایی با این تصویرسازی‌های جذاب و دوست‌داشتنی می‌توانستند کیفیت بهتری داشته باشند. پایه‌های چوبی در این بازی کیفیت مطلوبی دارند و کارت‌ها را خیلی خوب نگه می‌دارند؛ هر چند شیارها می‌توانستند کمی باریک‌تر روی پایه‌ها ایجاد شوند تا کارت‌ها محکم‌تر بایستند.
و در نهایت جعبه‌ی بازی تبانی هاردباکس است که انتخاب خوبی برای جعبه‌ی یک بازی کارتی‌ست.

روش بازی‌ تبانی

در بازی تبانی COLLUSION هر کدام از بازیکن‌ها نقش یکی از تبهکارهای معروف را بازی می‌کند؛ که با هم سرقت بزرگی را به سرانجام رسانده‌اند و حالا وقت تقسیم پول‌ها و طلاها رسیده. از آن‌جا که شمش‌های طلا وسوسه‌برانگیزند، هر یک از این تبهکاران در فکر سربه‌نیست‌کردن رقیب‌هایش است. هر چه تعدادشان کمتر شود، سهم بیشتری از پول‌ها نصیب‌شان می‌شود. در هر دورِ بازی گفت‌وگو و رای‌گیری انجام می‌شود. هر بازیکن یکی از شخصیت‌ها را انتخاب می‌کند. بعد از هر گفت‌وگو به بازیکن مورد نظر خود رای می‌دهند تا او را بکشند و از بازی حذف کنند. بازیکن یا بازیکن‌هایی که بیشترین رای را بیاورند از بازی بیرون می‌روند. این مراحل تا جایی ادامه پیدا می‌کند تا فقط دو نفر از بازیکن‌ها باقی بمانند و سر طلاها دوئل کنند.

تفاوت بازی تبانی با بازی مافیا

بازی تبانی چند تفاوت اصلی با بازی مافیا دارد. در بازی تبانی بر خلاف بازی مافیا هیچ کدام از شخصیت‌ها مخفی نیستند و همه نقش یکدیگر را می‌دانند. هدف بازی تبانی فهمیدن نقش و شخصیت دیگران نیست؛ بلکه به دست‌آوردن پول و طلاهای بیشتر است. تنها شباهتی که بازی تبانی و بازی مافیا با هم دارند این است که بازیکن‌ها در هر دو بازی هوشمندانه بلوف می‌زنند. در بازی تبانی تا آخر بازی نمی‌توان از نتیجه مطمئن بود و یک اتفاق ساده یا اشتباه کوچک می‌تواند برنده و بازنده را عوض کند. در واقع می‌توان گفت تبانی یکی از بازی‌های جریان «شبه مافیا» است؛ جریانی از بازی‌هایی با رویکرد مشابه مافیا (نقش مخفی یا بلوف) که نقاط ضعف مافیا را هم ندارند. نقاط ضعفی مثل زمان طولانی بازی، معطل‌شدن بازیکن‌های حذف‌شده یا تکراری‌شدن بازی.

به طور کلی تبانی بازی راحتی برای یادگرفتن است، جذاب است، سریع پیش می‌رود و در مدت زمان کمی می‌توانید چندین دور بازی کنید، و برای ساعت‌های طولانی شما را سرگرم خواهد کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کایک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی