ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

رفع مشکلات عمده شبکه‌های کامپیوتری در شرکت‌ها

شبکه های کامپیوتری از جمله فناوری هایی است که امروزه جز اصلی ترین زیرساخت های تکنولوژی در مجموعه ها به حساب می آیند، به گونه ای که یک بستر مهم و حیاطی برای ارائه سرویس ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شبکه های کامپیوتری از جمله فناوری هایی است که امروزه جز اصلی ترین زیرساخت های تکنولوژی در مجموعه ها به حساب می آیند، به گونه ای که یک بستر مهم و حیاطی برای ارائه سرویس های مختلف همانند اینترنت، انتقال فایل ها، اتوماسیون های اداری و هر موضوعی که نیازمند ارتباط بین دیوایس های مختلف است بر روی آن محسوب می شود.

به عبارتی دیگر فلسفه راه اندازی شبکه های کامپیوتری، افزایش سرعت کارکرد و همچنین بهینه سازی انرژی لازم برای انجام بسیاری از کار ها است. از طرفی دیگر وجود یک شبکه ی کامپیوتر برای مجموعه های بیش از 5 کامپیوتر موضوع انکار ناپذیری است چرا که زمانی که حجم کار و تعداد افراد و کامپیوتر ها در یک مجموعه بیشتر می شوند، وجود یک شبکه ی کامپیوتری بیش از پیش احساس می شود و مورد اهمیت قرار میگیرد.

وظیفه کارشناس پشتیبان شبکه چیست؟

حال که لزوم و اهمیت وجود شبکه های کامپیوتری را متوجه شدیم، در ابتدا به شخص یا شرکتی نیاز هست تا بتواند یک شبکه ی کامپیوتری درست و اصولی را راه اندازی کند و مهم از آن این است که در ادامه بتواند آن را مدیریت و برای آن گارانتی و پشتیبانی ارائه دهد.

کارشناس شبکه وظیفه دارد در ابتدا متناسب با نیاز و بودجه ی کارفرما سناریو های متفاوتی را به ایشان ارائه دهد و درباره ی هر کدام به طور کلی توضیح دهد، به گونه ای که کارفرما به راحتی بتوانند از میان سناریو های موجود یکی را انتخاب نماید.

این موضوع بسیار اهمیت دارد چرا که بسیاری از کارشناسان شبکه بدلیل بی سوادی در انتخاب تجهیزات شبکه و ارائه خدمات پشتیبانی شبکه و همچنین به دلیل افزایش سود مالی، تجهیزات گران قیمتی را به کارفرما معرفی می کنند و برای راه اندازی و پشتیبانی آن شبکه هزینه های بسیاری بالایی را درخواست می کنند!

در ادامه توضیحات اشتباهی را سهوا یا عمدا برای کارفرما ارائه می کنند و به عنوان مثال می گویند اگر بجز تجهیزات شبکه انتخاب شده بخواهند تجهیزات دیگری را تهیه کنند با کندی مواجه می شوند و تنها راه کار همین است! این موضوع نه تنها تاثیر مثبتی بر روی کارفرما ندارد بلکه باعث می شود ایشان از توسعه شبکه کامپیوتری و پشتیبانی آن شبکه ترس داشته باشند و بیش و پیش نگران شوند و از توسعه وضعیت شبکه ی کامپیوتری خود باز بمانند.

آی تی پشتیبان که در زمینه راه اندازی و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری چندین سال فعالیت کرده است این موضوع را به خوبی درک کرده و تمام تلاش خود را کرده است تا برخلاف مجموعه های دیگر راه اندازی و پشتیبانی شبکه، سناریو مورد نیاز را به کارفرما ارائه دهد و ایشان را زیر هزینه های سنگین تجهیزاتی که شاید هیچ وقت به طور کامل از آن ها استفاده نشود نبرد.

لازم به ذکر است سناریو های راه اندازی و پشتیبانی شبکه ارائه شونده توسط آی تی پشتیبان هیچ کدام باعث کندی در شبکه نمی شوند و تنها تفاوت آن ها در موارد آپشنال و دید بلند مدت با یکدیگر تفاوت دارند.

تفاوت های شرکت های پشتیبانی شبکه با یکدیگر

شرکت های پشتیبانی شبکه های کامپیوتری زیادی در تهران وجود دارند که خدمات شبکه ارائه میدهند اما چه بسا زیادند مجموعه هایی که که پشتیبانی شبکه را به درستی انجام نمی دهند و تنها به بخشی از تجربه ی خود بسنده می کنند.

تفاوت اصلی که باعث تمایز در کیفیت سرویس دهی شرکت های پشتیبانی شبکه می شود به چند موضوع اصلی تقسیم می شوند:

  • دقت: دقت در هر کاری بسیار مهم است اما در بحث راه اندازی و پشتیبانی شبکه های کامپیوتر اهمیت چندین برابری دارد چرا که کافی است با زدن یک تیک اشتباه اشتباهات غیر قابل جبرانی برای آن مجموعه به وجود بیاید.
  • ظرفیت سرویس دهی: متاسفانه بسیاری از شرکت های خوب که برند می شوند پس از مدتی خارج از ظرفیت خود اقدام به سرویس دهی می کنند و این موضوع در ادامه باعث کاهش کیفیت آن ها در خدمات پشتیبانی شبکه می شود .دلیل این موضوع هم اعمال فشار بیشتر از حد به کارشناسان است.
  • سرعت: سرعت در پشتیبانی شبکه از مواردی است که در کنار استاندارد های دیگر معنی پیدا می کند و وابستگی متقابلی را با دقت و تجربه کارشناسان و ظرفیت سازمان دارد.
  • تجربه: تجربه ای که در طی سالیان طولانی و زحمت کارشناسان و متخصصان در پروژه های مختلف به دست می آید، در پروژه های آینده آن ها بسیار کمک کننده است.

تفاوت دیگر شرکت های پشتیبانی شبکه در ارائه سناریو کاربردی متناسب با نیاز هر مجموعه است. این موضوع به گونه ای است که اکثر شرکت های ارائه دهنده خدمات راه اندازی و پشتیانی شبکه آن را رعایت نمی کنند و یک سناریو واحد را در نظر گرفته و آن را برای تمامی مجموعه هایی که وظیفه ی پشتیبانی از آن ها را دارند، ارائه می دهند که در نهایت آن ها را با مشکلات مختلفی اعم از تغییر نیاز کارفرما متناسب با گذر زمان مواجه می کند.

این در حالی است که هر مجموعه نسبت به مجموعه ی دیگر در کنار نیاز های رایج و عمومی،  نیاز های خاص و متفاوتی دارد که شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه باید راه کارهای متفاوتی را برای رفع این نیاز ها ارائه دهد. علاوه بر نیاز های متفاوت، مدیران مجموعه های دیدگاه های متفاوتی را نیز با یکدیگر دارند و این خود باعث اعمال قوانین متفاوت در هر مجموعه می شود.

اگر بخواهیم مثالی در این باره بزنیم میتوانیم به محدودیت های متفاوت مصرف اینترنت و عدم اجازه کپی فایل ها و نشت اطلاعات در مجموعه ها اشاره کرد که جز نیاز اساسی برخی از سازمان ها است و در هر مجموعه به موضوع به روش های مختلفی اجرا و عملیاتی می شود.

چه راه کارهایی برای پشتیبانی شبکه وجود دارد؟

یکی از راه کار های پشتیبانی شبکه استخدام یک شخص برای انجام  این کار در مجموعه است تا بتواند مشکلات پیش آمده را رفع کند و جلوی بروز بسیاری از مشکلات را بگیرد. این موضوع در ظاهر بسیار خوب به نظر می رسد در صورتی که درجه اول می تواند هزینه ی زیادی را برای آن سازمان در پی داشته باشد و در درجه دوم یک شخص توانایی و تجربه کافی برای رفع مشکلات را نداشته باشد.

راه کار دوم برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه است، به گونه ای که مجموعه مورد نظر می تواند با هزینه ای به مراتب پایین تر تمام نیاز های آی تی خود را به واسطه مجموعه هایی که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند و برای هر تخصص از کارشناس مربوطه استفاده می کنند رفع کند.

در برون سپاری خدمات شبکه شما در صورت نیاز با کارشناس پشتیبانی شبکه تماس میگیرید و مشکل خود را مطرح می کنید، در 90 درصد مواقع مشکلات به صورت از راه دور (ریموت) رفع می گردند و تنها در 10 درصد مواقع کارشناس می بایستی به دفتر شما بیاید و مشکلی که به واسطه ریموت رفع نگردیده است را رفع کند.

از طرفی دیگر اگر راه اندازی شبکه ی کامپیوتری یک سازمان به درستی و طبق استاندارد انجام شود، برای پشتیبانی نیازی به استقرار یک نفر نیست و تقریبا همه ی مشکلات به صورت از راه دور قابل رفع می باشند و تنها در مواقع ضروری نیاز به حضور کارشناس وجود دارد.

انواع سرویس های پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان

آی تی پشتیبان طرح های متفاوتی را برای پشتیبانی شبکه ارائه می دهد که هر مجموعه میتواند متناسب با نیاز خود نسبت به انتخاب هر یک اقدام کند. لازم به ذکر است که آی تی پشتیبان متناسب با نیاز کارفرما و بودجه در نظر گرفته شده برای خدمات پشتیبانی شبکه ، طرحی را برای پشتیبانی شبکه معرفی می کند اما در نهایت این کارفرما می باشد که میتواند به دلایل و شرایط مختلف طرح پیشنهاد شده را قبول نکند و طرحی دیگر را در نظر بگیرد. در ادامه نگاه مختصری بر روی طرح های جامع پشتیبانی شبکه می کنیم.

سرویس ریموت

در این نوع از خدمات پشتیبانی شبکه، مشکلات به صورت ریموت از راه دور رفع می شوند و برای برخی از موارد خاص که نیاز به حضور کارشناس وجود دارد مانند قطع اینترنت، کارشناس به صورت مازاد قرارداد پشتیبانی شبکه و به صورت حضوری در مجموعه حاضر شده و نسبت به رفع مشکل پیش آمده اقدام می کند.

سرویس 8/5

این سرویس مناسب ترین و پرطرفدار ترین سرویس پشتیبانی شبکه برای اکثر مجموعه ها محسوب می شود. این نوع از خدمات پشتیبانی شبکه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 17 آماده سرویس دهی به مجموعه ها  می باشد. لازم به ذکر است که سرویس ریموت نیز زیر مجموعه  این سرویس می باشد.

سرویس 12/7

این سرویس برای مجموعه هایی که ساعات بیشتری فعالیت می کنند و سرویس پشتیبانی شبکه 8/5 نیاز آن ها را به طور کامل رفع نمی کند مناسب است، در این نوع از سرویس پشتیبانی شبکه، کارشناسان آی تی پشتیبان 7 روز هفته از ساعت 8 صبح تا 8 شب وظیفه پاسخگویی و رفع مشکلات کارفرمایان را بر عهده دارند.

سرویس 24/7

سرویس 24/7 کامل ترین سرویس پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان است و بیشتر برای کسب و کارهایی که سرویس دهی آن ها همیشگی است ارائه می شود. برای مثال بانک ها و مجموعه هایی که خدمات خود را به صورت 24/7 به مجموعه ها ارائه می دهند شامل این نوع از پشتیبانی شبکه می شوند.

سخن پایانی

آی تی پشتیبان به عنوان شرکت پشتیبانی شبکه تمام تلاش خود را در سرعت بخشیدن به رفع مشکلات شبکه و کامپیوترها به کار می گیرد تا اجازه ندهد خللی در کار مجموعه هایی که وظیفه ی سرویس دهی به مشتریان خود را دارند ایجاد شود.

آی تی پشتیبان در کنار پشتیبانی شبکه ، خدمات راه اندازی شبکه را نیز ارائه میدهد که از جمله این خدمات میتوان به راه اندازی شبکه های کامپیوتری متناسب با نیاز کارفرما اشاره کرد، به گونه ای که خدمات پشتیبانی شبکه ای که در ادامه انجام می شود به بهترین شکل ممکن باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی