ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

درگاه پرداخت اینترنتی چیست

نحوه پرداخت برای صاحبان کسب و کار از اهمیت بسیاری برخوردار است. به هنگام روبرو شدن با پرداخت پول، بدون شک هم صاحبان کسب و کار و هم مشتریان خواهان به کاربردن روشی آسان، سریع ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نحوه پرداخت برای صاحبان کسب و کار از اهمیت بسیاری برخوردار است. به هنگام روبرو شدن با پرداخت پول، بدون شک هم صاحبان کسب و کار و هم مشتریان خواهان به کاربردن روشی آسان، سریع و مطمئن هستند. از این رو درگاه پرداخت اینترنتی نقش بسیار مهمی را به عهده دارد. با درگاه های پرداخت اینترنتی هیچگونه نیازی به جابجایی پول نیست. ولی چگونه به یک درگاه پرداخت اینترنتی دسترسی داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا با مفاهیمی همچون پرداخت اینترنتی و سپس در مورد درگاه پرداخت اینترنتی اطلاعاتی کسب کنید.

پرداخت اینترنتی به طور کلی به پرداخت پول از طریق اینترنت گفته می شود که به ازای دریافت کالا یا خدمات ارائه می شود. در این روش پرداخت از طریق شماره کارت بانکی و رمز دوم کارت مشتری انجام می گیرد.حال این امر چگونه صورت میگیرد؟ برای پرداخت به صورت اینترنتی باید از یک درگاه پرداخت استفاده کنیم. اگر بخواهم درگاه پرداخت اینترنتی را تعریف کنیم، می توان اینگونه گفت که درگاه پرداخت در واقع به سرویس مالی که برای تجارت های الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد گفته میشود. در این روش کاربر خرید های اینترنتی خود را از طریق کارت اعتباری انجام میدهد. درگاه های پرداخت به دو صورت متفاوت یعنی از طریق بانک و شرکت مالی در اختیار کسب و کارهای اینترنتی قرار می گیرد. درگاه پرداخت سپرده یکی از این سیستم ها است. درگاه پرداخت سپرده را نیز می توان مانند سایر درگاه های پرداخت جهت پرداخت اینترنتی قبض، انتقال پول، خدمات موبایلی و غیره مورد استفاده قرار داد.امروزه در کشور های پیشرفته اکثر پرداخت های خرید به صورت آنلاین صورت می گیرد. ولی هنوز در ایران بیشتر افراد با پرداخت های الکترونیک آشنایی کافی ندارند و نیاز اعتماد سازی میان فروشگاه های اینترنتی و مشتریان است. ولی بدون شک ویژگی های عالی درگاه های پرداخت هر چه زودتر موجب جلب توجه افراد بیشتری خواهد شد. با درگاه های پرداخت مانند درگاه پرداخت سپرده در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتی به دو صورت درگاه پرداخت مستقیم (psp) و درگاه پرداخت غیر مستقیم (درگاه پرداخت واسط) مختلف وجود دارد. هر یک از آنها دارای خصوصیات منحصر به فرد خود هستند. هر کسب و کاری می تواند با توجه به نیاز های خود یکی از این دو درگاه پرداخت را فعال کند. با فعالسازی یک درگاه پرداخت مطمئن، بستر پرداخت و خرید آسانی را برای مشتریان خود فراهم کنید.

در ادامه به معرفی هر یک از این درگاه های پرداخت اینترنتی خواهیم پرداخت. با کسب اطلاعات در مورد هر یک گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

درگاه پرداخت مستقیم (psp)

شرکت های PSP (Payment Service Provider) در واقع شرکت هایی هستند که در حوزه مالی و بانکی فعالیت دارند و به کسب و کار های متفاوت خدمات پرداختی ارائه می دهند. از آنجایی که ارائه درگاه های پرداخت اینترنتی توسط این شرکت ها به رسمیت شناخته شده است، تمامی پرداخت ها نیز توسط یکی از آنها باید انجام گیرد. می توان به صورت مستقیم اقدام به گرفتن یک درگاه پرداخت اینترنتی از این شرکت ها کرد. ولی گرفتن درگاه پرداخت مستقیم نیاز به ارائه نماد الکترونیک است. بدین منظور می بایست مراحل اداری را پشت سر گذاشت که بسیار وقت گیر است. در ایران به طور کلی 12 شرکت PSP فعالیت دارند. در ادامه آنها را نام برده ایم:

  1. شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ)
  2. شرکت الکترونیک کارت دماوند
  3. شرکت به پرداخت ملت (درگاه پرداخت بانک ملت)
  4. شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
  5. شرکت پرداخت الکترونیک سامان
  6. شرکت پرداخت نوین آرین
  7. شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
  8. شرکت پرداخت الکترونیک سداد
  9. شرکت سایان کارت
  10. شرکت فن آوا کارت
  11. شرکت کارت اعتباری ایران کیش
  12. شرکت پرداخت الکترونیک سپهر

درگاه‌ های پرداخت واسط (پرداخت یار)

درگاه پرداخت واسط به سایت هایی مانند سپرده گفته می شود که با شرکت PSP قرارداد بسته اند. این سایت ها درگاه پرداخت اینترنتی را از شرکت های PSP در یافت می کنند. سپس درگاه های پرداخت به مشتریان ارائه می دهند. در پرداخت یار یا همان درگاه‌ های پرداخت واسط مشتری به صفحه سایت بانک واسط هدایت می شود و سپس به صفحه بانک وارد می شود. یکی از برتری های این نوع درگاه نسبت به درگاه پرداخت مستقیم، نیاز نداشتن به مجوز و مدارک است.

ویژگی درگاه پرداخت اینترنتی   (درگاه پرداخت سپرده)

در این قسمت از متن برخی از ویژگی ها و قابلیت های بهترین درگاه پرداخت اینترنتی را ذکر کرده ایم که با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی سپرده نیز می توانید از آنها بهره مند شوید.

  • استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی جهت پرداخت قبوض، تراکنش های خرید و شارژ سریع سیم کارت
  • پرداخت قبوض به وسیله آن
  • بهره مندی از سامانه گزارشگیری online
  • بکار بردن آن جهت نمایش گزارش تراکنش ها به صورت آنلاین
  • استفاده از آن برای خرید با شناسه اختصاصی
  • امکان ثبت نام سریع و دریافت رهگیری در زمان بسیار کم
  • استفاده از درگاه امن با استفاده از درگاه های پرداخت
  • استفاده پذیرنده از نشان اختصاصی

مزایای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی واسط

  • فعال سازی آن در کمترین زمان ممکن (چند ساعت)
  • عدم نیاز به دریافت نماد اعتماد  الکترونیک
  • ارائه بدون کارمزد لینک پرداخت به مدت زمان یکسال
  • امکان اتصال با آن به چند درگاه (در یک دفعه)
  • امکان درج لوگوی و یا اسم پذیرنده
  • دارای لینک پرداخت و کد QR
  • درگاه پرداخت اینترنتی

ساخت درگاه پرداخت اینترنتی

امروزه سایت های بسیاری جهت فروش محصولات و عرضه خدمات راه اندازی می شوند. همان طور که اشاره شد بهترین راه و روش جهت پرداخت های اینترنتی استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی است. ولی چگونه اقدام به ساخت درگاه پرداخت کنیم. درگاه های پرداخت به دو صورت مستقیم و واسطه هستند که به طور خلاصه به آنها اشاره شد. باید یکی از این دو روش را انتخاب کنیم. ولی اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سوال پاسخ دهیم، برای بهره مندی از آنها باید به یکی از سایت‌های درگاه پرداخت مراجعه کرد و اقدامات لازم را جهت ثبت نام در آن سایت انجام داد. پس از پایان ثبت نام پرداخت های کاربران به طور مستقیم به‌حساب شما واریز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی