ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آیا تست‌های شخصیت شناسی می‌توانند به ما بگویند که چه شغلی را انتخاب کنیم؟

انتخاب شغل تنها به درآمد بستگی ندارد و شما باید به این پی ببرید که فرد پشت میز بشین هستید یا اینکه باید در طول روز فعالیت داشته باشید و از یک جا نشستن خسته ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

انتخاب شغل تنها به درآمد بستگی ندارد و شما باید به این پی ببرید که فرد پشت میز بشین هستید یا اینکه باید در طول روز فعالیت داشته باشید و از یک جا نشستن خسته می‌شوید. خب، شاید خیلی از افراد این مورد را به هیچ عنوان در نظر نمی‌گیرند و سراغ مشاغلی می‌روند که تنها بتوانند پول بیشتری از آنها به دست آورند و در آینده نیز به سمت‌های بالاتر برسند. اما آیا فکر کردید که این کار می‌تواند در آینده برای شما فرسودگی شغلی و عدم رضایت از شغل به وجود آورد و کم کم دچار درجا زدن در کار خود شوید.

در واقع این راه و مسیر شغلی می‌تواند شما را حتی از موفقیت دور کند و همچنین کارایی شما در کار را به زیر صفر برساند. آیا شما راضی به این کار هستید؟ آیا دوست دارید تا به جای قدم برداشتن در مسیر موفقیت شغلی، عقب‌گرد در شغل را تجربه کنید و به روزی برسید که دیگر از انجام وظایف و مسئولیت‌های شغلی خود خسته شوید؟

مسلما هیچ کس دوست ندارد تا به این مرحله برسد و همیشه به دنبال راه‌هایی می‌گردد تا بتواند شغل را به یکی از شیرین‌ترین کارها و همچنین سکوی پرتاب خود تبدیل کند. اما به چه طریقی می‌توان به این پی برد که برای چه شغلی ساخته شده‌ایم و به عنوان مثال آیا فردی هستیم که در کار تیمی قوی عمل می‌کنیم و یا نه دوست داریم تا در تنهایی خود تمام کارها را پیش ببریم. باید به شما بگوییم که دسترسی به بهترین و معتبرترین تست‌های شخصیت شناسی می‌تواند سرنخ عالی در مورد شغل مناسب به شما بدهد و می‌توانید از این فرصت به خوبی استفاده کنید. یکی از معتبرترین این تست‌ها، تست MBTI است که با انجام آن می‌توانید به اطلاعات مفیدی در مورد تیپ شخصیتی خودتان دست پیدا کنید و از آن برای مشخص کردن مسیر شغلی و حتی راه و روش تعامل با افراد اطراف خود استفاده کنید.

تست MBTI چیست؟

تست MBTI یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین ابزارها به دست آوردن تیپ شخصیتی در جهان است. این ابزار تمام آنچه به شما ارائه می‌دهد را بر اساس تحقیقات روانشناس مشهور کارل یونگ به دست آورده است و به شما کمک می‌کند تا به راحتی درک کنید که چرا در محل کار و حتی در خانه با دیگر افراد دچار اختلاف می‌شوید و حتی نمی‌توانید کارهای روزمره خود را به درستی و با اشتیاق انجام دهید. حتی در شرکت‌ها برای این استفاده می‌شود تا میزان تعامل در تیم‌ها را بالا ببرند و هر فرد را در جای درست و تیم درست خود قرار دهند.

یکی از اصول مدل یونگ به نام "انواع روانشناختی تیپ‌ها" که در سال 1921 توسعه توسط او تدوین شد، این بود که هر کسی تمایل ذاتی به رشد دارد. این روند رشد در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد و ممکن است فردی با انجام انفرادی کارها به رشد برسد و فردی در تیم بدرخشد و رشد را تجربه کند.

در واقع هر فرد دارای خلقیات، روحیه و همچنین شاخصه‌هایی است که او را از دیگری متمایز می‌کند و اگر دقت کرده باشید در بسیاری از مواقع این روحیه و خلق و خوی است که منجر به انتخاب شغل، حرفه و رشته تحصیلی می‌شود. اما چرا باید چرا باید تست MBTI بدیم؟

چرا باید تست MBTI بدیم؟

شاید همیشه از مکالمه تلفنی متنفر بودید، اما واقعاً هرگز دلیل آن را نفهمیده‌اید. یا شاید شما همیشه قبل از تصمیم گیری به کمی وقت اضافی برای فکر کردن در مورد یک مشکل نیاز داشته باشید.

با یادگیری بیشتر در مورد مواردی مانند درون گرا یا درون گرا بودن، شهودی یا حسی بودن، ادراکی یا قضاوتی بودن و در نهایت احساسی یا منطقی بودن، ممکن است بهتر بتوانید درک کنید که چرا بعضی چیزها را ترجیح می‌دهید و برخی کارها را دوست ندارید. این می‌تواند زمانی برای شما مفید باشد که شما می‌خواهید تصمیمات مهمی بگیرید که ممکن است این تصمیمات در روند زندگی شما تأثیر بگذارد، مانند انتخاب رشته دانشگاه و شغل.

انتخاب رشته و حرفه‌ای که با ترجیحات شخصی شما مطابقت داشته باشد، ممکن است به این معنی باشد که شما در طولانی مدت از انتخاب و کار خود شادتر و راضی‌تر خواهید بود.

همچنین یادگیری بیشتر درباره نوع تیپ شخصیتی می‌تواند به شما کمک کند راه‌های جدیدی برای حل مشکلات کشف کنید. اگر متوجه شدید که تمایل شما بیشتر به سمت درون گرایی است، ممکن است در آینده و در زمان معرفی خود در شرکتی کمی بیشتر به خود زمان بدهید تا خود را برای این موقعیت آماده کنید.

اینکه در چه مواردی نقاط قوت دارید و نقاط ضعف شما چیست، می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید برای انجام مسئولیت‌ها و کارهای خود پیش زمینه‌ای داشته باشید و بدانید از پس چه کارهایی بر می‌آیید. به عنوان مثال، اگر بعد از تست مشخص شد که تیپ شخصیتی شما سفیر است (برون گرا، حسی، احساسی و قضاوتی هستید)، میزان انرژی (که این ویژگی “ارتباط برقرار کردن“ با دنیای اطراف را نشان می‌دهد)، دریافت اطلاعات (که این ویژگی نشان می‌دهد در “دریافت اطلاعات“ از دنیای اطراف چگونه عمل می‌کنید)، تصمیم گیری (که این ویژگی نحوه تصمیم گیری شما در مسائل را نشان می‌دهد) و سازماندهی (که این ویژگی بیانگر رویکرد شما در مورد کار و نگرش به زندگی است) شما در مورد کار به این صورت مشخص می‌شود که بسیار می‌تواند اطلاعات مفیدی باشد.

برای انجام تست MBTI به کجا مراجعه کنیم؟

تست‌های شخصیت شناسی بسیاری در دنیا وجود دارند که شما می‌توانید هم سراغ موارد انگلیسی آن بروید و به صورت آنلاین انجام دهید و هم وب‌سایت‌های فارسی نیز در مورد تست MBTI فعال هستند. البته باید توجه کنید که نتایج تست کدام وب‌سایت منطبق بر آخرین تحقیقات و پیشرفت‌ها در حوزه علم روانشناسی است و توسط چندین موسسه روانشناسی تایید شده شده باشد. تست شخصیت شناسی MBTI ایران تلنت یکی از کامل‌ترین تست‌ها در این زمینه است که با مراجعه به آدرس www.irantalent.com/tests/mbti می‌توانید این تست را به صورت رایگان انجام دهید تا به اطلاعات دقیق و باورنکردنی از خود و نحوه رفتارتان با محیط اطراف بدست بیاورید و مدل شخصیتی خود را با مرتبط‌ترین مشاغل تطبیق دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی